انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زبان های برنامه نویسی وب و تفاوت ها و شباهت ها

زبان های برنامه نویسی وب و تفاوت ها و شباهت ها

#2
سلام.
مثال جالبی زدید و میشه گفت که دقیقا تفاوت بین سایت استاتیک و سایت دینامیک (پویا) را بیان می کند.

1- در مورد ASP ، تا حالا کار نکردم ولی همان زمانی که قصد داشتم یک سایت دینامیک طراحی کنم، در سایت های مختلف به دنبال این سوال گشتم که کدام زبان بهتر است. مشاهده کردم که برای PHP ، هم تعداد استفاده کنندگان زیاد است، هم کدهای زیادی در اینترنت ارائه شده است و هم اینکه همه از آن راضی بودند. بنابراین بدون هیچ شکی، به سراغ PHP رفتم. البته کسانی هم که ASP کار کرده اند باید نظر بدهند و محاسن آن را بگویند، ولی به هر حال، PHP همه آن چیزی که به آن نیاز داشتم را برآورده کرد.

2- javascript مشابه C و java است، اما در عین حال، با آنها تفاوت دارد. نوع کدنویسی (syntax) آن شبیه C و برخی نام های به کار رفته در آن، از java می باشد. در ضمن، تنها برای صفحات سایت به کار نمی رود و در برخی زمینه های دیگر نیز کاربرد دارد (در نرم افزارهایی که اجرای آن را پشتیبانی می کنند).

3- فکر کنم منظورتون از نرم افزار، زبان برنامه نویسی هست. مواردی در اینجا نام برده شد (HTML - CSS - PHP - ASP - javascript)، ولی من flash و JSP و ajax و #C و PERL و PYTHON و RUBY را هم ذکر می کنم که می توانید در اینترنت، در مورد آنها بخوانید.
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط md3848


پیام‌های این موضوع
RE: زبان های برنامه نویسی وب و تفاوت ها و شباهت ها - توسط admin - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳, ۰۴:۱۱ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان