انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش چگونگی برطرف کردن مشکل نمایش متن فارسی به شکل علامت های سوال

آموزش چگونگی برطرف کردن مشکل نمایش متن فارسی به شکل علامت های سوال

#1
سلام.
حتما براتون پیش اومده که در یک صفحه از سایت خود، مطالبی را به فارسی نوشته اید اما آن متن فارسی، در مرورگر اینترنت به شکل تعدادی علامت سوال نمایش داده شده است. معمولا این نوع نمایش به دلیل دو مشکل مختلف می تواند باشد.
اولین مشکل، عدم تعریف نحوه ذخیره کاراکترها می باشد که راه حل آن، قرار دادن کد زیر در میان زوج تگ head آن صفحه وب سایت می باشد :

کد:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

که در آن، نحوه ذخیره شدن کاراکترها را به صورت  utf-8 تعیین کرده ایم.

اما ممکنه کدهای صفحه رو نگاه کنید و ببینید که مشکل از این مورد نبوده و قبلا نحوه ذخیره شدن کاراکترها به درستی تعریف شده است. در این گونه موارد، به احتمال زیاد، در ابتدای کدها، چند کاراکتر اضافی وجود دارد که باید آنها را حذف کنید. دقت کنید که شما نمی توانید این کاراکترهای اضافی را با هر نرم افزاری ببینید. بهتر است نرم افزار CuteFTP را نصب کرده و سپس فایل مورد نظر را باز کرده و کدهای اضافی آن را حذف کنید. به عنوان مثال، شکل زیر، کاراکترهای اضافه یک فایل html را نمایش می دهد که توانسته ایم آنها را در نرم افزار CuteFTP مشاهده کنیم :


   
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط sshmha ، شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
آموزش چگونگی برطرف کردن مشکل نمایش متن فارسی به شکل علامت های سوال - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰, ۰۴:۲۵ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان