انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کهکشان راه شیری دو بازو دارد

کهکشان راه شیری دو بازو دارد

#1
داشمندان می توانند با استفاده از تلسکوپ های فضایی، شکل کهکشان ها را مشاهده کنند، اما چگونه می توان متوجه شد که شکل کهکشان راه شیری که خود ما در آن ساکن هستیم، چگونه است. امروزه ما توانسته ایم که شکل تعداد زیادی از کهکشان های مارپیچی را ببینیم، اما نمی توانیم بگوییم که کهکشان راه شیری شبیه کدامیک از آنها می باشد.
قبلا تصور می شد که کهکشان راه شیری دارای 4 بازو است، اما اطلاعات و نقشه های جدیدی که توسط ستاره شناسان، از ستارگان کهکشان راه شیری، به دست آمده است، نشان می دهد کهکشان راه شیری دارای 2 بازو است.
این اطلاعات توسط تلسکوپ اسپیتزر که در طیف فروسرخ (مادون قرمز) کار می کند، به دست آمده اند.
عکس هایی که قبلا از کهکشان راه شیری گرفته شده بود تا بازو های مارپیچی کهکشان مشخص شوند، متعلق به سال 1950 می باشند. در آن عکس ها، بر روی گازهای میان ستاره ای تمرکز شده بود و بنابراین کهکشان راه شیری به نظر دارای 4 بازو می آمد (بازوهای : سپر، قنطورس، قوس و پرساووش، که منظومه شمسی در یک بازوی فرعی کوچک به نام شکارچی قرار دارد که بین بازوی قوس و برساووش است).

   

ستاره شناسان در سال 2005 و با استفاده از تلسکوپ اسپیتزر که در طیف مادون قرمز کار می کند، درون گرد و غبارهای کهکشان راه شیری را بررسی کردند. نتیجه این بررسی نشان می دهد که مرکز کهکشان راه شیری، از آنچه قبلا تصور می شد، از ما دورتر است.
تلسکوپ اسپیتزر، حدود 800.000 عکس از کهکشان راه شیری گرفته است که در آنها حدود 110 میلیون ستاره ثبت شده است.

تالیفی از منبع زیر (توسط مدیر کل سایت کلیدستان) :
http://www.come2sky.blogfa.com/post-27.aspx
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
کهکشان راه شیری دو بازو دارد - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶, ۰۴:۰۳ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان