انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 4 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال : صفر کردن درصد مشخصی از عناصر یک ماتریس سه بعدی به صورت رندوم

سوال : صفر کردن درصد مشخصی از عناصر یک ماتریس سه بعدی به صورت رندوم

#7
نقل قول:5 دقیقه بعد : متوجه شدم ، در حلقه while میاید سطرهای 1 تا جایی که اضافه شده رو چک میکنه ولی برام جا نمیفته چطور ماتریسی که 1*2 تعریف شده سطر بهش اضافه میشه ؟ 

وقتی قصد داریم که یک ردیف جدید به ماتریسمون اضافه کنیم ، تنها کافیه که مثلا اگر 10 تا ردیف داره ، کد بنویسیم که مقدارهای ردیف 11 ام این ماتریس را برابر یک سری عدد قرار بدهد . نرم افزار متلب به طور خودکار متوجه می شود که قصد داریم اندازه ماتریس را بزرگ کنیم و بنابراین ابتدا اندازه آن را بزرگ کرده و سپس مقادیر ذکر شده را در آن ردیف قرار می دهد .
اگر در همین مثال ماتریس با 10 ردیف ، مقادیری برای ردیف 12 ام تعریف کنیم، نرم افزار متلب ، دو ردیف به ماتریس اضافه میکنه (ردیف 11 و ردیف 12) . چون مقادیر ردیف 12 مشخص شده ، آنها را در ردیف 12 قرار می دهد ولی چون برای ردیف 11 هیچ چیز تعریف نشده ، آنها را برابر صفر می گیرد . 
deleted_before شامل زوج مقادیر انتخاب تصادفی ستون ها است که در روند حلقه ، به تعداد ردیف های آن اضافه می شود و deleted_number تعداد ستون های صفر شده است که تنها یک عدد اسکالر می باشد و هر بار یک واحد به آن افزوده می شود . 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط 4i469x ، شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
RE: سوال : صفر کردن درصد مشخصی از عناصر یک ماتریس سه بعدی به صورت رندوم - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰, ۱۱:۱۵ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان