انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
كارت‌هاي هوشمند

كارت‌هاي هوشمند

#5
کارت هوشمند وانواع آن:

کارت هوشمند یکی از انواع کارتهای اعتباری است که می تواند هم دردسته کارتهای تماسی " Contact Card" وهم در دسته کارتهای غیرتماسی" Contactless Card" قرار بگیرد ویک کارت تماسی ممکن است بصورت یک کارت دوگانه یا Hybrid Card باشد یعنی ترکیبی از کارت هوشمند و کارت مغناطیسی .

کارت هوشمند تماسی یک چیپ "IC" طلایی رنگ باندازه1در1 سانتیمت ردر روی کارت دارد و وقتی درون کارتخوان قرار میگیرد چیپ با کانکتور الکتریکی تماس پیدا میکند تا بتوان داطلاعات روی چیپ خوانده شود. در این نوع از کارت هوشمند، استانداردهای ISO/IEC 7816 و ISO/IEC 7810 نحوه نوشتن اطلاعات بر روی چیپ را مشخص میکنند.
این کارتها حاوی منبع تغذیه یا باتری نیستند وتوسط کارتخوان تغذیه میشوند. سیم کارت، کارت سوخت و یا کارت تلفن و کارتهای بانکی، نمونه ای از این نوع کارت است.

کارت هوشمند غیرتماسی دارای یک چیپ ارتباطی است که از طریق امواج رادیویی Radio Frequency Identificatin : RFID با کارتخوان ارتباط برقرار میکند. سرعت انتقال داده در این ارتباط برابر با 106 تا 848 کیلوبیت بر ثانیه میباشد. لازم است این کارتها در مجاورت یک آنتن باشد تا عملیات تراکنش تکمیل شود. این کارتها اغلب برای تراکنشهایی که باید سریع انجام شوند یا بدون دخالت دست "hands-free" صورت پذیرند، استفاده میشوند. این نوع از کارتهای هوشمند خود بر دو نوعند:
نوع اول ازاستاندارد ISO/14443 استفاده میشود و حداکثر فاصله ارتباطی در آن 10cm است. در نوع دوم از استاندارد ISO693 استفاده میشود و حداکثر فاصله ارتباطی در آن 50cm است.

چیپهای هوشمند معمولا یک حافظه Rom، حافظه فلش Ram و یک CPU دارند که قدرت پردازش محدودی دارد و در بعضی اوقات یک کمک پردازنده مخصوص رمزنگاری نیز وجود دارد. پردازنده 16 بیتی این کارت جهت انجام امور کنترلی استفاده میشود و حافظه Rom شامل سیستم عامل کارت "Mask" به میزان 364 کیلوبایت و حافظه Ram آن 8 کیلوبایت است. در این کارتها از آنجایی که رمزهای تولید شده و کلیدها بر روی کارت منتقل میشوند از الگوریتم های خاصی برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده می شود.

منبع :
http://ashiyane.org/forums/showthread.php?t=13376
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۱۸ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۲ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۲۵ ب.ظ
RE: كارت‌هاي هوشمند - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۷:۳۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان