انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 1 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعیین قانون ترکیبی and o or با ابزار گرافیکی فازی

تعیین قانون ترکیبی and o or با ابزار گرافیکی فازی

#4
بله حق با شماست .
من نگاهی به مثال های خود نرم افزار متلب انداختم ، شیوه تعریف rule در آنها یکسان و به صورت همان 5 عدد متوالی است . بنابراین بعید می دونم بتونید با یک قانون بنویسید .
با 3 قانون که به صورت زیر میشه :

کد:
ruleList=[ ...
1 2, 3 1 1;
1 3, 3 1 1;
1 4, 3 1 1];

که البته خودتون گفتید که می خواهید حتما یک قانون باشه .
خوب شاید بشه یک کارهایی قبل از دادن ورودی انجام داد Idea . مثلا فرض کنید ورودی دوم (y) بتونه 20 حالت داشته باشه (زیاد گفتم تا سودمندی روش پیشنهادی رو درک کنید) . حالا می خواهیم نتیجه and شدن x با 12 حالت y برابر یک خروجی و نتیجه and شدن x با 8 حالت از y برابر یک خروجی دیگر باشد . به جای اینکه بیاییم و برای هر حالت ، قانون هایی را بنویسیم ، ورودی y را تبدیل به یک ورودی دیگر می کنیم (مثلا با نام z) . به این صورت که z می تواند دو مقدار 1 و 2 داشته باشد که مقدار 1 از or شدن تمامی 12 حالت اول و مقدار 2 از or شدن تمامی 8 حالت دوم حاصل می شود . سپس قوانین منطق فازی را برای دو ورودی x و z خواهیم نوشت که تنها دو قانون نیاز دارد . دقت کنید که عملیاتی که گفتم بر روی y انجام می دهیم ، کاملا قبل از اعمال منطق فازی است و در واقع یک تبدیل متغیر می باشد . کد or رو هم که برای 12 یا 8 حالت به راحتی می توانید در یک خط بنویسید .
البته باید خودتون اجراش کنید و ببینید اون چیزی که خواستید هست یا نه .
امیدوارم مفید بوده باشه . Smile
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: تعیین قانون ترکیبی and o or با ابزار گرافیکی فازی - توسط admin - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱, ۰۴:۱۲ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان