۱۳۹۱/۱۰/۱۷, ۰۱:۵۳ ب.ظ
خوب ابتدا باید دنباله تصاویر را در یک ماتریس چند بعدی تعریف کنیم . دو آرگومان اول ماتریس مختصات x و y هر تصویر خواهد بود . یعنی مختصات (x,y) .
وجود آرگومان بعدی به این بستگی دارد که تصویر به چه صورت تعریف شده باشد . مثلا برای تصویر سیاه و سفید ، برای هر پیکسل که با همان مختصات (x,y) تعریف شده ، تنها یک عدد وجود دارد بنابراین نیازی به تعریف آرگومان سوم به صورت (x,y,z) نیست .
اما اگر تصویر رنگی باشد و از شیوه تعیین رنگ RGB استفاده شده باشد ، آنگاه برای هر پیکسل ، 3 عدد خواهیم داشت . بنابراین برای ابعاد ماتریس ، باید آرگومان سوم را برابر 3 تعریف کنیم . یعنی z می تواند 1 و 2 و 3 باشد که هر کدام آن یک عدد از سه عدد مربوط به رنگ پیکسل (x,y) است .
آرگومان چهارم نیز مربوط به دنباله تصاویر است که در آنها باید هدف دنبال شود .
بنابراین به عنوان اگر تعداد 50 تصویر رنگی متوالی داشته باشیم که هر تصویر از آنها دارای 200 پیکسل در جهت x و 100 پیکسل در جهت y باشد ، آنگاه ماتریس چند بعدی با اندازه (200,100,3,50) خواهیم داشت .
ابتدا ماتریس را با دستور zeros ، با عناصر صفر می سازیم (در سرعت برنامه اثر زیادی دارد) سپس تصاویر را در متلب load می کنیم و آنها را در ماتریس مذکور قرار می دهیم .
تا اینجا در واقع اطلاعات را مرتب سازی کردیم تا مرحله پردازش تصویر شروع شود . در واقع شروع برنامه نویسی ، همان ساخت اطلاعات اولیه و آگاهی یافتن از نحوه تعیین رنگ هر پیکسل تصویر با اعداد مختلف است .
وجود آرگومان بعدی به این بستگی دارد که تصویر به چه صورت تعریف شده باشد . مثلا برای تصویر سیاه و سفید ، برای هر پیکسل که با همان مختصات (x,y) تعریف شده ، تنها یک عدد وجود دارد بنابراین نیازی به تعریف آرگومان سوم به صورت (x,y,z) نیست .
اما اگر تصویر رنگی باشد و از شیوه تعیین رنگ RGB استفاده شده باشد ، آنگاه برای هر پیکسل ، 3 عدد خواهیم داشت . بنابراین برای ابعاد ماتریس ، باید آرگومان سوم را برابر 3 تعریف کنیم . یعنی z می تواند 1 و 2 و 3 باشد که هر کدام آن یک عدد از سه عدد مربوط به رنگ پیکسل (x,y) است .
آرگومان چهارم نیز مربوط به دنباله تصاویر است که در آنها باید هدف دنبال شود .
بنابراین به عنوان اگر تعداد 50 تصویر رنگی متوالی داشته باشیم که هر تصویر از آنها دارای 200 پیکسل در جهت x و 100 پیکسل در جهت y باشد ، آنگاه ماتریس چند بعدی با اندازه (200,100,3,50) خواهیم داشت .
ابتدا ماتریس را با دستور zeros ، با عناصر صفر می سازیم (در سرعت برنامه اثر زیادی دارد) سپس تصاویر را در متلب load می کنیم و آنها را در ماتریس مذکور قرار می دهیم .
تا اینجا در واقع اطلاعات را مرتب سازی کردیم تا مرحله پردازش تصویر شروع شود . در واقع شروع برنامه نویسی ، همان ساخت اطلاعات اولیه و آگاهی یافتن از نحوه تعیین رنگ هر پیکسل تصویر با اعداد مختلف است .
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.