انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 2 رای - 4.5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی گذاشتن کد امار بازدید کنندگان در سایت

چگونگی گذاشتن کد امار بازدید کنندگان در سایت

#2
من خودم تابحال از دو آمارگیر استفاده کردم . یکی از سایت وبگذر به آدرس www.webgozar.com و دیگری از سایت www.persianstat.com که البته در ادامه خواهم گفت که محاسن و معایب آنها چه چیزهایی بوده .
یکی از دو سایت فوق را انتخاب می کنید و سپس در آن سایت ثبت نام می کنید . پس از ثبت نام ، سایت مورد نظر چند خط کد را به شما می دهد که باید در میان کدهای صفحات سایت خود قرار بدهید . باید تذکر بدهم که این چند خط کد باید حتما در تمامی صفحات کپی شوند زیرا نحوه شمارش به این صورت است که اگر این کد در یک صفحه وجود داشته باشد و سپس یک کاربر وارد آن صفحه شود ، کدها اجرا شده و به شمارنده موجود در سایت ارائه دهنده خدمات ، یک واحد اضافه می شود بنابراین اگر یک صفحه شامل کد نباشد ، آمار بازدید آن صفحه را از دست می دهید .
محل کپی کردن کدها بسیار مهم است . حتما سعی کنید کدها را در پایین ترین بخش های کد هر صفحه (مثلا footer) کپی کنید زیرا این کدها باید عمل اطلاع رسانی به سرور سایت ارائه خدمات را انجام دهند و اگر سرور آنها شلوغ باشد مقداری زمان تلف می شود بنابراین اگر در انتهای کدهای صفحه باشند قبل از این وقفه زمانی ، بخش زیادی از مطالب آن صفحه نمایش داده شده است و کاربر قبل از بارگذاری کامل صفحه آنها را خواهد خواند و این وقفه برایش آزاردهنده نخواهد بود .
اما خود من خیلی از این شمارنده ها راضی نبودم و اگر دقت کرده باشید خود سایت من فعلا دارای شمارنده نیست . برای اولین بار کدهای وبگذر را در سایت قرار دادم که متاسفانه مشاهده کردم تعداد بازدیدکننده ام کم شده است و حدس زدم (البته حدس) که تاخیرهای به وجود آمده توسط سرورهای سایت وبگذر باعث شده است که گوگل سایت من را به عنوان یک سایت کند شناسایی کند و خوب دیگه واضحه که گوگل دوست نداره سایت هایی رو نشون بده که باز کردن صفحات آنها طول میکشه و یا مشکل داره . البته نکته مهم دیگری نیز وجود داره و اینه که این سایت ها سعی می کنند روز به روز پهنای باندشون رو بالا ببرند تا همه ازشون راضی باشند بنابراین می توانید خودتان سرعتشان را دوباره چک کنید شاید بهتر شده باشه .
بعد از اون در سایت دیگری (نه سایت کلیدستان) از کدهای www.persianstat.com استفاده کردم . هنوز کامل به خوب یا بد بودن آن پی نبردم و باید مدتی بگذره . البته یک بار اتفاق عجیبی برام افتاد که چند بار روی سایت کلیک کردم اما به شمارنده ها اضافه نشد !
در ضمن در یکی از سایت ها دیدم که از یک آمارگیر که سایتی غیر ایرانی است استفاده شده و بد نیست نگاهی هم به اون بندازید :
www.histats.com
بهترین انتخاب google analytics بود که واقعا عالی بود اما بعد از مدتی برای ایرانی ها حذف شد .
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: چگونگی گذاشتن کد امار بازدید کنندگان در سایت - توسط admin - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳, ۰۴:۲۵ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان