انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد

دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد

#1
دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد
به دلیل اینکه کشور ما در منطقه‌ ای زلزله خیز قرار دارد، باید سازه‌ های مختلف مانند ساختمان‌ های مسکونی، تجاری و ... از ایمنی و مقاومت بالا در برابر زلزله و هرگونه فشاری برخوردار باشند. از این رو اطلاع از وزن میلگرد ساده و وزن میلگرد آجدار برای محاسبه مقاومت و تحمل فشار سازه ضروری است. زیرا این محصول بیشترین میزان مصرف را در میان متریال‌ های مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان دارد و مقاومت آن در مقاومت کلی سازه نقش اساسی ایفا می‌ کند.

از آنجایی که  در قسمت‌ های مختلف سازه و مخصوصا برای بتن ریزی و همچنین ساخت اسکلت در ساختمان سازی استفاده می‌ شود، باید دارای وزن متعادل و مناسبی باشد تا بتواند بار دیگر بخش‌ های ساختمان را تحمل نماید.

اگر میلگرد وزن بیشتری داشته باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و می‌ تواند فشار بیشتری را نیز متحمل شود. همچنین اطلاع از وزن میلگرد در زمان خرید نیز می‌ تواند از سوء استفاده افراد مختلف جلوگیری کند. در صورتی‌که اطلاعات کافی در رابطه با و بازرسی بار کالای خود نداشته باشید، ممکن است برای مغایر را از دلالان و فروشندگان سوء استفاده گر خریداری نمایید.

کم بودن وزن میلگرد پایینتر از حد استاندارد ناشی از کوچک بودن سطح مقطع آن بوده و این امر موجب کم شدن قطر میلگرد می‌شود. در طراحی سازه محاسباتی برای استحکام در نظر گرفته می‌شوند که سطح مقطع میلگرد در میزان بار قابل تحمل تاثیر مستقیم دارد. حال اگر وزن میلگرد کم و سطح مقطع آن کوچک باشد، سبب خطاهای محاسباتی و در نتیجه مقاومت کم سازه می‌ گردد.
نقل قول:منبع: آهن فروش (مجموعه بزرگ تولید و عرضه میلگرد و تیرآهن در ایران)
[عکس: logo.png]
مجموعه آهن فروشان
 معتبر و حرفه ایی در فروش انواع آهن
https://ahanfurush.ir
پاسخ


پیام‌های این موضوع
دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد - توسط ahan_furush - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲, ۰۳:۱۵ ب.ظ
RE: دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد - توسط talypark - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹, ۰۶:۴۵ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان