انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانسیته چیست؟

دانسیته چیست؟

#1
کلمه دانسیته در زمینه ساندویچ پانل به کار گرفته می شود. حتی زمانی که می خواهید ساندویچ پانل خریداری کنید، از این کلمه زیاد استفاده می کنند. اما دانسیته چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
آیا میزان دانسیته موجود در ساندویچ پانل ها، تاثیری در قیمت آنان دارد یا خیر؟
آگاهی از اینکه دانسیته تا چه میزان کاربرد دارد راهنمای خوبی در هنگام تهیه ساندویچ پانل ها هستند.
در خرید ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و هر نوع ساندویچ پانل تهران، میزان دانسیته در تعیین قیمت نقش به سزایی دارد که در ادامه نیز به آن می پردازیم.
برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل و هم چنین نحوه اجرای ساندویچ پانل و تیم اجرایی کارن، با مشاوران کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.
[عکس: WALL-panel-50MM-600x283-min.png]
تعریف دانسیته
دانسیته، چگالی، فشردگی و وزن مخصوص همه این کلمات به معنی مقدار جرم موجود در واحد حجم است. دانسیته یا تراکم جرم یک جسم با میزان جرم آن رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه جسم سنگین تر باشد در نتیجه دانسیته آن بیشتر است.
اگر بخواهیم به صورت علمی تر بررسی کنیم دانسیته در علوم پایه، یک نسبت تعریف شده از دو پارامتر جرم و حجم شی است. امروزه برای آنکه میزان مقاومت و استحکام مصالح ساختمانی را بررسی کنند، معیار سنجش آنان دانسیته مصالح است.
هر چه دانسیته آن بیشتر باشد، وزن بیشتری داشته و مقاومت بالایی از خود نشان می دهد چرا که فضای خالی بین مواد تشکیل دهنده آن کم تر بوده و فشردگی بیشتری دارد.
[عکس: density-wiki-header-min.jpg]
کاربرد دانسیته
همانطور که گفتیم دانسیته یعنی چگالی و فشردگی که رابطه مستقیمی با جرم جسم دارد. بررسی چگالی این آگاهی را به مصرف کننده می دهد که آیا جسم در سیال غرق می شود یا خیر. در واقع دانسیته را در تمامی اجسام محاسبه می کنند.
اما در ابزار آلات صنعتی به دلیل اینکه مسئولیت نگهداری سازه را بر عهده دارد، در نتیجه محاسبه و بررسی دقیق دانسیته مصالح و ابزارآلات اهمیت بیشتری پیدا می کند.
مصالح و ورقه های چوبی مثل نئوپان و ام دی اف، ورقه های فلزی که با مواد دیگری ترکیب شده اند و ساندویچ پانل ها و تمامی موادی که نقش مقاومتی آن ها در ساخت سازه ها اهمیت بالایی داشته باشند، باید میزان دانسیته آن ها به دقت بررسی شود.
دانسیته در ساندویچ پانل به چه معناست؟
ساندویچ پانل به طور کلی از سه لایه مختلف تشکیل شده اند. دو لایه بیرونی که به عنوان ورقه های فلزی نقش محافظتی مصالح را دارد، و یک لایه درونی که از فوم های مختلفی تهیه شده و به عنوان عایق عمل می کنند. اگر دقت کرده باشید، در بازار خرید ساندویچ پانل ها معمولا میزان دانسیته فوم عایق که در لایه میانی به کار رفته است اهمیت بیشتری دارد.
هر چه میزان دانسیته ساندویچ پانل بیشتر باشد، انگاه چگالی و فشردگی آن افزایش پیدا کرده و وزن آن بیشتر می شود. برای مثال تمامی ساندویچ پانل ها به سفارش مشتری از ضخامت ۲ تا ۲۵ سانتی متر ساخته می شوند که فوم داخلی ساندویچ پانل ها باتوجه به محل مورد استفاده دارای عایق های مختلف با دانسیته های مشخصی است.
فوم پلی یورتان با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب و فوم اکس پی اس با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب و فوم پلی استایرن با دانسیته ۲+۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب و فوم پشم سنگ با دانسیته ۲+۱۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب موجود می باشد. یعنی میزان فشردگی و چگالی فوم های عایق در لایه مرکزی به میزان مشخصی است.
[عکس: 21564-min.jpg]
میزان دانسیته در ساندویچ پانل ها چه تاثیری در عملکرد آن دارد؟
همانطور که گفتیم انواع مختلفی از ساندویچ پانل وجود دارند که هر کدام دیوار یا سقف سازه را با استفاده از ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی پوشش می دهند.
نوع فوم موجود با دانسیته های مختلف سبب شده تا مقاومت آنان در برابر حرارت، رطوبت و آسیب های طبیعی و غیر طبیعی متفاوت باشند. هر چه دانسیته فوم عایق ساندویچ پانل ها بیشتر باشد مقاومت آن ها افزایش پیدا کرده در نتیجه بعد از یکبار استفاده می توان از آن ها به عنوان ساندویچ پانل دسته دوم هم استفاده کردف چون افزایش چگالی باعث افزایش مقاومت شده و گزینه خوبی برای ساندویچ پانل های دسته دوم هستند.
آیا میزان دانسیته ساندویچ پانل در تعیین قیمت تاثیر دارد؟
در ساندویچ پانل ها ضخامت آن ها، نوع فوم بکار رفته و میزان دانسیته تاثیر مستقیمی در تعیین قیمت آنان دارد. هرچه میزان دانسیته و ضخامت آنان بیشتر باشد در نتیجه قیمت ساندویچ پانل ها نیز افزایش پیدا می کند.
همه پیمانکاران به خوبی می دانند که برای داشتن یک سازه مقاوم با طول عمر بالا نباید کیفیت مصالح را فدای هزینه ها کرد. اگر می خواهید سازه تان استحکام بالایی داشته باشد و از مرغوب ترین مصالح ساخته شده باشد نباید به برآورد هزینه های آن توجه کنید.
برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل در انواع و کاربردهای مختلف، با مشاوران کارن پنل در تماس باشید.
[عکس: main-qimg-7af2352f386595a431a5d14d353f5501-min.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
دانسیته چیست؟ - توسط abiane - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳, ۱۰:۳۰ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان