انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گیت فروشگاهی چیست؟

گیت فروشگاهی چیست؟

#1
گیت های فروشگاهی
امروزه بازار کسب و کار دستخوش تغییرات زیادی شده است، مانند گذشته نظارت بر روی اجناس و ارائه آن به مشتری ها توسط فروشندگان کار آسانی نیست، امروزه افراد ترجیح می دهند کالا ها را خودشان انتخاب کنند، بررسی و لمس و در نهایت خرید نمایند. در مواقعی دور از دسترس بودن کالا برای مشتری موجب آزار او می شود. به همین دلیل کنترل اجناس توسط فروشندگان به طور مستقیم دشوار شده و بهتر است این امر را به سیستم های امنیتی بسپاریم. سیستم هایی امنیتی مانند گیت فروشگاهی، دوربین های مدار بسته و ... ناظران همیشه در صحنه خواهند بود.
تفاوت بین دوربین های مدار بسته و گیت فروشگاهی در این است که دوربین های مدار بسته معمولا بعد از سرقت و متوجه شدن فروشنده از کسر اجناس و رصد کردن فیلم میتوان متوجه سرقت از فروشگاه شد که در واقع کار از کار گذشته است،اما گیت فروشگاهی در لحضه شما را متوجه خروج جنسی بدون اطلاع شما از فروشگاه میسازد.
 
گیت فروشگاهی چیست؟
 
گیت فروشگاهی(EAS)  یا دزدگیر فروشگاهی یا همان ناظر الکترونیکی کالا که مخفف عبارت لاتین electronic article surveillance است، به سیستم امنیتی حفاظت از کالاها در فروشگاه ها گفته می شود.
گیت فروشگاهی اصولا شامل یک یا چند آنتن است که در خروجی فروشگاه ها و محل تردد مشتریان نصب میگردد و دارای یکسری تگ و لیبل میباشد که بر روی کالا ها مانند لباس،کیف،کفش و محصولات مواد غذایی نصب میگردد که در صورت حروج کالا باید لیبل ها خنثی و تگ توسط دستگاه تگ بازکن جدا گردد،در غیر این صورت اگر محصول از جلوی انتن گیت یا دزدگیر فروشگاهی رد شود شروع به زدن آلارم و متوجه کردن فروشنده مینماید.
گیت فروشگاهی، دزدگیر لباس، دزدگیر پوشاک، گیت ضد سرقت، دزدگیر کیف و کفش، دزدگیر اجناس،دزدگیر لباس،دزدگیر فروشگاهی،گیت پوشاک  و ... نام های رایج این سیستم حفاظتی است.
 
انواع گیت فروشگاهی
 
گیت فروشگاهی در سه نوع طراحی شده اند:
 
گیت فروشگاهی RF
گیت فروشگاهی AM
گیت فروشگاهی EM
 
که در ادامه درباره ویژگی ها، معایب و مزایای هر کدام توضیحاتی را خواهیم داد.
 
 گیت فروشگاهی RF
این نوع گیت های فروشگاهی ویا همان دزدگیر های فروشگاهی در محدوده فرکانس رادیویی کار میکنند که معمولا در رنج 8.2 مگاهرتز رایجترند.
عموما در دو مدل slim (باریک) و wide  (پهن) وجود دارند که در فواصل پوشش دهی با هم متمایزند.گیت های فروشگاهی RF دارای دو نوع برد،برد BNB کره ای و برد 3D طرح اروپا می باشد که هر دو نوع برد دارای گارانتی تعویض به مدت 1 سال زیر نظر شرکت BNB می باشد. البته برد های چینی و ارزانتر هم در بازار وجود دارد که از لحاظ کیفیت فاصله بسیار زیادی با برد های BNB و 3D دارد.
گیت های فروشگاهی RF در برخی موارد برای زیبایی و برای مشتریانی که شکل ظاهری انتن ها برایشان اهمیت دارد و کسانی که به دکوراسیون فروشگاه اهمیت قائل هستند در شکل شیشه ای وجود دارد که قابلیت حک کردن نام فروشگاه و یا لوگوی برند بر روی انتن را دارد و دارای چراغ LED برای جلوه دادن هرچه بهتر گیت فروشگاهی است.
گیت های فروشگاهی RF دارای معایب و مزایایی می باشند.
معایب:
از معایب این نوع گیت ها باید ذکر کرد که امکان تداخل با سیستم های هم جوار را دارد. به عنوان مثال،اگر فروشگاهی مجاور فروشگاه شما با گیت های فروشگاهی RF با رنج فرکانسی 8.2 مگاهرتز کار کند ممکن است با گیت RF شما تداخل پیدا کرده و بوق ممتد داشته باشد،به همین دلیل است که باید فواصل بین گیت ها 6 الی 10 متر بین دو گیت فروشگاهی RF وجود داشته باشد.
مزایا:
از مزایای این نوع گیت ها باید به قیمت مناسب آن اشاره نمود که مشتریان خود را راضی نگه داشته است. از دیگر مزایای این نوع گیت های RF می توان از لیبل های قابل انعطاف آنها نام برد که به راحتی می تواند در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها،کتابفروشی ها،لوازم آرایشی و ... روی اقلام استفاده گردد.
گیت فروشگاهی AM
 
این نوع در فرکانس مشخص 58 کیلوهرتز کار می کنند که به طور معمول دارای 2 آنتن ،گیرنده و فرستنده می باشد که با عبور لیبل و یا تگ از بین آنتن ها و اختلال در ارسال و دریافت فرکانس شروع به کشیدن آژیر و اعلان می نماید.
این نوع گیت دارای دقت بالاتری نسبت به گیت فروشگاهی هستند و امکان اتصال لیبل و تگ بر روی فلزات و لوازم الکترونیکی مانند موبایل را داردکه البته بسته به نوع و مقدار آلیاژ فلز به کار رفته در کالا باید مورد آزمایش قرار گیرد. محدوده بیشتری را نسبت به گیت فروشگاهی RF جواب می دهد و برای مغازه ها و فروشگاه هایی که درب ورودی و خروجی بزرگتری دارند مناسب تر است و مسلما نسبت به گیت RF قیمت بالاتری دارد و گرانتر می باشد.
این نوع گیت فروشگاهی نیز مانند گیت RF دارای مزایا و معایبی می باشد.
معایب:
از جمله معایب آن می توان از قیمت بالای آنها نسبت به گیت RF نام برد
مزایا:
 از مزایای آنها،به دلیل مکانیسم عملکردشان تا شعاع بیشتری را پوشش می دهند و برای فروشگاه های بزرگ که درب ورودی و خروجی بزرگتری دارند مناسب تر است.
 گیت فروشگاهی EM
این نوع گیت فروشگاهی کم استقبال ترین نوع گیت موجود در بازار می باشد،ابعاد بزرگ و محدوده پوشش کم آنها باعث نارضایتی مشتریان شده است.
معمولا مابین فرکانس 1 هرتز تا 1000 هرتز کار میکنند و محدوده پوشش آنها نهایتا تا 80 سانتی متر قدرت دارد.
وجه تمایز این نوع گیت فروشگاهی ، فعال کردن و غیر فعال کردن لیبل های آنها است که این قابلیت در دو مدل قبل یعنی گیت RF و AM وجود ندارد. به عنوان مثال در گیت فروشگاهی RF و یا AM برای خروج کالایی که روی آن لیبل دارد باید اول آنها غیر فعال گردد تا بتوان آن را از فروشگاه،و از بین دو گیت عبور داد. عملا دیگر آن لیبل که غیر فعال گردیده است قابل استفاده مجدد نیست،اما در گیت EM این قابلیت وجود دارد که لیبل های غیر فعال شده آنها را مجددا فعال نمود.
در مکانهایی مانند کتابخانه که اقلام به صورت امانت داده می شود مناسب هستند. این نوع گیت فروشگاهی نیز مانند دو گیت RF و AM دارای معایب و مزایا می باشد.
معایب:
از معایب آن هم می توان از قیمت بسیار بالا و بزرگ بودن گیت و همچنین محدوده پوشش کم آن نام برد که در بین مشتریان خود جایگاه آنچنانی ندارد.
مزایا:
از مزایای انها می توان از قابل انعطاف بودن لیبل های آنها نام برد که به راحتی و بر روی هر جسمی ، با هر ابعاد نصب می گردد و قابلیت بارها فعال و غیر فعال کردن را دارد.
 
حال میتوان به راحتی متوجه شد که چرا گیت فروشگاهی RF جایگاه مناسبی در بازار برای خود دارد و مشتران خود را چگونه و به چه دلیل راضی نگه داشته است.
باید این مطلب را متذکر شد که امنیت هیچ گاه صد در صد نیست ، اما این جمله باعث نمی شود که ما در محل کار و یا مکان کسب و کار خور مسائل امنیتی را نادیده بگیریم.
 
جمع اوری شده توسط تیم تحقیقاتی شرکت BNB
http://www.bnbgate.com
http://www.bnbsol.org
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
گیت فروشگاهی چیست؟ - توسط bnbgate - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴, ۰۹:۴۸ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان