کد زیر را برای یک دستور رسم دلخواه نوشتم، شما می توانید آن را به دستورهای رسم مورد نظرتان تغییر بدهید :
کد متلب بالا را که اجرا کنید، به صورت یک انیمیشن خواهد بود که شکل سه بعدی را از زوایای مختلف می بینیم.
از دستور رسم bar3 استفاده شده :
کلید شماره 2524
از دستور hold on برای نمایش تمامی شکل ها در یک پنجره استفاده می کنیم و سپس یک حلقه for می سازیم که در هر گام حلقه، زاویه دید ما نسبت به شکل، تغییر داده می شود. این تغییر، با استفاده از دستور view انجام می شود :
کلید شماره 2533
من متغیر az را تغییر داده ام، در صورت نیاز، می توانید el را تغییر بدهید یا اینکه هر دو تغییر داده شوند.
دستور pause هم برای ایجاد توقف به کار رفته که با کوچکتر یا بزرگتر کردن آن، می توانید سرعت نمایش انیمیشن را سریع یا آهسته کنید.
نکته مهم : برای هر شکلی، ابتدا باید یک بار به صورت تنها آن را اجرا کنید و ببینید که محدوده محورهای مختصات چه قدر است و سپس آنها را در دستور axis بنویسید. در غیر این صورت، نرم افزار متلب به صورت خودکار، گاهی هنگام چرخش، محدوده محورها را تغییر می دهد که باعث می شود انیمیشن یکنواخت نباشد. بنابراین هنگام تغییر دستور رسم یا تابع آن (ایجاد یک شکل جدید) حتما این مورد را در نظر داشته باشید.
کد پیاچپی:
clear all
close all
clc
load count.dat;
y = count(1:10,:); % Loading the dataset creates a variable 'count'
figure;
hold on
axis([0,4,0,12,0,200]) % you must fix axes (prevent from change)
for az=45:135 % change az in view
bar3(y,'detached');
el=45;
view(az,el);
pause(0.1);
end
کد متلب بالا را که اجرا کنید، به صورت یک انیمیشن خواهد بود که شکل سه بعدی را از زوایای مختلف می بینیم.
از دستور رسم bar3 استفاده شده :
کلید شماره 2524
از دستور hold on برای نمایش تمامی شکل ها در یک پنجره استفاده می کنیم و سپس یک حلقه for می سازیم که در هر گام حلقه، زاویه دید ما نسبت به شکل، تغییر داده می شود. این تغییر، با استفاده از دستور view انجام می شود :
کلید شماره 2533
من متغیر az را تغییر داده ام، در صورت نیاز، می توانید el را تغییر بدهید یا اینکه هر دو تغییر داده شوند.
دستور pause هم برای ایجاد توقف به کار رفته که با کوچکتر یا بزرگتر کردن آن، می توانید سرعت نمایش انیمیشن را سریع یا آهسته کنید.
نکته مهم : برای هر شکلی، ابتدا باید یک بار به صورت تنها آن را اجرا کنید و ببینید که محدوده محورهای مختصات چه قدر است و سپس آنها را در دستور axis بنویسید. در غیر این صورت، نرم افزار متلب به صورت خودکار، گاهی هنگام چرخش، محدوده محورها را تغییر می دهد که باعث می شود انیمیشن یکنواخت نباشد. بنابراین هنگام تغییر دستور رسم یا تابع آن (ایجاد یک شکل جدید) حتما این مورد را در نظر داشته باشید.
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.