انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طبقه بندی اندازه نمایشگر ها (برنامه نویسی اندروید)

طبقه بندی اندازه نمایشگر ها (برنامه نویسی اندروید)

#1
سلام دوستان
اینجا گفته شده که برای بهم ریخته نشدن عناصر گرافیکی برنامه وقتی که اون رو روی نمایشگر هایی با اندازه ای مختلف ایجاد می کنیم در کنار پوشه layout پوشه هایی مثل layout-large و layout-small هم درست کنیم : http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=239
کسی میتونه بگه که طبقه بندی نمایشگر ها بر این اساس چطوریه و مثلا یک نمایشگر 4.7 اینچی یا یک نمایشگر 6.4 اینچی تو کدوم طبقه قرار می گیره؟
پاسخ

طبقه بندی اندازه نمایشگر ها (برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
به تصاویر زیر توجه کنید :

   

   

توضیحات کامل در لینک زیر :

http://www.kelidestan.com/copy-blocked-s...pport.html

توجه :
اگر گیج شدید و نمی دانستید که یک گوشی یا شبیه ساز خاص، جزء کدام دسته می باشد، یک راه خیلی ساده برای تشخیص هم این است که یک پروژه اندروید معمولی (بدون هیچ محتوای خاصی) بسازید و برای آن، فایل های xml مختلف برای صفحه نمایش های با اندازه متفاوت بسازید و در هر فایل xml ، نام آن دسته (مثلا small یا large یا ...) را بنویسید (در یک TextView در هر فایل xml) و سپس بر روی گوشی یا شبیه ساز، برنامه اندروید را اجرا می کنید. عنوانی که در گوشی یا شبیه ساز نمایش داده می شود، مشخص می کند که جژء کدام دسته است (مثلا عبارت small یا large را در خروجی می بینید، زیرا متن TextView فایل های xml مختلف، متفاوت می باشد).

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Android Developer

طبقه بندی اندازه نمایشگر ها (برنامه نویسی اندروید)

#3
ممنون از شما
بازم مثل همیشه کامل و سریع جواب دادین
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان