انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره و هزینه زندگی در آلمان

درباره و هزینه زندگی در آلمان

#1
درباره و هزینه زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای محبوب و مورد توجه جهت مهاجرت در سراسر دنیاست. مهاجرین و علاقمندان به کشور آلمان نیازمند اطلاعات زیادی دررابطه با هزینه زندگی در آلمان و شرایط زندگی در آلمان هستند. در این مقاله سعی ما بر این است که درباره کشور آلمان و هزینه زندگی در آلمان را به تفصیل بیان نماییم. در ابتدا لازم دیدیم توضیح مختصری در رابطه با کشور آلمان، شرایط زندگی در آلمان، شرایط اقتصادی آلمان و زندگی در آلمان به عرض می رسانیم. مؤسسه حقوقی ملک پور با سابقه ترین مؤسسه در زمینه حقوق بین الملل و خوش نام ترین مؤسسه در سراسر ایران است. جهت مهاجرت به آلمان و کسب اطلاعات کامل در رابطه با هزینه زندگی در آلمان و زندگی در آلمان می توانید با مؤسسات همکار مؤسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید و از دانش کارشناسان حقوفی افراد به تجربه این مؤسسات بهره مند شوید.

[عکس: 3f068d2a900868b88f2b0d7ff1e1ec6304a5374d.jpg]

کشور آلمان در قاره اروپا واقع شده و جزء اتحادیه شنگن می باشد. پایتخت و مرکز امور مهم کشور آلمان شهر برلین است. آلمان با کشورهایی نظیر دانمارک، سوییس، جمهوری چک، اتریش، لهستان، بلژیک، لوکزانبورگ و فرانسه هم مرز است و از نظر جغرافیایی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.جمعیت کشور آلمان 80،62 میلیون نفر است. نظام سیاسی آلمان به صورت جمهوری فدرال و دموکراتیک اداره می شود و 16 ایالت آلمان در برخی مسائل اجازه دارن به صورت مستقل نیز عمل کنند.

آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای دنیاست و از نظر اقتصادی یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است و این پیشرفت تا جایی بوده که کشور آلمان ثروتمند ترین عضو اتحادیه اروپا شناخته شده است. شهر های بزرگ آلمان مونیخ، فرانکفورت، برلین، هامبورگ هستند.

آلمان در منطقه معتدل و نسبتأ خنک اروپا قرار گرفته است و از نظر آب و هوایی از شرایط خوبی برخوردار است و شرایط خوبی برای زندگی در این کشور فراهم آمده است. دمای هوا در فصول سرد بین 1/5 درجه سانتی گراد و 6 درجه منهای صفر است. ریزش  باران و برف در اکثر فصول سال ادامه دارد و دامنه تغییر دمای هوا مشهود نیست. همچنین میانگین دمای هوا در فصول گرم در آلمان بین 18 تا 20 درجه سانتی گراد است.

مؤسسه مهاجرتی ملک پورتجربه چندین و چند ساله ای در رابطه با خدمات و امور مشاوره حقوق بین الملل داشته است و در حال حاضر مؤسسات همکار مؤسسه مشاوره ای ملک پور در ایران خدمات ارزنده ای به متقاضیان مهاجرت ارائه می دهند و سابقه بسیار درخشان مؤسسه حقوقی ملک پور امروزه رمز موفقیت مؤسسات همکار ملک پور و مشاورین با تجربه این مؤسسات است.

در این قسمت از مقاله لازم است توضیح مختصری در رابطه با شرایط اقتصادی آلمان نیز ارائه شود. کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی با اقتصاد بسیار قوی و بازار کار بسیار خوب و پیشرفته است. سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا در بازار کاری آلمان جذب می شوند و طبق تحقیقات اخیر پیشرفت بسیار خوبی در بازار اقتصادی آلمان داشته اند و با پیشرفت و تجربه ای که در آلمان داشته اند در مجامع بین المللی خوش درخشیده اند. فلذا آلمان نه تنها اقتصاد خود را رونق بخشیده بلکه کمک شایانی به پیشرفت اکثر کشورهای دنیا داشته است. کشورآلمان در سالهای اخیر کمترین نرخ بیکاری را در حوزه اروپا داشته است البته نباید از خاطر برد که در ماههای اخیر به دلیل مهاجرت بیش از حد مهاجرین غیر اروپایی به آلمان و سایر کشور های اروپایی نرخ بیکاری کمی افزایش یافته اما آلمان همواره از جذب نیروهای توانا و متخصص از سراسر جهان استقبال می کند و در حال حاضر درضد زیادی از افراد متخصص در جستجوی کار از همه کشور ها به خصوص ایران جهت اخذ ویزای کار آلمان اقدام می کنند.

همانطور که می دانید دانشجویان خارجی در آلمان اجازه کار در همه مقاطع تحصیلی غیر مقاطع تحصیلی زیر دیپلم خواهند داشت و به طور متوسط امکان کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند و با توجه سیستم آموزشی رایگان در دانشگاههای دولتی آلمان دانشجویان بین المللی با اشتغال در مشاغل دانشجویی و حتی با درآمد حاصل از کار دانشجویی امکان تأمین هزینه های زندگی خود را تا حدودی خواهند داشت.

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان نمودیم آلمان دارای 16 ایالت است که اسامی این ایالات در ذیل بیان می شود:

 

بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg)

براندنبورگ (Brandenburg)

هسن (Hessen)

بایرن (Bayern)

برمن (Bremen)

هامبورگ (Hamburg)

مکلنبورگ - فورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern)

زاکسن (Sachsen)

اشلسویگ - هولشتاین (Schleswig-Holstein)

زارلاند (Saarland)

نوردراین - وستفالن (Nordrhein-Westfalen)

نیدرزاکسن (Niedersachsen) (زاکسن سفلی)

تورینگن (Thüringen)

زاکسن - آنهالت (Sachsen-Anhalt)

راینلاند - فالتز (Rheinland-Pfalz)

هزینه های زندگی در آلمانبرای دانشجویان در اۀمان بسیار پایین هست و حتی دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می توانند از بسیاری خدمات به صورت رایگان بهره مند شوند. اشخاصی که از طریق ویزای کار وارد آلمان می شوند و اقامت کار آلمان را می گیرند از خدمات شهروندی نیز بهره مند خواهند شد و به طور کل اشخاصی که اقامت آلمان را دارند از بسیاری خدمات من سیستم حمل و نقل عمومی به صورت تقریبأ رایگان استفاده می کنند. هزینه زندگی یک دانشجو در آلمان با در نظر گرفتن هزینه خوراک، پوشاک و مسکن حدود 500 تا 800 یورو در ماه است. البته قابل توجه است که دانشجویان با زندگی در خوابگاه های دانشجویی مقداری از هزینه مسکن خود می کاهند. هزینه زندگی در آلمان بسته به شهری که دانشجو در آن زندگی می کند متفاوت است. بیمه درمانی در ماه مبلغی در حدود 70 یورو می باشد که دانشجویان ملزم به استفاده از آن هستند. بیمه درمانی در آلمان پوشش بسیار خوبی جهت در مان و خدمات بهداشتی دارد.

مؤسسه حقوقی ملک پورآماده ارائه خدمات حقوقی به متقاضیان عزیز جهت مهاجرت به آلمان، کار در آلمان، تحصیل در آلمان و بسیاری از خدمات دیگر در زمینه حقوق بین الملل است. مؤسسات همکار مؤسسه مشاوره ای ملک پور مشاوره تلفنی رایگان در اختیار متقاضیان و علاقمندان به این امر قرار می دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط داش بهروز ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان