انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا یک سایت نیاز به سئو دارد؟

چرا یک سایت نیاز به سئو دارد؟

#1
چرا یک سایت نیاز به سئو دارد؟
اگر می‌دانید سئو درواقع به چه معناست که یک پله جلو هستید اما اگر نمی‌دانید می‌توان در یک جمله آن را توصیف کرد: بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را در فارسی به سئو می‌شناسند.

درواقع سه حرف اول سه کلمه انگلیسی که به اس ای او در جهان معروف است و مخفف کلمات Search Engine Optimization می‌باشد.

خیلی از سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی سعی به افزایش رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجو دارند و این موضوع برای افرادی که در ابتدای راه هستند کمی عجیب به نظر می‌رسد!

مگر فقط از طریق موتورهای جستجو است که می‌توان بازدید کننده به سایت هدایت کرد؟
پاسخ این سؤال قطعاً خیر است اما می‌توان گفت تعداد وسیعی از بازدید کنندگان در اینترنت از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند و موضوع مهم دیگر نیز این است که این بازدید کنندگان رایگان هستند!

کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین کمک شایانی به بالا بردن بازدهی یک سایت می‌کند اما خوب تا زمانی که هزینه کنید بازدید کننده‌های بسیاری جذب خواهید کرد و می‌توانید با روش‌های نوین اینترنت مارکتینگ آن‌ها را به مخاطبین همیشگی خود تبدیل کنید. اما موضوعی که بسیار مهم است بازدید مستمر و جذب دائمی مخاطبین جدید است که بهترین روش آن جذب این مخاطبین از طریق موتور جستجو است.

بعد از استفاده از ایمیل بالاترین رده از نظر استفاده کاربران آنلاین را موتورهای جستجو به خود اختصاص می‌دهند، همین موضوع مشخص می‌کند که چقدر مهم است یک وب سایت چه مقدار توانسته است خود را در دنیای موتورهای جستجو بگنجاند و در آن رشد کند.

سرویس‌های بهینه‌سازی وب سایت یا همان به اختصار سئو برای هر وب سایتی مهم تلقی می‌شوند و می‌توانند سرنوشت آن را تغییر دهند.
هنگامی یک متخصص شروع به بهینه‌سازی وب سایت شما می‌کند، سعی می‌کند ابتدا کلمات کلیدی ضروری وب سایت شما را پیدا کند، کلمات کلیدی مهم برای شما آن‌هایی هستند که بیشترین بهره را از آن می‌برید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده کیف‌های چرم هستید کلمات کلیدی مهم شما می‌تواند: خرید کیف چرم، فروشگاه کیف چرم و سفارش کیف چرم باشد. زیرا شما به دنبال افرادی هستید که در جستجوی تهیه محصولات شما هستند، پس بهتر است کلماتی که آن افراد جستجو می‌کنند را بیابید و سئو سایت خود را به روی آن‌ها متمرکز کنید.

شاید در ابتدا زمان و هزینه برای بهینه‌سازی وب سایت برای صاحب آن کمی سخت باشد اما پس از مدتی بازدهی بالای این موضوع نظر آن‌ها را تغییر می‌دهد. اگر بهینه‌سازی سایت صحیح انجام شود و اصول بعد از بهینه‌سازی دقیق آموزش داده شود و در سایت رعایت گردد، معمولاً در نتایج اولیه گوگل باقی خواهد ماند و این موضوع می‌تواند برای آن وب سایت خیلی مهم باشد.

در آخر فقط می‌توانم بگویم بهینه‌سازی سایت یکی از به صرفه‌ترین و استانداردترین روش‌ها برای افزایش بازدهی یک وب سایت می‌باشد و موضوع نهائی که بسیار در این زمینه مهم است اعتماد بازدید کننده است.

افراد هنگامی که با جستجویی که انجام داده‌اند به یک سایت می‌رسند معمولاً خیلی احتمال بیشتری دارد تا تبدیل به مخاطب یا مشتری آن سایت شوند تا زمانی که با تبلیغات آنلاین وارد یک سایت شوند. البته این موضوع خیلی زیاد به نحوه تبلیغات مورد نظر نیز بستگی دارد.

بهینه‌سازی وب سایت کاری تخصصی محسوب می‌شود، اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید با سعی خطا و مطالعه در مدت نه چندان کوتاهی به نتایج خوبی برسید اما خیلی دقت کنید که چگونه عمل می‌کنید! زیرا بعضی اشتباهات خیلی سخت جای جبران دارند و گاهی ممکن است جبران ناپذیر باشند و منجر به حذف سایت شما از نتایج موتورهای جستجو بشوند.

اگر تمایل به یادگیری دارید حتماً از مراجع اصلی و قابل اطمینان استفاده نمایید و اگر تمایل به رسیدن به نتیجه استاندارد و در زمانی کوتاه دارید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اگر تجربه ای در این زمینه برای شما نیز رخ داده است آن را با ما در میان بگذارید و یا اگر ابهامی در این مقاله برای شما وجود دارد در پائین همین مطلب آن را عنوان کنید تا به شما پاسخ داده شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ویانا ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان