انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علت مقاومت محصولات کایزر ( کابین دوش, کابینت دستشویی, کابینت روشویی) در مقابل رطوبت

علت مقاومت محصولات کایزر ( کابین دوش, کابینت دستشویی, کابینت روشویی) در مقابل رطوبت

#1
علت مقاومت محصولات کایزر ( کابین دوش, کابینت دستشویی, کابینت روشویی) در مقابل رطوبت: اکثر مردم بر این باورند که چوب در محل های مرطوب و در تماس مستقیم با آب پس از مدتی دچار پوسیدگی می شود و یا چوب به اصطلاح باد می کند ، این باور که بر اثر مشاهدات سال ها پیش مردم در باور آن ها جای گرفته است کاملا درست است اما سوال اصلی زمانی مطرح می شود که چگونه در 10 سال اخیر در نمای ساختمان چوب به کار رفته و چوب ها دچار هیچ گونه خرابی یا پوسیدگی نشدند با این که به طور مداوم در معرض باران های اسیدی تهران بوده اند... آیا این چوب ها همان چوب های قدیمی هستند؟

   



در جواب این سوال باید گفت بله این چوب ها همان چوب ها می باشد ولی با چوب های قبلی از لحاظ نحوه ی فراوری تفاوت عمده ای دارد که باعث می شود این چوب ها در مقابل رطوبت ، تغییر دما ، پوسیدگی و حتی آسیب حشرات در امان باشد . به این نوع فراوری که بر اساس دما دادن به چوب هست ترمو کردن چوب می گویند ، به طور دقیق نحوه ی فراوری در یکی از مقالات شرح داده شده است .

در این نوع فراوری صمغ چوب ، باکتری های موجود در چوب و رطوبت چوب به طور کامل از بین می رود ، به همین خاطر شرکت های معتبری که این فراوری را روی چوب انجام میدهند این چوب ها را تا 30 سال در مقابل پوسیدگی ضمانت می کنند.... کایزر در همین جهت برای تولید کابینت دستشویی (کابین روشویی) ، پنل دوش، کابین دوش و دیوار پوش از چوب های ترموود فنلاندی استفاده می کند که این کشور بالاترین کیفیت را در تولید این نوع چوب داراست...

همچنین پس از تولید محصولات کایزر از رنگ پوششی مخصوصی استفاده می کند که مانع جذب حتی یک قطره از آب توسط چوب می شود و اگر بر روی هر کدام از محصولات کایزر شما آب بریزید آب بر روی چوب باقی می ماند تا تبخیر شود و حتی بر روی این چوب لک آب باقی نمی ماند همچنین همین رنگ پوششی باعث شده است تا به هیچ  وجه محصولات کایزر اعم از : کابینت روشویی ،کابینت دستشویی , پنل دوش ، کابین دوش و دیوارپوش ها کثیفی را جذب نکند و شما می توانید با یک دستمال خیس هرگونه کثیفی را از روی سطح پاک کنید...
پاسخ
 سپاس شده توسط armitazaman ، atena9568

علت مقاومت محصولات کایزر ( کابین دوش, کابینت دستشویی, کابینت روشویی) در مقابل رطوبت

#2
سلام مطلب عالی بود ممنونم  Smile 

فرآیند ترمووود به طور خلاصه
فرآیند ترموود چوب در مقیاس صنعتی را انجمن ترموود فنلاند (VTT) با همکاری صنایع محصولات چوبی فنلاند به وجود آورده است. مجوز فرآیند ترموود به اعضای انجمن ترموود فنلاند اعطا شده است که شرکت HJT-Holz به عنوان هم‌کار بین المللی پارسیاوود از اعضای اولیه آن می باشد.
فرآیند ترموود را می توان به سه فاز اصلی تقسیم کرد :
فاز 1: افزایش دما و خشک کردن در دمای بالا
با استفاده از حرارت و بخار، دمای کوره به سرعت افزایش می‌یابد تا به سطح 100 درجه سانتی گراد برسد. پس از آن حرارت به طور متوازن فزونی می‌یابد تا به میزان 130 درجه سانتی گراد برسد. در طی این مدت خشک شدن در دمای بالا رخ می دهد و رطوبت موجود در چوب تقریباً به حد صفر تنزل می یابد.
فاز 2: ترموود
وقتی خشک شدن در دمای بالا اتفاق افتاد حرارت داخل کوره به میزان معینی افزایش می یابد. وقتی که دما به سطح هدف رسید بسته به کاربرد و مصرف نهایی به مدت معینی ثابت نگه داشته می‌شود.
فاز 3: خنک کردن و تنظیم رطوبت
مرحله نهایی کاستن حرارت با استفاده از سیستم های اسپری آب می باشد. هنگامی که دما به میزان معینی رسید، رطوبت دهی مجدد اتفاق می افتد تا میزان رطوبت چوب را به سطح قابل استفاده‌ یعنی 7-4% برساند.

ترموود
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان