انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دلایل اهمیت شکل لوگو و نماد در طراحی سایت

دلایل اهمیت شکل لوگو و نماد در طراحی سایت

#1
Rainbow 
دلایل اهمیت شکل لوگو و نماد در طراحی سایت
 


تاکنون در مورد لوگوی برندهای معروف چون Appleو McDonald’s و Gap فکر کرده اید. به محض شنیدن این نام ها چه تصویری به ذهن شما می آید؟ در پاسخ این سوال برای بسیاری از ما احتمال قوی شکل لوگوی آنها تداعی می شود. بنابراین لوگو نقشی حیاتی در هویت یک کمپانی یا سازمان دارد. حتی تحقیقات اخیر در مباحث سئو سایت و مجله Consumer Research این را نشان داده که لوگو از تشخیص مشتریان و کسب و کار نیز مهم تر است و حتی عنصر اساسی لوگو (که همان شکل آن است) در چگونگی درک افراد از کمپانی و محصولات و خدمات آن موثر است.
یکی از نتایج تحقیقات بر روی اشکال لوگوها، تصور مردم از لوگوهای پیچیده است که در دیدگاهشان آن سازمان با این لوگو، خلاق ولی غیرقابل اعتماد می باشد. لوگوهایی که در شکل کلی آنها از اشکال دایره ای و زاویه ای استفاده شده از حیث علمی نیز تاثیرگذاری بیشتری در عقاید افراد خواهد داشت.
این دیدگاه نیز ثابت شده که عموما اشکال دایره ای بیانگر مفاهیم نرم و با خطوطی است که ایجاد احساس راحتی می نمایند و اشکال زاویه ای دربرگیرنده مفاهیم سخت با خطوطی که تداعی کننده احساس سختی است. به عنوان مثال در تبلیغات سایتی که مربوط به کفش و مبلمان بود، کالاهایی که دارای لوگوهایی با اشکال مدور بودند در ذهن افراد کالایی راحت و نرم و کفش یا مبلمانی که دارای لوگو زاویه دار هستند، کالایی بادوام تر به نظر می رسند. محققین در پی یافتن راهی برای بهره برداری از ارتباط قوی لوگو به عنوان ظرافتی در طراحی سایت که نوعی راهنمای ناخودآگاه در اذهان افراد است، می باشند. این موضوع بدیهی است که برای ماندگاری نام لوگو در اذهان عموم، ارتباط شکل لوگو با محصولات و خدمات کمپانی ضروری است. این تحقیقات همه بیانگر صحت این موضوع است که نوع اشکال کاربردی در لوگو و آرم شرکت تاثیر مستقیمی در قضاوت مردم درباره خدمات و محصولات شرکت به خصوص در تیترهای آگهی دارد. اگر در تیتر آگهی بر دوام کفش های ورزشی تاکید می شود ولی آرم و لوگوی آن محصول ترکیبی از خطوط دایره ای و مدور است، نتیجه آن، ناهمخوانی متن آگهی، با پیام القایی از لوگوی آن است. پس یکی از اصول طراحی لوگو در همخوانی پیام القایی آن با متن و نوشته های تیتر آگهی است.
هر نوع کسب و کاری زمان طراحی لوگو و به کارگیری آن در طراحی وب سایت خود، باید تمام موارد بالا را در نظر داشته باشد. بدیهی است سایتی که دارای بهترین لوگو انتخابی یا طراحی شده باشد که با آرم خود زمینه فعالیت سایت را خلاصه وار بیان نماید، ماندگاری بالایی در ذهن بازدیدکنندگان خواهد داشت و این گونه در نیز موفق عمل نموده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان