انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ابزار جستجو (در برنامه نویسی اندروید)

ابزار جستجو (در برنامه نویسی اندروید)

#1
سلام .خسته نباشید.
میشه ی مثال کوچیک بزنید که من چطوری اون متنی که از کاربر با هر یک از ستون ها وستر های دیتابیسم مقایسه کنم اگه متنی مشابه بو اونو نشون بده اگرم نه ی پیام بده.
پاسخ

ابزار جستجو (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
برای انجام یک جستجوی ساده در پایگاه داده (database)، چه در طراحی وب (هنگام کار با پایگاه داده MySQL) و چه در برنامه نویسی اندروید (هنگام کار با پایگاه داده SQLite)، از کلمه like استفاده می کنیم. استفاده از کلمه like ، باعث می شود که ردیف های (rows) از آن ستون (Column) برگردانده شود که کلمه یا عبارت مورد نظر ما (کلمه یا عبارتی که آن را جستجو کرده ایم) در آن وجود داشته باشد. حال اگر عبارت جستجو شامل چند کلمه باشد، اگر تطبیق کامل بخواهیم که دقیقا عبارت را جستجو می کنیم، اما اگر جستجوی تقریبی بخواهیم، کلمات را از هم جدا کرده (بر اساس کاراکتر خالی (space)، کلمات را جدا می کنیم) و سپس آنها را به صورت جداگانه جستجو می کنیم و نتایج را به صورت OR (یعنی یا منطقی) در خروجی خواهیم داشت (یا هر منطق دیگری که مد نظرتان است، مثلا می توانید AND را به کار ببرید یا اصلا ترکیبی از OR و AND باشد).
به عنوان مثال، نگاهی به لینک زیر بیندازید :

http://stackoverflow.com/questions/16416...d-statemen

من بخشی از کد موجود در آن را ذکر می کنم :

کد پی‌اچ‌پی:
String selectQuery " select * from tbl_Customer where Customer_Name like '"
name
"' or Customer_Email like '"
email
"' or Customer_Phone like '"
Phone
"' ORDER BY Customer_Id DESC"

مشاهده می کنید که از همان کلمه like استفاده شده و همچنین چندین کلمه را جستجو کرده (البته چندین کلمه برای ستون های مختلف به کار برده، ولی می توان یک عبارت را به چند کلمه جدا تبدیل کرد و آنها را در یک ستون جستجو نمود) و نتایج در آخر با هم OR (یا منطقی) شده اند. در کد بالا، مقادیر ذخیره شده در متغیرهای name و email و ... ، رشته (String) می باشند (همان کلماتی که بر اساس آنها جستجو انجام شده است).

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط armin124 ، osam20

ابزار جستجو (در برنامه نویسی اندروید)

#3
سلام 
اگر بخواهیم واژه هایی رو که با کلید جستوجو پیدا کرده ایم تو ی لیست ویو بریزیم باید چیکار کنیم؟
فرض بر اینکه که واژه ها نام کتاب کتاب هستن که در لیت ویو قرار دارن.
ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان