انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دریافت فایل از سرور سایت و ذخیره در دیتابیس برنامه اندروید

دریافت فایل از سرور سایت و ذخیره در دیتابیس برنامه اندروید

#1
سلام
ببخشید من میخام ی برنامه بسازم که که شامل مجموعه ای از کتاب ها میباشد و کاربر با انتخاب هر کتاب ان کتاب را دریافت کند و  در برنامه ذخیره شود و  بعد از دانلود هر وقت روی نام کتاب دانلود شده کلیک کند متن کتاب را ببیند
پاسخ

دریافت فایل از سرور سایت و ذخیره در دیتابیس برنامه اندروید

#2
سلام.
برای برنامه های اندرویدی که با دریافت اطلاعات از اینترنت سر و کار دارد، باید اتصال به اینترنت را چک کنیم (قبل از اجرای هرگونه عملیات مرتبط با اینترنت) :

کلید شماره 2408

در کل، توصیه می شود نگاهی به مباحث دسته بندی زیر بیندازید :

http://www.kelidestan.com/keys/categorie...ategory=18

همچنین با توجه به اینکه تعدادی کتاب داریم که ممکن است تعدادی از آنها قبلا دانلود شده و در گوشی کاربر ذخیره شده باشند، باید روشی برای تشخیص اینکه کدام کتاب ها قبلا دانلود شده اند داشته باشیم. برای این منظور، می توانیم متغیرهایی را توسط پایگاه داده (SQLite Database) یا SharedPreferences ذخیره کنیم که مقادیر 0 یا 1 در آنها ذخیره می شود. مقدار 1 برای کتاب هایی که قبلا دانلود شده اند و مقدار 0 برای کتاب هایی که هنوز دانلود نشده اند.
هنگامی که لیست کتاب ها را به کاربر نمایش می دهیم، بر اساس مقدار متناظر با هر کتاب (0 یا 1)، تشخیص می دهیم که دانلود شده یا نه و بر اساس آن، یکی از دو گزینه ((خواندن کتاب)) یا ((دانلود کتاب)) را در جلوی آن نمایش می دهیم (و با اشاره بر روی گزینه، عملیات متناظر با آن انجام می شود، یعنی اگر کتاب قبلا دانلود نشده، آن را دانلود می کنیم و بعد به کاربر نمایش می دهیم). 
یا روشی دیگر این است که چک می کنید فایل کتاب در حافظه خارجی (External Storage) وجود دارد یا خیر و اگر وجود نداشت، دانلود آن از سرور اینترنتی را شروع می کند.
برای دانلود، باید کد مناسب را انتخاب کنید. بهتر است موردی را انتخاب کنید که در آن از سرویس (Service) استفاده شده باشد تا با خروج کاربر از برنامه اندروید، دانلود همچنان ادامه پیدا کند.
در این مورد، بد نیست نگاهی به موضوع زیر بیندازید (البته پروژه ای که در آن معرفی شده، کمی پیچیده است، ولی امکانات کاملی دارد) :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=4963

اگر قرار است که لیست کتاب ها هم از سایت دریافت شود، توصیه می شود روش json را برای دریافت متن از یک صفحه اینترنتی و پردازش آن، استفاده نمایید :

کلید شماره 2651

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان