انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه ایجاد یوزرنیم و پسورد برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به برنامه اندروید

نحوه ایجاد یوزرنیم و پسورد برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به برنامه اندروید

#1
Question 
سلام دوستان , یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید ,  برای ایجاد صفحه محیط یوزرنیم و پسورد برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به برنامه اندرویدی باید چی کار کرد؟
پاسخ

نحوه ایجاد یوزرنیم و پسورد برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به برنامه اندروید

#2
سلام.
اگر تصمیم دارید که اطلاعات کاربر برای ورود به برنامه اندروید (پسورد و نام کاربری) مستقل از اینترنت باشد (یعنی سایت ندارید و تنها قصد دارید که اطلاعات کاربری در گوشی ذخیره شده و در دفعات بعدی ورود کاربر، چک شوند)، باید ابتدا یک صفحه تعیین نام کاربری و پسورد به کاربر نمایش داده شود (اطلاعات را با EditText دریافت می کنیم)، بعد اطلاعات دریافت شده را ذخیره می کنیم و در دفعات بعدی، هر بار که کاربر وارد برنامه می شود، از وی، پسورد و نام کاربری می خواهیم و با مقادیر ذخیره شده، مقایسه می کنیم.
اما نکته مهم این است که زمانی که قصد داریم اطلاعات مهمی را در گوشی ذخیره کنیم (مثل پسورد و نام کاربری)، نباید به شکل های معمول عمل کنیم و باید حداکثر نکات امنیتی را برای به سرقت نرفتن اطلاعات، به کار ببریم.
در این مورد، بهتر است در مورد encrypt کردن اطلاعات در اندروید تحقیق کنید.
البته اگر واقعا براتون مهمه، اما در برخی موارد ممکن است که هدف برنامه نویس تنها ساخت یک برنامه با اهمیت پایین (از نظر امنیتی) باشد، بنابراین ممکن است که زیاد برایش مهم نباشد و اطلاعات را به صورت معمولی (و یا حداقل با یک روش ساده encrypt کردن) ذخیره نماید. در این موارد، کار ساده است. شما ابتدا با استفاده از SharedPreferences (کلید شماره 288)، یک متغیر boolean تعریف می کنید که با آن متوجه می شویم که کاربر قبلا نام کاربری و پسورد را تعیین کرده است یا نه، سپس در هر بار اجرای برنامه اندروید، متغیر را چک می کنیم، اگر قبلا اطلاعاتی وارد نشده، از وی می خواهیم که اطلاعات مورد نظرش را در EditText هایی وارد کند و بعد از اشاره بر روی یک دکمه (Button)، آنها را ذخیره می کنیم، مثلا در پایگاه داده (SQLite Database)، یا با SharedPreferences (کلید شماره 288) یا ... (برای ذخیره اطلاعات، می توان به دنبال یک روش encrypt ساده جستجو کرد، ولی هر چه روش eccrypt کردن قوی تر باشد، بهتر است).
اگر قبلا اطلاعاتی ذخیره شده باشد، از کاربر می خواهیم که نام کاربری و پسورد خود را وارد کند و تنها در صورتی که مقادیر وارد شده توسط کاربر برابر همان مقادیر ذخیره شده باشد، به وی اجازه می دهیم که به بخش اصلی برنامه اندروید وارد شود.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان