انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغییر ادرس صفحه اصلی سایت

تغییر ادرس صفحه اصلی سایت

#1
باسلام
میخواستم ببینم چجوری میشه صفحه اصلی سایت رو تغییر داد؟
منظورم اینه که الان بطور پیشفرض وقتی ادرس دومین رو مینویسن صفحه index.html رو باز میکنه
من میخوام یه صفحه دلخواه خودمو مثلا index2.html رو باز کنه
اگه راهنمایی کنید از کجای پنل باید اینکارو انجام بدم ممنون میشم (cpanel هستش)
Smile بیایید دنیا را بسازیم نه با دنیا بسازیم Smile
پاسخ

تغییر ادرس صفحه اصلی سایت

#2
سلام.
فرض کنید من آدرس زیر رو در مرورگر خود وارد کنم :


کد:
http://www.kelidestan.com/

مشاهده می کنید که نام فایل، ذکر نشده است. بنابراین اگر در فولدر اصلی سایت کلیدستان، فایل هایی با نام index.html یا default.html (یا همین نام ها با پسوندهایی مثل php و ...) باشد، آنگاه آن صفحه، به صورت پیش فرض، نمایش داده می شود. پس اگر شما صفحه ای با نام index2.html بسازید و هنوز صفحه index.html درون فولدر اصلی سایت قرار داشته باشد، همان صفحه index.html نمایش داده می شود. توصیه من این است که کدهای مورد نظرتان را در همان فایل index.html بنویسید. 
همچنین دقت داشته باشید که اگر فایل index.html را حذف کنید و سپس فایل دیگری را در فولدر قرار بدهید، با این امید که آن فایل نمایش داده شود، ممکن است که فولدربندی سایت نمایش داده شود (که اصلا مطلوب نیست)، زیرا نام های پیش فرض مثل index.html و default.html را نیافته است.
علاوه بر این، می توان کدهای یک صفحه را به گونه ای نوشت که اگر کاربر آدرس آن صفحه را وارد کرد، به صفحه دیگری منتقل شود. این کار با تابع header در PHP ، قابل اجرا می باشد. می توانید مبحث زیر را بخوانید :

http://www.kelidestan.com/php-education/php-96.php

ولی من این مورد را توصیه نمی کنم و به نظرم اگر کدها را در همان فایل اصلی که قبلا بوده، کپی کنید، بهتر است.
همچنین دقت داشته باشید که به هیچ عنوان، نام فایل اصلی سایت خود را تغییر ندهید زیرا آن صفحه توسط موتورهای جستجو شناسایی شده است و تغییر صفحه سایت اصلی، تا مدتی در بازدید، اثرگذار خواهد بود.

اگر هدفتان این است که کدهای قبلی سایت که در صفحه اصلی بوده، حفظ شود، می توانید آنها را در صفحه ای دیگر کپی کرده و سپس کدهای جدید را در آن بنویسید. همچنین یک پشتیبان از فایل های سایت خود تهیه کرده و در محلی امن نگهداری کنید. آنگاه می توان با خیالی آسوده سایت را تغییر داد و هر مشکلی که پیش بیاید، می توان همه چیز را به حالت اول برگرداند. 

 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ali ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان