انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال درباره تبدیل ویولت

سوال درباره تبدیل ویولت

#1
Question 
سلام ، در تبدیل فوریه دوبعدی یا یک بعدی ، وقتی از ماتریس تبدیل گرفته میشه ، خروجی یک ماتریس حاوی ضرایب تبدیل فوریه است که رسم میشه ، در تبدیل ویولت ، ضرایب تبدیل به چه صورت است و کلا در مورد این تبدیل در متلب اگر کدی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید تا بتونم در متلب به کار بگیرم ، و همینطور عکس تبدیل ویولت . ممنون.
 
دوست دارم زندگی رو . . . 
پاسخ

سوال درباره تبدیل ویولت

#2
سلام.
برای Continuous 1-D wavelet transform می توانید از دستور cwt در متلب استفاده کنید.
همچنین برای Single-level discrete 1-D wavelet transform ، دستور dwt در متلب به کار می رود.
علاوه بر این، یک Toolbox با نام Wavelet در متلب وجود دارد که یک واسط گرافیکی را در اختیار شما قرار می دهد.

مفهوم wavelet معمولا در درس DSP (مخفف Digital Signal Processing) تدریس می شود (من با آن در درس DSP 2 آشنا شدم، استادمان به آن می گفت تبدیل موجک).
برای ذکر تفاوت آن با تبدیل فوریه، باید به این نکته توجه کنید که مثلا وقتی از یک سیگنال زمانی، تبدیل فوریه می گیریم، پاسخ به صورت ((فرکانس)) است و تبدیل فوریه در کل زمان ها گرفته می شود (منظورم اینه که اثر کل زمان ها یکسان است و فرکانس کل زمان ها را در یک شکل خواهیم داشت). اما در wavelet ، می توانیم یک شکل داشته باشیم که تغییرات فرکانسی در بازه های زمانی را به ما نمایش بدهد. بنابراین خروجی بر حسب دو پارامتر فرکانس و زمان خواهد بود، یعنی خروجی به صورت ((زمان-فرکانس)) است.
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط 4i469x ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان