انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گیاهان دارویی و طب سنتی چیست؟

گیاهان دارویی و طب سنتی چیست؟

#1
طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است.
گیاهان دارویی چه گیاهانی هستند؟

گیاهان دارویی گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی مادهٔ مؤثره است. این ماده که کمتر از ۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است. گیاهان دارویی ایران، از تولید تا تجارت · گیاهان دارویی ایران از دیرباز در دنیا زبانزد است. طب سنتی مجموعه ی علوم نظری و علمی است که در تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های جسمی و روحی به کمک ما می آید.طب سنتی ایران تقریبا به 3000 سال قبل بر می گردد.کتاب های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصا ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به 500 سال در دانشکده های اروپایی و آسیایی توسط اساتید تدریس شده است. اصول آموزش طب سنتی، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله: بلغم، صفرا، سودا و خون و نیز بر گرمی و سردی مزاج وبا توجه به نوع مشخصات بیمار، فرد درمان می شده است.

آیا  طب سنتی فایده ای هم دارد؟

قطعا فایده دارد…! بدون اغراق میشود گفت نتایجی مثبتی که داروهای گیاهی دارد بسیار اثر بخش و مفید است.  به عنوان مثال ماساژ با روغن زیتون که یک روغن گیاهی است  فواید زیادی داردکه به تسکین دردهای عضلانی و مفاصل زخم کمک میکندو ترکیبات ضد التهابی قدرتمند موجود در روغن باعث تسکین دردهای مفاصل می شود ، بافت های ملتهب را بازیابی می کند و از پوست در برابر عفونت محافظت می کند.
۱-بیماری از ریشه درمان میشوداین یکی از تاثیرات بسیار مفید است که شما دیر به دیر بیمار میشوید چون اَخلاط بیماری به آرامی به روش دارو های گیاهی از بدن شما خارج میشود
۲-درمان بنا بر هر مزاجی پیش میرودهر مزاج و طبعی با یک نوع دارو و روش درمانی خاص سازگاری دارد ، در حالی که وقتی شما به یک پزشک عمومی مراجعه میکنید معمولادارو از پیش تعیین شده است.
۳-درمان ها طی چندین هزار سال تجربه شده طب سنتی نیازی به موش آزمایشگاهی ندارد و دارو ها یا عرقیجات گیاهی کاملا تجربه شده هستن و راحت میتوانید با اعتقاد و توکل به خدا از این دارو ها استفاده کنید تا به اذن خدا شفا پیدا کنید.
۴- عوارض کمتری نسبت به دارو های شیمایی دارددارو های شیمایی اکثرا اثر مخربی بر روی کبد و یا کلیه و معده انسان میگذارد.
طب شیمایی بهتر است یا گیاهی ؟

در یک کلام هر دو لازم اند …

زیرا هیچ کدوم پاسخ گوی تمام بیماری ها نیستن ، اما توصیه من به شما این است که حداقل برای بیماری های جزئی مثل سرماخوردگی ابتداٌ از دارو های شیمایی استفاده نکنید ! این دارو ها به سرعت چرک را در بدن شما میخشکانند و باعث میشود که بیماری از ریشه درمان نشود و طبعیتا شما هم زود به زود مریض میشوید . شاید خودتان هم اینطوری باشید با یک سرمای کوچک بدنتان شروع به تب و چرک کند و سریعا به دکتر مراجعه کنید و درخواست کپسول و آمپول کنید دکتر هم از خدا خواسته براتون نسخه سنگین مینویسه شما هم تمام دارو های شیمایی رو تهیه میکنید و شاید ۱ روزه نهایت ۲ روزه بهبود پیدا کنید اما شما بدن خودتان را بسیار ضیف کرده اید زیرا این بیماری به طور کامل از بدن شما خارج نشده است در نتیجه شما زود بزود سرما میخوریدبله این یک حقیقت است که دارو های شیمایی تاثیرات بدی بر روی بدن شما خواهند گذاشت از جمله ضعیف شدن سیستم کبدشما خیلی راحت میتوانید بیمار سرماخوردگی رو از طریق داروهای گیاهی علاج دهید .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان