انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع مفتول

انواع مفتول

#1
مفتول به سیم خشک که از میلگرد کشیده شده است گفته می شود که دارای هادی تک مفتولی میباشد. همانطور که ذکر کردیم مفتول از میلگرد کشیده می شود حالا یا میلگرد های سایز 5/5 یا 5/6 که باتوجه به گرید یا مقاومتشون وسایزی که ما می خواهیم مفتول رو بکشیم یا 5/5 میخریم یا 5/6 . معمولا سایز 5/5 برای محصولات ریز بار حتی راحت کشیده و استفاده میشود.وقتی میلگرد را میخریم و روی خط می آوریم تا به مفتول تبدیل کنیم باتوجه به دوزه هایی که برای تعیین سایز استفاده میشود به سایزهای مختلف مفتول را میکشند و بعد درقسمت های گالوانیزه – اسیدشوی – مسوار – سیاه تبدیل می کنند. کاربرد هر یک از محصولات متنوع است. روس های نصب آن ها با یکدیگر کمی متفاوت است. برای مثال در توری ها روش و نحوه بستن توری گابیون  با سایر محصولات توری فرق دارد.

مفتول گالوانیزه :
فرایندی می باشد که طی آن فولاد فاقد چربی و اکسید را از وان مملو از روی مذاب غوطه ور میکنند تا پوشش محافظ و مقاوم از روی ایجاد گردد که این پوشش باعث افزایش مقاومت مفتول شده و درصد خوردگی و سایش فولاد را پایین آورد .

مفتول سیاه :
این مفتول که به مفتول آنیل شده یا آرماتوربندی نیز شناخته شده است که معمولا کاربرد آنها در بسته بندی – قالب بندی – ساخت انواع مفتول گالوانیزه – آرماتوربندی و ...می باشد. در روش آنیل اول میلگرد کلاف شده شماره 5/5 تا 8 را که به آن مفتول صنعتی ( wire ) نیز گفته می شود در دمای بین 800 الی 900 درجه ی سانتی گراد طی فرایندنورد سرد در دستگاه های کشش مفتول به 2/1 تا 6 میلی متر باریک به شکل کلاف های 15 تا 20 کیلویی دسته بندی می شود و بعد از آن در خلاء در کوره ی آنیل حرارت می بینند و بعد از ساعت ها به آرامی دمای اولیه خود را به دست می آورند.

[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8...%D9%86.jpg]

مفتول اسیدشوی:
در این قسمت نیز با استفاده از یک اسید مرغوب اسید زدایی و چربی زدایی می کنند تا ناخالصی های موجود در آن از بین برود تا در هنگام اتصال با دستگاه نقطه جوش براحتی متصل شود. این ها قابلیت بالایی در رنگ پذیری دارند . کاربرد اتین نوع مفتول در صنایع تزئینی – صنعت ساختمان و دیوارهای پیش ساخته است در این راستا کارخانه ی تولید مفتول کمیل قادر می باشد تا بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها و در نظر گرفتن نکات ایمنی و استانداردهای لازم جهت تولید انواع مفتول ها محصولات خود را با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه نماید. بریا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مفتلو ها و انواع توری ها اطلاعات مختلفی وجود دارد. برای نمونه توری گابیون+pdf  اطلاعات این حوزه را ارائه می دهد.

مفتول مسوار:
برای مسوار کردن مفتول نیز در ابتدا باید مفتول را چربی زدایی کرد تا چربی ها و رسوبات از سطح مفتول از بین برود اما مقداری ناخاصی درآن بصورت زنگ زدگی عمیق – سولفات ها – کلریدها در سطح مفتول باقی می ماند که اگر از بین نروند زمانی که از وان مس عبور میکنند به شکل لکه های سیاه ظاهرمیشوند که این گونه مواد درروند آبکاری اختلال ایجاد میکند.بعد از چربی زدایی و زنگ زدگی مهم ترین مرحله روکش کردن مفتول با سولفات مس می باشد و مرحله ی بعدی نحوه جمع کردن و کشش مفتول مورد نظر می باشد. کاربرد مفتول : مفتول کاربرد های بسیاری در صنایع مفتولی – صنعتی – بسته بندی – عایق بندی – یخچال سازی - کابینت سازی - آرماتوربندی و ... دارد صنایع مفتولی کمیل تولید کننده و صادر کننده مفتول مسوار و همچنین انواع مفتول می باشد و محصولات خود را با بالاترین کیفیت ممکن وهمچنین بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی روز تهیه می نماید برای خرید و یا مشاوره در این زمینه می توانید با شماره های درج شده در سایت و یا شبکه های اجتماعی موجود در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید تا مناسب ترین محصول را با بهترین قیمت از این مجموعه تهیه نمایید توجه داشته باشید که قیمت ها تماما بروز می باشد .

انواع مختلف توری گابیون چیست  این نوع از محصولات بر مبنای کاربردی که دارند تقسیم بندی می شوند. معمولا در سایت های شرکت های تولید کننده این نوع از محصولات، ارائه لیست قیمت توری گابیون انجام می گیرد. بنابراین می توانید از این لیست ها استفاده نمایید.
پاسخ

انواع مفتول

#2
سیم مفتول آرماتور بندی چیست ؟
یا سیم مفتول آرماتوربندی نوعی از مفتول سیاه پخته نرم است که معمولاً در پروژه های ساختمانی برای اتصال و تثبیت میلگردهای افقی و عمودی نسبت به هم ، شکل دهی ستونها و فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرد .
این مفتول که از دیر باز مورد توجه آرماتوربندان ساختمانی بوده در تکه های کوچک و به وسیله انبر دو میلگرد را به هم متصل کرده و از حرکت آنها در جهت افقی و عمودی جلوگیری می کند .
در بازار بیشتر منظور از مفتول آرماتوربندی ، مفتول 1.5 نرم است ولی این محصول در بازه 1.5 الی 4 میلی متر عرضه می شود که هر قطر آن برای کار خاصی مناسب است . 4 گرید پرطرفدار این نوع مفتول عبارتند از مفتول 1.2 میلی متر ، مفتول 2.5 میلی متر ، مفتول 3 میلی متر و مفتول 4 میلی متر .
مفتول با قطر 1.2 نرم اغلب در کلاف های 15 کیلوگرمی بسته بندی شده و برای گالوانیزه کردن مناسب است . مفتول 1.5 که پرفروش ترین مدل در این دسته است ، در کلاف های 30 کیلوگرمی بسته بندی شده و برای مصارف آرماتوربندی به کار می رود . مفتول 2.5 میلیمتر اغلب برای قالب بندی استفاده شده و کلاف های آن نیز 30 کیلوگرم است . مفتول 3 بیشتر در نجاری ها استفاده شده و کلاف های آنها 50 کیلوگرم است . مفتول 4 که ضخیم ترین مفتول در این دسته است ، جهت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد .
تابع چیست ؟
لیست قیمت مفتول آرماتور بندی تابع مواردی است که به تشریح آن می پردازیم .
·       قیمت میلگرد در بازار ( قیمت وایرود ) :
 قیمت میلگرد یا وایرود که ماده اولیه تولید مفتول در بازار است مهمترین آیتم در تعیین سیم مفتول است . به طوریکه نوسان آن تغییر جدی در این محصول ایجاد خواهد کرد .
·       نوع وایرود :
نوع وایرود ، برند وکشور سازنده وایرود نیز در قیمت آن وبه طبع آن در قیمت نهایی سیم مفتول موثر است .
·       نوع سیم مفتول آرماتور بندی :
مفتول آرماتوربندی بسته به فابریک و تسمه بودنش دارای قیمت متفاوتی خواهد بود .
·       میزان نرمی :
میزان نرمی سیم مفتول آرماتور بندی در قیمت آن موثر است به طوریکه در بازار دو نوع مفتول نرم و خیلی نرم وجود دارد .
مفتول آرماتوربندی
تولید مفتول نرم مخصوص آرماتوربندي دارای چه مراحلی است ؟
فرآیند تولید سيم مفتول آرماتوربندي (فابریک ) به این صورت است که در ابتدا وایرود 6.5 توسط یک دستگاه سنگین کشش با گذر از چندین دوزه ( معمولاً 4 دوزه ) تبدیل به مفتول 4.5 می شود . در مرحله بعد با گذر از دستگاه کشش دوم از 4.5 به 2.5 و در مرحله سوم از 2.5 به 1.5 تبدیل می شود . پروسه کشش کاری ممکن است در کارخانه های مختلف فرق کند و تعداد طبل های دستگاه ها متفاوت باشد ، اما اصول کلی کار به این صورت است .
خرید این محصول  به چه صورتی است ؟
سیم مفتول آرماتور بندی به صورت کلاف در بازار موجود است و خرید آن به صورت کیلویی انجام می شود . اختلاف قیمتی بین مدل تسمه و فابریک بین 150 الی 200 تومان است که البته بسته به شرایط بازار ممکن است تغییر کند .
علت استفاده از مفتول های آرماتور  چیست ؟
بتن خالی دارای مقاومت فشاری بالایی است ، اما در برابر کشش و نیروهای جانبی استحکام خوبی ندارد و به جهت افزایش مقاومت کششی بتن در اصطلاح بتن را نسلح می کنند . نحوه مسلح کردن بتن به این صورت است که یکسری میلگرد یا خاموت را با آرایش خاصی در کنار هم چیده و تثبیت می کنند و اطراف آن را با بتن پر می کنند تا خشک شده و مستحکم شود . از این فرآیند در فونداسیون ، ستون و سقف استفاده می شود . مفتول آرماتور بندی در این میان نقش نگهدارنده میلگرد ها در آرایش داده شده تا زمان سقف شدن را ایفا می کند ، ضمن آنکه بر استحکام سازه نیز می افزاید .
مزایای این محصول چیست ؟
مفتول آرماتوربندی به علت دارا بودن انعطاف بالا و مقاومت پیچشی خوبی که دارد در گره خوردن و پیچیده شدن نمی شکند . لذا به راحتی می توان آن را به دور انواع میلگرد پیچانده و گره زد که آرماتور بندها این عمل را به وسیله انبرهای مخصوص انجام می دهند . این مفتول ها دارای دوام بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستند که این امر به استحکام سازه کمک می کند .
انواع مفتول جهت بستن آرماتور چیست ؟
مفتول آرماتور بندی در دو مدل فابریک و تسمه در بازار موجود است که مدل فابریک آن کیفیت ، دوام و نرمی بالاتری نسبت به مدل تسمه دارد . البته بدیهی است که قیمت آن نیز بالاتر است . مفتول فابریک در واقع وایرود خامی است که در اثر عملیات حرارتی و کششی در دستگاه های مفتول کشی به قطر های پایین تبدیل می شود ولی مفتول تسمه از بازیافت ضایعات کناره ورق آهن در کارخانجات تولید پروفیل به دست آمده و سپس مورد نورد و کشش قرار می گیرد که در انتها تبدیل به مفتول می شود .
انواع گره مفتول در آماتور بندی چیست ؟
جهت اتصال و تثبیت میلگردها از 4 نوع گره مفتول استفاده می شود که هر کدام مصارف مختص به خود را دارند .
·       گره مفتول ساده یا لغزان :
از این نوع گره در سطح های افقی نظیر سقف و فنداسیون جهت شکل دهی یک صفحه بتنی روی میلگرد های افقی و عمودی که با زاویه قائمه نسبت به هم قرار دارند استفاده می شود . اجرای این نوع گره ساده و سریع است و حساسیت خیلی بالایی ندارد .
·       گره مفتول صلیبی :
از این نوع گره در مواقعی که میلگردهای با قطر بالا داشته باشیم و نقاط اتصال محدود باشد استفاده می شود . این نوع گره باعث استحکام بیشتر نقطه اتصال میلگردها می شود .
·       گره پشت گردنی :
از این نوع گره اغلب در ستون ها و تیر های عمودی استفاده می شود و به اتصال مستحکم میلگردها کمک می کند .
·       گره مفتول اصطکاکی :
این نوع گره در دیوارهای بتنی و ایجاد صفحات عمودی جهت اتصال میلگردها و ایجاد شبکه مورد استفاده قرار می گیرد . این گره از لغزیدن میلگردها ممانعت به عمل می آورد .
روش های بستن میلگرد در گره ها به وسیله مفتول چگونه است ؟
در کل دو روش برای بستن انواع گره مفتول وجود دارد :
·       روش ضربدری
·       روش کراواتی
در روش ضربدری میلگردها باید در روی هم قرار گیرند و مفتول به حالت ضربدر از زیر و روی هر دو میلگرد رد شود و در نهایت به وسیله انبر دو رشته انتهای مفتول ها به هم پیچانده می شود و محکم می گردد . در پایان سطح پیچانده شده به طرف داخل خم می شود .
روش کراواتی که به روش بستن کنار هم نیز معروف است به این شرح است که مفتول را از زیر رد می کنند و از کنار میلگرد بالایی عبور می دهند . در پایان انتهای آنها را به هم می بندند .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان