انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی

مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی

#1
دکتر مشاوره خانواده

بی شک در مواقعی که بین اعضای خانواده مشکلاتی پدیدار می گردد که حل کردن آنها از توانایی آنها خارج است با مراجعه به یک دکتر مشاوره خانواده می توان به راهکارهای صحیحی برای حل این مشکلات دست یافت. معمولا دیده شده بسیاری از افراد بجای استفاده  از این راهکار به بیان مشکلات خود نزد اطرافیانشان اقدام می کنند. غافل از اینکه نه تنها این مساله کمکی به حل مشکلات نمی کند که حتی در مواردی باعث کور شدن گره مشکلاتشان خواهد شد. دلیل این مساله نیز این است که بی تردید آگاهی و تجربیات یک دکتر مشاوره خانواده در مواجهه و تعیین راهمارهای مناسب برای حل مسایل قابل قیاس با سایر افرادی است که ممکن است در دسته اطرافیان شما قرار بگیرند. در ادامه شما با کمک مرکز مشاوره روان آرام می توانید مسائل و مشکلات خانوادگی خود را حل کنید.
یکی از رایج ترین مواردی که امروزه به بنیان خانواده آسیب های جدی وارد می سازد معضل قهر کردن نام دارد. قهر کردن شاید در موارد نخستین بدلیل موارد کوچک و پیش افتاده ای اتفاق بیافتد اما در ادامه راه زندگی تبدیل به یک عادت ناپسند شود. معمولا پدیده قهر کردن زمانی در بین زوجین رخ می دهد که یکی از طرفین رفتار نا مناسبی را در مواجهه با یک اختلاف نظر از خود نشان می دهد. البته باید گفت وجود اختلاف نظر در میان زن و شوهر می تواند امری اجتناب ناپذیر باشد و حتی باید گفت ممکن است به رغم ناپسدیده بودن برخورد غلط با این موضوع اما گاها از سوی یکی از زوجین از برخورد را شاهد بود اما تمامی این موارد مادامی منجر به قهر نشود بسیار ساده تر قابل برگشت خواهد بود.

یکی از مواردی که باعث می شود پدیده ی قهر کردن به معضلی در میان اختلافات خانوادگی بدل شود این است که قهر کردن معمولا منجر به سکوت افراد و در نتیجه عدم ارتباطات کلامی بین آنها می شود و همان طور که در مطالب قبلی بیان شده این مسئله باعث می شود که نتوانند با تعامل و گفتگو مشکل یا سوتفاهم ایجاد شده را حل کنند در نتیجه این مشکل از یک مساله قابل حل به یک غده ی سرطانی در زندگی مشترک تبدیل می شود.
بی تردید پا گذاشتن در راه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک باعث ایجاد مسئولیت هایی برای هر دو طرف می شود که یکی از این موارد تعامل کردن و گفتگو است و در نتیجه قهر کردن با روشی که به آن اشاره شد بصورت مستقیم ناقض این اصل مهم در روابط خانوادگی خواهد بود. طبق توصیه بسیاری از مشاورین مسایل خانواده  زوجین موظفند که حتی در صورت بوجود آمدن اختلاف و سوءتفاهم بر روی مسائل گوناگون به گفتگو و حل کردن آن بپردازند و از شکستن عادت های زندگی مانندخوردن وعده های غذایی در کنار یکدیگر و یا خوابیدن در تخت خواب مشترک به شدت اجتناب کنند.زیرا بروز این امر در زندگی مشترک باعث عمیق تر شدن مشکلات در بین آنها شده و در نتیجه روابط بین زوجین به مرور زمان به سردی می گراید .
برای ایجاد روابط سالم و پایدار زوجین موظفند تا صداقت را در گفتار و رفتار نسبت به یکدیگر در دستور کار خود قرار دهند. بی تردید احساس امنیتی که می توان در زمینه و با توجه به اعتماد متقابل نسبت شریک زندگیتان می توانید تجربه کنید با هیچ چیزی قابل مقایسه نخواهد بود. در نقطه مقابل اگر حس اعتماد ئ صداقت در بین زوجین حاکم نباشد ممکن است آنها احساس خلا و ضعف زیادی را در طول زندگی شان تجربه کنند که این حس ضعف ممکن است به مرور زمان عواقب زیان بار را برای حس اعتماد به نفس آنها در پی داشته باشد. همچنین عدم وجود این ضمانت در روح و روان آنها تاثیرات منفی می گذارد و در صورت شدت آن ممکن است حتی منجر به فروپاشی زندگی مشترک آنها بیانجامد. صداقت و راستی همسر را می توان به زبان ساده تر به فردی اطلاق کرد که هم خودش و هم با شما انسان صادقی باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان