انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نگاهی کلی به تایلند و جاذبه های گردشگری آن + مهم ترین مراکز خرید، رستوران ها و هتل ها

نگاهی کلی به تایلند و جاذبه های گردشگری آن + مهم ترین مراکز خرید، رستوران ها و هتل ها

#1
معرفی اجمالی تایلند


تایلند یکی از کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا می باشد که دارای 513/120 کیلومتر مربع وسعت می باشد. پایتخت این کشور، بانکوک می باشد و زبان رسمی آنها نیز تایلندی است و دارای واحد پولی بات می باشد. تایلند بین کشور چین و هند قرار گرفته است و هر ساله علاقه مندان بیشماری با تور تایلند از این کشور زیبا و رمانتیک دیدن می کنند. تایلند از شمال به برمه و لائوس، از شرق به لائوس و کامبوج، از جنوب به مالزی و خلیج تایلند و از غرب به برمه و دریای آندومان همسایه است. بیشتر مردم تایلند پیرو مذهب مسیحیت می باشند. تایلند به سرزمین لبخند معروف است زیرا مردمان این کشور در هر موقعیتی لبخند به لب دارند. بدون شک تایلند یکی از کشورهای فوق العاده زیبا و بی نظیر آسیا می باشد که هر ساله گردشگران بی شماری به این کشور پر جاذبه و پرطرفدار سفر می کنند. لازم است بدانید در سال های اخیر تور تایلند به عنوان یکی از پر مخاطب ترین تورهای شرق آسیا  شناخته شده است. جهت آشنایی بیشتر با این کشور با همراه شوید. 

1-کرابی
کرابی، منطقه ای خوش آب و هوا در جنوب تایلند می باشد که بین دو جزیره بی نظیر پوکت در دریای آندامان و جزیره سامویی در خلیج تایلند واقع شده است. مساحت این منطقه گردشگری زیبا حدود 4708 کیلومتر مربع می باشد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شناخته شده است. این مکان تفریحی زیبا با دارا بودن طبیعت بکر، سواحل شنی و ماسه ای سفید رنگ، کوهها و آب های روان زبان زد عام و خاص گردیده است. علاقه مندان با ورود به این منطقه گردشگری جذاب و خارق العاده تمام خستگی ها و نگرانی ها از تنشان بیرون رفته و به حس شادابی و طراوتی خاص دست پیدا خواهند کرد. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-krabi-new.jpeg]

2-کاخ بزرگ تایلند
کاخ بزرگ یکی از بناهای تاریخی و معروف تایلند می باشد که در شهر بانکوک (پایتخت تایلند) واقع شده است. این قصر از چندین ساختمان ساخته شده است که برخی از آنها به روش معماری سنتی تایلندی و برخی دیگر به سبک معماری اروپایی بنا شده اند. این کاخ سلطنتی قدمتی 230 ساله دارد و برای اقامت پادشاهان تایلندی تاسیس گردیده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-kakh-bozorg-thailand-new.jpeg]

3-بازارهای شناور تایلند
بازارهای شناور تایلند که در فاصله 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده یکی از بزرگ ترین بازارهای تایلند محسوب می شود. در این بازارها گردشگران می توانند به راحتی تمام خرید خود را انجام دهند. از آنجایی که بازارهای شناور تایلند از طرفداران بیشماری برخوردار است امروزه به یکی از مکانهای توریستی تبدیل گردیده است. قایق های پر از میوه های رنگارنگ و لذیذ، سبزیجات مختلف، آب میوه ها و غذاهای محلی منظره ای دیدنی را برای گردشگرانایجاد کرده است. همچنین در این بازارها گردشگران علاوه بر اینکه می توانند خرید خود را انجام دهند می توانند تجربه بهترین غذاهای محلی را نیز در این بازارهای شلوغ و پرتردد داشته باشند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-bazar-shenavar-thailand-2-new.jpeg]

4-جزیره فی فی
جزیره فی فی از به هم پیوستن شش جزیره در کنار یکدیگر تشکیل شده است. این جزیره در 50 کیلومتری شرق پوکت واقع شده است. باستان شناسان طبق کشفیات به عمل آمده معتقدند که قدمت این جزیره به دوران ما قبل تاریخ بر می گردد. سراسر این جزیره را صخره های آهکی، ساحل شنی و غار های متنوعی پوشانده است که زیبایی وصف نشدنی را به این مکان دیدنی داده است. همچنین در پیرامون جزیره فی فی، رستوران، کافی شاپ، هتل ها و امکانات تفریحی بسیاری وجود دارد که گردشگران می توانند در سفر به این کشور خارق العاده از آنها بهره مند شوند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-jazire-phi-phi-new.jpeg]

5-معبد وات رونگ خون
معبد وات رونگ خون یک معبد لوکس و زیبا می باشد که در شمال تایلند و در 5 کیلومتری جنوب چیانگ رای قرار گرفته است. این معبد در سال 1997 توسط چالرمچایی کوزیتپیاتات بنا شده است. معبد وات رونگ خون به رنگ سفید و براق می باشد و این رنگ نماد پاکی و خلوص بودا است. معبد وات رونگ خون مجسمه های زیادی دارد که هر یک از آنها برای هدفی خاص ساخته شده اند. معماری این بنا مربوط به دوران معاصر بوده و شگفتی آن چشم هر بیننده ای را خود خیره کرده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht-com-mabad-wat-rong-khone-new.jpeg]

6-باغ  استوایی نونگ نوچ
باغ نونگ نوچ یکی از باغ های گیاه شناسی معروف در تایلند می باشد که در 18 کیلومتری جنوب پاتایا واقع شده است. مساحت این باغ دیدنی حدود 20 هزار متر مربع می باشد و گونه های گیاهی و جانوری بیشماری را در خود جای داده است. باغ نونگ نوچ در سال 1954 میلادی توسط آقای پیست و خانم نونگ نوچ بنا شده است. در این باغ انواع گونه های گیاهی ارکیده، نخل های زیبا وجود دارد که زیبایی منحصر به فردی را به این مکان بخشیده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-bagh-ostovai-nong-nogh-new.jpeg]

7-ساحل لائم سینگ
ساحل لائم سینگ که مانند بهشت کوچکی می باشد در شمال شهر پوکت قرار دارد. این ساحل بی نظیر 150 متر طول دارد و توسط درختان سر به فلک کشیده ی نخل احاطه شده است. از آنجایی که این ساحل دارای وسعت بسیار کمی می باشد و از طرفداران بیشماری نیز برخوردار است در بیشتر فصول سال شلوغ می باشد بنابراین به گردشگران عزیز توصیه می شود در فصولی که این مکان خلوت تر می باشد به تایلند سفر کنند و از این ساحل زیبا دیدن نمایند تا به آرامشی خاص برسند و از سفر خود لذت ببرند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-sahel-laem-sing-new.jpeg]

8-خانه مقدس حقیقت
خانه مقدس حقیقت بنای چوبی و ظریف در تایلند می باشد که در کنار سواحل و در شمالی ترین نقطه پاتایا قرار گرفته است. این ساختمان دیدنی از چوپ ساخته شده و تمام کنده کاری های آن توسط دست انجام گرفته است. بلندترین نقطه این ساختمان دارای 105 متر ارتفاع می باشد و از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است. خانه مقدس حقیقت به گونه  ای ساخته شده که در برابر باد و نور آفتاب سواحل بسیار مقاوم بوده و دستخوش هیچگونه تغییراتی نخواهد شد. این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم بوده و با مجسمه های کنده کاری طراحی گردیده است. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-khane-moghadas-haghighat-new.jpeg]

9-باغ وحش پوکت
باغ وحش پوکت یکی از مهیج ترین جاذبه های گردشگری پوکت می باشد که نزدیک معبد چالونگ و در حاشیه جنوبی شهر پوکت واقع شده است. این باغ وحش حدود ده هکتار وسعت دارد و در سال 1997 افتتاح گردیده است. درب ورودی این باغ وحش شبیه به دهان تمساح می باشد و تصویری مبهوت کننده را برای علاقه مندان تور پوکت ایجاد کرده است. لازم است بدانید علاقه مندان در هر رعده سنی که باشند می توانند از این باغ وحش هیجان انگیز بازدید نمایند و خاطره ای خوش را در ذهنشان به ثبت برسانند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-bagh-vahsh-phuket-new.jpeg]

10-مینی سیام
مینی سیام یک مکان گردشگری جذاب در تایلند، شهر پاتایا می باشد که در آن آثار تاریخی برجسته جهان را در سایزهای کوچک برای علاقه مندان به نمایش گذاشته اند. این مجموعه دیدنی در سال 1985 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی احداث گردیده و به دو بخش مینی سیام و مینی پارت تقسیم شده است. این آثار برجسته به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده است و از زیبایی خارق العاده ای برخوردار است. همچنین از جمله آثاری که در این مکان گردشگری به چشم می خورد شامل بناهایی هم چون برج ایفل، کاخ مرلین، کاخ الیزه، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند، تخت جمشید و صدها معماری معروف دیگر می باشد. در این مکان بیش از صد ماکت از آثار تاریخی مشهور کشورهای مختلف دنیا برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است و هر ساله بازدیدکنندگان بیشماری را به سوی خود می کشاند. برای اطلاعات تکمیلی این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

[عکس: tourgasht.com-mini-siam-new.jpeg]

اطلاعات ضروری برای سفر به تایلند
زبان رسمی: زبان تایلندی
واحد پول: بات
جمعیت: 66.720.153
مساحت: 513.120 کیلومتر مربع
پایتخت: بانکوک
مذهب رسمی: مذهب رسمی تایلند، بودیسم تراوادا می باشد که حدود 95 درصد از جمعیت تایلند، پیرو آن هستند. 
اختلاف ساعت تهران با بانکوک: 3ونیم ساعت از تهران جلوتر است. 
بهترین زمان سفر به تایلند: تایلند دارای آب و هوایی موسمی و بسیار پر باران می باشد بنابراین اگر می خواهید به فصول پر باران رو به رو نشوید باید در ماه های جولای تا اکتبر خودداری کنید. البته این باران ها ناگهانی بوده و به سرعت نیز قطع می گردد و هوا را هم خنگ می کند. همچنین تابستان ها نیز هوا بسیار گرم و داغ است بنابراین گردشگرانی که از گرما فراری هستند بهتر است در این فصل از سال به این کشور جزیره ای سفر نکنند. خنک ترین و دلپذیرترین ماه های این کشور از نوامبر تا فوریه است که میزان بارش باران نیز کمتر دیده می شود.

مهم ترین مراکز خرید تایلند
میدان سیام: میدان سیام مانند شهری می باشد که در آن فروشندگان به عرضه ی اجناس می پردازند و دارای شکل و سبکی خاص بوده و طرفداران بیشماری دارد. لازم است بدانید این مکان به شهر فرشتگان نیز شهرت دارد و در آن اجاره زمین بسیار گران قیمت می باشد. در این مرکز خرید اجناسی هم چون لوازم ورزشی، تی شرت ها و لوازم ورزشی دیگر به فروش می رسد. 

[عکس: tourgasht.com-meydan-siam-new_1.jpeg]

pratunam: این مرکز خرید یکی از به روز ترین مراکز خرید تایلند می باشد زیرا در آن اجناس و لباس های مد روز به فروش می رسد. همچنین انبارهای مغازه ها پر از لباس های جدید و مد روز می باشد. گردشگران عزیز نگران حمل کالاهای خریداری شده ی خود نباشند زیرا اکثر مغازه ها کالاهای شما را بسته بندی کرده و به هتل هایتان می فرستند. لازم است بدانید روش تخفیف گرفتن در این بازار لبخند زدن است. 


[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-Pratunam-new.jpeg]

مرکز خرید chatuchak: این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تایلند و ترکیبی از تمامی بازارهای بانکوک برای آخر هفته ها می باشد. در این مرکز خرید قیمت ها مناسب می باشد و در آن گردشگران می توانند به راحتی اقدام به خرید کنند. مرکز خرید chatuchak دارای بیش از 8 هزار فروشگاه می باشد و آخر هفته ها شور و هیجان خاصی در این بازار برپا است. 


[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-chatochak-new.jpeg]

مرکز خرید محله ی چینی ها: بازار خرید چینی ها در بانکوک، بازاری عجیب و دیدنی می باشد. زیرا قدم زدن در خیابان های این بازار پر از دست فروش هایی می باشد که با شور و هیجان خاصی به فروش محصولات و کالاهای خود مشغولند. همچنین در این بازار معابد چینی بسیار زیبایی به چشم می خورد. مغازه هایی که طب چینی یاد می دهند و انواع داروهای چینی را می فروشند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-mohale-chiniha-new.jpeg]

مهم ترین رستوران های تایلند

رستوران آلمانی بیر: این رستوران به سبک آلمانی ساخته شده و در مرکز شهر پاتایا قرار دارد. رستوران بیز دارای قیمت هایی متوسط با کیفیت بسیار خوبی می باشد. گردشگران سفر می توانند در این رستوران بیشتر غذاهای غربی را تجربه نمایند. این رستوران در خیابان walking street بین soi bj و خیابان soi lucky star واقع شده است و هر روزه ماشین و تاکسی های بیشماری به سمت آن حرکت می کنند. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-almani-bir-new.jpeg]

رستوران ایرانی البرز: این رستوران از پرطرفدارترین هتل های تایلند می باشد که هر ساله گردشگران خارجی و ایرانی بسیاری از آن استقبال می کنند. رستوران ایرانی البرز در کنار هتل سنترال پاتایا قرار دارد بنابراین مهمانان این هتل به آسانی از غذاهای لذیذ و دلچسب این رستوران استفاده می کنند. 


[عکس: tourgasht.com-restoran-alborz-2-new.jpeg]

رستوران کیس فود اند درینک: رستوران فود اند درینک رستورانی معروف در مرکز شهر پاتایا می باشد که در آن انواع غذاهای تایلندی خوشمزه در اختیار گردشگران قرار می دهد. این رستوران شبانه روزی می باشد بنابراین گردشگران در هر ساعتی از شبانه روز می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. همچنین این رستوران دارای دو شعبه در پاتایا می باشد و به علت وجود غذاهای لذیذ و خوشمزه ای که دارد به شهرت رسیده است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-kis-food-and-dring-2-new.jpeg]

رستوران آشپزخانه ی خانه: رستوران آشپزخانه ی خانه از دیگر رستوران های تایلند می باشد که در شمال پاتونگ واقع شده است. این رستوران توسط یک هنرمند استرالیایی انجام شده است. دلیل شهرت این رستوران نیز به علت استفاده از مواد بازیافتی و تبدیل وسایل کهنه و قدیمی به وسایل پر زرق و برق هنری می باشد. این رستوران در 2 طبقه ساخته شده که طبقه دوم به شکل قایقی وارونه به سمت دریا است و زیبایی منحصر به فردی را برای مهمانان این رستوران  به نمایش گذاشته است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-ashpaz-khane-khane-new.jpeg]

رستوران ایتالیایی لاگریتا: این رستوران یکی از رمانتیک ترین رستوران های پوکت می باشد که در جنوب خلیج پاتونگ قرار گرفته است. رستوران لاگریتا هم فضای سرپوشیده و هم فضای روباز را در اختیار گردشگران قرار می دهد تا مهمانان عزیز بتوانند به راحتی و با توجه به ذائقه خود غذاهای لذیذ این رستوران را نوش جان کنند. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-italiae-lagrita-new.jpeg]

مهم ترین هتل های تایلند

هتل کاتات هانی: این هتل از هتل های 5 ستاره تایلند می باشد که دارای 479 اتاق می باشد و در فاصله حدود 1 ساعت رانندگی فرودگاه پوکت واقع شده است. از امکانات ویزه ی این هتل می توان به 6 استخر، 6 سالن غذا خوری، اتاق های مزین به کف و مبلمان چوبی به سبک تایلندی، حمام شیشه ای، 2 سالن ورزشی و ... اشاره کرد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-katat-hani-new.jpeg]

هتل نیو نردیک هالیدی پاتایا: هتل نیو نردیک هالیدی، هتلی 4 ستاره در مرکز شهر پاتایا می باشد که دارای قیمتی بسیار مناسب می باشد. این هتل دارای کمتر صد هتل می باشد و تمامی اتاق ها نقلی شکل و نورگیری بسیار زیبایی دارند. این هتل گزینه بسیار خوبی است زیرا فقط 6 دقیقه پیاده روی تا ساحل قرار دارد و گروشگران می توانند از تفریحات ساحل لذت ببرند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-new-nerdik-halidi-new.jpeg]

هتل ویستا پاتایا: این هتل از هتل های 4 ستاره و بسیار لوکس پاتایا می باشد که دارای 135 اتاق می باشد و هر یک از اتاق ها مجهز به تلویزیون صفحه تخت، وای فای رایگان و حمام خصوصی می باشد. از مهم ترین امکانات این هتل می توان به صندوق امانات، فروشگاه، استخر روباز، وای فای رایگان، سالن ورزشی، کرایه دوچرخه، فروشگاه هدیه، اجاره خودرو و پذیرش 24 ساعته می باشد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-vista-new.jpeg]

هتل گاردن کلیف ریزورت: هتل گاردن از هتل های لوکس و 5 ستاره پاتایا می باشد که شامل 230 اتاق می باشد و هر یک از اتاق ها دارای امکاناتی ویژه برای مهمانان این هتل می باشد. این هتل در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد زیرا مشرف به زیبایی های سواحل و خلیج تایلند واقع شده و اقامتی رویایی را برای مهمانان عزیز به ارمغان می آورد. همچنین در طراحی اتاق های این هتل از رنگ های ملایم استفاده شده و هر یک از اتاق ها نیز دارای دکوراسیونی جدید بوده و هر ساله طرفداران بیشماری را به سوی خود می کشاند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-garden-rizort-new.jpeg]

هتل ای وان: این هتل از هتل های، 4 ستاره و لوکس پاتایا می باشد که دقیقا رو به روی ساحل پاتایا قرار دارد. این هتل دارای 196 اتاق می باشد و هر یک از اتاق ها دارای تلویزیون صفحه تخت، تهویه مطبوع، منطقه نشیمن، صندوق امانات، یک استخر رو باز، پارکینگ و وای فای رایگان می باشد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-A-one-2-new.jpeg]

منبع: tourgasht.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان