انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هیجان و لذت در طولانی ترین پل خاورمیانه

هیجان و لذت در طولانی ترین پل خاورمیانه

#1
پل مشگین شهر به عنوان طولانی ترین پل معلق خاورمیانه شناخته شده است. این پل پر هیجان و زیبا در ارتفاع ۸۰ متری و رودخانه خیاو چایی و بر روی پارک جنگلی مشکین شهر احداث شده است و از مقاصد گردشگری محبوب در نزد گردشگران ایرانی می باشد. این پل دارای ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد با عبور از روی این پل معلق لحظات هیجان انگیز و به یادماندنی را برای خود رقم خواهید زد.

[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-13.jpg]
نمایی کلی از پل مشگین شهر
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-9.jpg]
پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین تنها پل معلق تفریحی در ایران است که در استان اربیل واقع شده است. ایده ساخت آن توسط مهندس گنجعلی بیگ مطرح شده است. او با توجه به زیبایی چشم نواز دره سرسبز این منطقه و با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طراحی این پل کرد و چنین شاهکاری را به وجود آورد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است. این پل در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور آقای مسعود سلطانی فر -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران- رونمایی شده و یکی از مقصد های اصلی گردشگری اردبیل می باشد.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-7.jpg]
تصویر از پل معلق مشگین شهر
در ساخت عرشه پل از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حریق و ضربه و فشار به همراه صاعقه‌گیر و بادسنج و سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس استفاده شده‌است. این پل با جابه‌جایی افقی ۲ متر و دید فرودست پارک جنگلی و فرادست قله سبلان هیجانی به اندازه ترن هوایی به گذرندگان القا می‌کند. امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق یافته‌است به‌طوری‌که در روزهای تعطیل ۳ هزار نفر از آن عبور می‌کنند
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-11.jpg]
پل طولانی مشگین شهر
یکی از از زیبایی این پل معلق دیدن رودخانه خیاوچای از فراز پل است. این رودخانه خیاوچای یا خیوچای از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی سرچشمه می گیرد و و پس از طی کردن دره موئیل به قره سو می پیوندد. این رودخانه مهم ترین زیستگاه ماهی قزل آلای خال قرمز در استان اردبیل است و اهمیت به سزایی دارد و دیدن این رودخانه  از ارتفاع زیاد لذت خاصی دارد.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-15.jpg]
تصویری دیدنی از پل معلق مشگین شهر
پارک جنگلی مشگین شهر با وسعت ۳۰۰ هکتار در کناره غربی رود خیاوچایی و به موازات آن در بالا دست رودخانه قرار گرفته و شکلی تقریبا بیضوی به طول ۵ کیلومتر دارد. که دیدن این پارک از فراز پل معلق بصورت هوایی هیجان و لذت خاصی دارد. در این پارک تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی وجود دارند که همراه با پل معلق جذابیت پارک را دوچندان کرده و گردشگران در اکثر فصول سال در آن مشاهده می شوند. یکی از تفریحات این پارک، سوار شدن بر ماشین های قدیم و گشت و گذار است که توجه برخی گردشگران را به خود جلب می کند.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-4.jpg]
نمایی دیدنی از پارک جنگلی مشگین شهر
نقطه اوج هیجان در عبور و مرور از پل معلق مشکین شهر به قسمت شیشه ای پل بر میگردد. وقتی بر روی پل شیشه ای قدم بزنید و از منظره حیرت انگیزی که در زیر پاهای تان می بینید شگفت زده شوید. گردشگران می توانند لحظات متفاوتی را تجربه کنند و هم چنین می توانند با عکاسی تصاویری به یاد ماندنی را در گوشه ذهن شان ثبت کنند. گردشگران و طبیعت دوستان عزیزی که می خواهند ایرانگردی کنند و از جاذبه های بی نظیر کشورمان لذت ببرند می توانند سفر به کیش را در برنامه گردشگری خود قرار دهند و نگران هزینه های سفر به کیش نباشند چرا که وب سایت جامع تور کیش- تور مشهد آفرهای ارزان کیش از شهرستان ها را در قالب تور کیش از رشت، تور کیش از کرمان، تور کیش ازشیراز را با پایین ترین نرخ روز به شما عزیزان ارائه می دهد.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n.jpg]
نمایی دیدنی از قسمت شیشه ای پل معلق مشگین شهر
در پارک جنگلی مشگین شهر در کنار پل معلق امکان تفریحی هیجان انگیز به نام زیپ لاین فراهم شده تا بازدیدکنندگان لذت بیشتری را در این سفر تجربه کنند. زیب لاین یک سرگرمی پر هیجان می باشد که امروزه طرفداران بسیاری به ویژه در میان جوانان دارد. از این تفریح به عنوان یک ورزش جدید یاد می شود که منشا آن به وسیله حمل و نقل در بعضی کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی باز می گردد. در این نواحی، افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به قسمتی دیگر، از یک کابل و آویزان شدن به آن استفاده می کردند. گردشگران می توانند در کنار پل معلق مشگین شهر این هیجان را نیز تجربه کنند و از روی دره ای عمیق بگذرند. پس از آنکه به پایان راه رسیدند می توانند با عبور از روی پل دوباره به نقطه شروع بازگردند و با یک تیر دو نشان را بزنند.
[عکس: httpsxn-4mcbuhcsd6mvade17j9n-2.jpg]





منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان