انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پالت چوبی

پالت چوبی

#1
پالت چوبی
پالت چوبی یک ابزار برای حمل و نقل مسطح می‌باشد.
با استفاده از پالت چوبی زمانی که محصولات توسط ماشین های حمل بار و دستگاه های مربوطه بالا برده می‌شود، در یک حالت پایدار باقی خواهند ماند و باعث ریزش و از بین رفتن نظم بین محصولات نخواهد شد. یک پالت چوبی باعث می‌شود که مدیریت و ذخیره سازی محصولات راحت تر گردد و در نتیجه می‌توان گفت یک که پایه و اساس در ساختار محصولات می‌باشد. اکثر پالت های چوبی به راحتی قادر به حمل هزار کیلوگرم محصول می‌باشد. امروزه بیش از نیم میلیارد در سال تولید این پالت ها می‌باشد. سازمان ها و کارخانجات با استفاده از پالت های چوبی می‌توانند مقدار زیادی از هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات خود را کاهش دهند. نکته مهمی که باید دقت داشته باشید این می‎باشد که باید از پالت چوبی استاندارد استفاده کنید تا دچار هزینه های مجدد نشوید. همینطور شما میتوانید صفحه پالت پلاستیکی را هم مشاهده کنید.
پالت پلاستیکی وسیله ای میباشد که به کمک آن میتوان محصولات و کالاهای مختلفی را به سهولت توسط جک‌های دستی و لیفتراک جابجا نمود.
این پالت ها به منظور حمل ساده و نگه داری منظم تر ساخته میشود و برای وزن های متفاوتی مقاومت دارند.
پالت های پلاستیکی سبک و بهداشتی تر بوده و در عین حال وزن بسیار سنگینی را میتواند تحمل کند و از قدرت بالایی برای این کار برخوردار است. پالت پلاستیکی دارای رنگ بندی های متنوعی میباشد که میتوانید در هنگام دسته بندی محصولات خود، هر رنگ را برای خود یک نماد قرار دهید و دسته بندی منظم تری را انجام دهید.



تخته روسی
تخته روسی در بازار چوب ایران به هر نوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی میشود و کاربرد آن هم چندان تفاوتی نمی کند در حالیکه چوب روسی سفید خود شامل گونه های کاملا متفاوت چون نراد، نوئل و انواع کاجها می شوند.  به غیر از آن تخته ایرانی هم داریم. همچنانکه گفته شد یکی از گونه های چوبی که به چوب روسی معروف است Abies یا نراد است که نام رایج آن در دنیا Fir و Sapen است. تخته چوب روسی فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفید مایل به قرمز، فاقد مجاری صمغی، راست تار، سبک، هنگام خشک شدن به میزان کم ترک می خورد ، سنباده خوری به راحتی انجام می شود ، واکشیدگی و هم کشیدگی کم ، قابلیت میخ خوری بالا وهمچنین از میزان پیچ خوری عالی برخوردار است ولی با وجود تمام مزایا به راحتی در مقابل قارچها دچار مرض لکه آبی یا لکه قرمز میشوند از استحکام آن می کاهد. حشرات نیز علاقه زیادی به لانه گزینی و تخم گذاری در چوب روسی دارند و باید توجه داشت که چوبهای دارای رگه قرمز به هنگام خشک شدن کاملا تاب بر می دارند. البته باید دقت کنید که کیفیت تخته روسی از کیفیت تخته ایرانی بیشتر است و قیمت آن هم بالاتر میباشد.

چوب روسی به علت سبکی و ضریب الاستیته بالا از بهترین چوبها برای اسکلت ساختمان هاست. الیاف بلند و خمیر سفید آن در کاغذسازی مصرف فراوان دارد. در ایران تخته روسی غالبا در صنایع مبلمان استفاده می شود.
چوب روسی ( تخته روسی ) از کشور روسیه که در شمال کشور ایران قرار دارد تهیه می گردد. تخته روسی از درخت کاج بوده که در جنگلهای روسیه بریده می شود و بعد به کارخانه برده شده و به ابعاد مختلفی برش داده می شود و به صورت پالت بسته بندی می گردد و به کشورهای مختلف صادر می شود. موقع قطع درختان در روسیه از اردیبهشت ماه شروع می شود و تا شهریور ادامه دارد و این بدان علت است که در مابقی سال جنگلهای روسیه یخبندان است و افراد قادر به کار کردن در جنگلها نیستند.

چوب کاج که برای تهیه تخته روسی به کار می رود، تخته ایرانی هم علاوه بر تخته روسی با رنگ و فرم آرامی که در دکوراسیون منزل ( دیوارکوب و سقف کاذب ) و دکوراسیون خارجی و نمای ساختمان ( آلاچیق ، حفاظ و … ) ایجاد می کند یک گزینه‌ی آرگونومیک بای ساختمان است. همچنین به عقیده محققان و روانشناسان استفاده از اجزای طبیعت در دکوراسیون و محیط زندگی انسان ، یکی از عوامل باز دارنده ی افسردگی و بیماریهای روانی است بر همین اساس چوب کاج خود رنگ را برای اتاق کودکان و نوجوانان یک عامل آرامش بخش و تاثیرگذار می توان به حساب آورد. شما میتوانید صفحه تخته سه لایی تخته ایرانی را هم مشاهده کنید.
تخته سه لایی (سه لائی و یا سلایی) که نام دیگر آن تخته چندلایی میباشد، دست آورد صنعتی ای میباشد که از چسباندن لایه های نازک چوب به یکدیگر به شکل ورق درست میشود.کنده های چوب را در کارخانه به صورت لایه های نازک برش داده و سپس با چسب و تحت فشار قرار دادن این لایه ها باعث ایجاد تخته سه لایی میشود. تخته سه لایی ممکن است بیشتر از سه لایه دارا باشد ولی معمولاً عدد این لایه ها را فرد تشکیل میدهند زیرا باعث استحکام بیشتر این تخته ها خواهد شد. تخته سه لایی بیشترین کارایی را در صنعت چوب جهان دارا میباشد.
تخته های سه لایی ارزش بالاترین دارند که از درختانی که چوب محکم تری را دارا هستند، ساخته شده باشد؛ درختانی همانند ماهون، توس، بلوط و … دارای چوب سخت میباشند ولی در عین حال این تخته ها ارزان تر و کم استحکام تر که با چوب های درختان نرم چوبی همانند سرو و کاج ساخته میشوند، وجود دارند.
تخته های سه لایی تولید شرکت ما دارای استحکام بسیار مناسب برای استفاده میباشد و همینطور ضدآب هستند؛ بر خلاف تخته روسی ارزان قیمتی که در بازار مشاهده میکنید ولی در برابر آب مقاومت ندارند. چسب به کار رفته در این مدل از خمیر نشاسته، چسب حیوانی و … میباشد در صورتی که در تخته های با کفیت تر نسبت به این مدل، لایه های آن تخته ها با رزین چسبانده میشوند.
گروه صنعتی ما با تولید تخته سه لایی ، تخته هفت لایی و تخته چندلایی همراه با ضخامت ها و متنوع بنا به درخواست شما عزیزان در خدمت هموطنان گرامی هستیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان