انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دکتر روحانی در تماس تلفنی رییس جمهور ترکیه

دکتر روحانی در تماس تلفنی رییس جمهور ترکیه

#1
دکتر روحانی در تماس تلفنی رییس جمهور ترکیه: 
ایران و ترکیه برای جهش در روابط دوجانبه و منطقه‌ای مصمم هستند
[عکس: f76459282.jpg]
     روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، درباره راههای توسعه بیش از پیش همکاریهای تهران و آنکارا در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی "رجب طیب اردوغان" با وی، ضمن ابراز خرسندی از روند مثبت همکاری های دو کشور در حوزه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی ، تصریح کرد که با اجرای طرح‌های در دستور کار دو کشور‌، بی تردید در سال جاری میلادی شاهد جهش و تحرکی اساسی در روابط تهران - آنکارا بویژه در حوزه اقتصادی خواهیم بود.
رییس جمهور همچنین تسریع در همکاری بانکهای دو کشور از جمله در سواپ ارزی و استفاده از پول‌های ملی را ضروری خواند و گفت: تقویت همکاری‌های بانکی و تسهیل امور گمرکی ، نقش مهمی در توسعه و تقویت روابط برجای خواهند گذاشت.
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه ایران برای تحکیم روابط خود با ترکیه مصمم است ، به همکاری های دو کشور در حوزه منطقه ای اشاره کرد و گفت: همکاری های تهران – آنکارا و مشارکت فعال  آنها در مذاکرات سوچی و آستانه، به تقویت و توسعه امنیت در منطقه کمک کرده و این روند همچنان تا رسیدن به ثبات و امنیت کامل در منطقه ادامه می یابد.
رییس جمهور همچنین با اشاره به اظهارات رییس جمهوری ترکیه درباره نقش برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی در ایجاد ناآرامی در کشورها و از جمله در ترکیه، گفت: حضور مدبرانه و آرام بخش پلیس ایران در ناآرامی های محدودی که اخیرا در برخی از شهرها  شاهد بودیم، نشان دهنده این است که ما به امنیت و ثبات کشور اطمینان کامل داریم و با توجه به حضور گسترده مردم در مخالفت با آشوبگران‌، امنیت و آرامش کامل خواهیم داشت.
دکتر روحانی افزود: در جمهوری اسلامی ایران مردم درچارچوب قانون آزادند تا انتقادات و اعتراض خود را بیان کنند و بی تردید برای ما امنیت و آرامش مردم  بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا در برابر اعمال خشونت و اقدامات غیرقانونی سوء استفاده کنندگان سکوت نخواهیم کرد.
رییس جمهور ترکیه نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که آنکارا مصمم است روابط خود را در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.
خبرهای مشابه را در سایت سفارت ایران در برلین دنبال کنید
رجب طیب اردوغان با بیان اینکه برای روابط دو کشور اهمیت زیادی قائلیم و امیدواریم در سال جاری میلادی ، روابط تهران و آنکارا در همه حوزه ها جهش داشته باشد، گفت: با تقویت همکاری‌های بانکی و تسریع در استفاده از پول‌های ملی در روابط اقتصادی دو کشور ، این روابط تعمیق خواهد یافت.
وی همچنین به نقش نشست های سوچی و آستانه در تقویت ثبات و امنیت منطقه ای اشاره و گفت که تهران و آنکارا به این همکاری ها تا تحکیم ثبات منطقه ادامه خواهند داد.
رییس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به برخی ناارامی‌ها در روزهای اخیر در ایران به حوادث مشابهی که برخی قدرتها در کشورش ایجاد کرده بودند‌، پرداخت و گفت: ترکیه ثبات و امنیت ایران را از ثبات و امنیت خود جدا نمی داند.
اردوغان با اشاره به عملکرد رسانه‌های غربی و اظهارات مقامهای ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه برخی ناآرامی ها در ایران اظهارداشت: ما تبلیغات رسانه‌های غربی را علیه خودمان دیده و به اظهارات تکراری و مداخله جویانه افرادی مانند ترامپ و نتانیاهو عادت کرده ایم.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان