انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت ورتمبرگ آلمان از موزه هنرهای معاصر

بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت ورتمبرگ آلمان از موزه هنرهای معاصر

#1
بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت ورتمبرگ آلمان از موزه هنرهای معاصر
[عکس: f66434013.jpg]
پترا اولشوفسکی معاون وزیرعلوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروهی از مقامات فرهنگی – هنری ، خبرنگاران و هنرمندان ایالت بادن ورتمبرگ ؛ ازجمله ، کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت،پیا مولر تام رییس گالری ایالتی کارلسروهه،یوهان هولتن رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن و ... ،ضمن دیدار و گفت و گو با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند انگلیسی – آلمانی بازدید کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، پترا اولشوفسکی ـ معاون وزیرعلوم،تحقیقات و هنرایالت بادن ورتمبرگ آلمان ـ به همراه گروهی از مقامات فرهنگی هنری ، خبرنگاران و هنرمندان این ایالت ازجمله کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت، پیا مولر تام رییس گالری ایالتی کارلسوهه، یوهان هولتن رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن و ... به موزه هنرهای معاصر آمدند و از نمایشگاه تونی کرگ هنرمند انگلیسی-آلمانی دیدن کردند.
در این دیدار علی محمد زارع  ـ رییس موزه هنرهای معاصر تهران ـ ضمن معرفی این مکان، اساس و اهداف برگزاری نمایشگاه ها و آثارگنجینه اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان تنها بنیاد فرهنگی،هنری موزه ای است که کارکرد معاصر دارد و تنها موزه مهم در خاورمیانه  است/
او بر اهمیت پژوهش در زمینه نمایشگاه های این موزه و تاثیر برگزاری این نمایشگاه ها را بر وضیعت هنری منطقه تاکید و گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به اسم خود مفتخر است و خوشبختانه اسم خود را از جایی وام نگرفته و همچنان بزرگترین آثار هنرغربی در کنار هنر منطقه را در گنجینه خود نگهداری می کند.
رییس موزه هنرهای معاصر تهران از تبادلات فرهنگی هنری و همچنین از برگزاری نمایشگاه بین ایران و آلمان استقبال کرد.
در این دیدار پترا اولشوفسکی معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ گفت: وظیفه اولیه نهادهایی مثل این گروه اعزامی از آلمان و موزه های ایران، امکان سنجی هرچه بیشتر و تعامل فرهنگی و هنری بین دو کشور است و دنیا مشتاق دیدن آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.
همچنین کریستیانه لانگه رییس گالری اشتوتگارت با توجه شناخت اروپایی ها از هنر معاصر غربی گفت: شناخت اروپایی ها از هنر معاصر غربی قطعاً عمیق تر و بیشتر است تا شناختشان از هنر معاصر خاورمیانه و بخصوص ایران و این خود دلیل اشتیاق موسسات و بنیادهای هنری اروپایی برای تعامل با موسسات هنری و خاورمیانه است.
پیا مولر تام رییس گالری ایالتی کارلسوهه با تاکید بر این نکته که موزه هنرهای معاصر تهران در سطح بین المللی بسیار شناخته شده است، بیان کرد: با توجه با این شناخت و اعتبار است که کنجکاوی و شوق زیادی برای دیدن این آثار در بین اهالی هنر در اروپا وجود دارد.
یوهان هولتن رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن نیز در این جلسه گفت: فضایی که من مدیریت آن را به عهده دارم بر خلاف فضاهای موزه ای، از مجموعه خاصی نگهداری نمی کند اما با رویکرد فراگیر جهانی ،علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌ها و پرژه‌های مطالعاتی با همکاری موسساتی مانند موزه هنرهای معاصر تهران هستیم.
رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این دیدار کتاب گنجینه آثار خارجی موزه، کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه ( نمایشگاه مسافران برلین و رم) و کتاب آثار نمایشگاه کارنامه را به این هیات آلمانی اهدا کرد.
در این دیدارعلی اکبر صادقی از هنرمندان پیشکسوت و معاصر کشورمان به همراه تعدای از نمایشگاه گردان ها،با گروه آلمانی دیدار و به تبادل اطلاعات هنر معاصر و مدرن پرداختند.
سایر خبرها را در سایت سفارت ایران در برلین دنبال کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان