کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کدام نام دامنه برای طراحی سایت شما مناسب است
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه در حوزه طراحی سایت ، انتخاب مناسب ترین پسوند برای دامنه سایت یکی از دغدغه های صاحبان وب سایت ها می باشد . اکثریت صاحبان وب سایت ها از میان ۳ پسوند اصلی نام دامنه وب سایت یعنی .net ، .com و .org خواهان انتخاب پسوند می باشند . این نکته را به خاطر بسپارید که هر چقدر طراحی سایت تان به عبارتی که در موتور های جستجو گر سرچ شده است نزدیک تر باشد ، در نتایج جستجو نیز از رتبه بالا تری بر خور دار خواهید شد .
کاربرد پسوند .com برای دامنه :
دامنه .com به عنوان محبوب ترین و پر طرفدارترین نام دامنه ی اینترنتی شناخته شده است . یکی دیگر از باور های اکثریت مردم نسبت به پسوند دامنه .com این است که این پسوند مربوط به شرکت ها می باشد . از این دامنه به طور معمول برای موسسات تجاری ، شرکت ها و بسیاری از دیگر ارگان ها استفاده می شود.
[عکس: domain-name-2-300x209.jpg]
کاربرد پسوند .org برای دامنه :
ممکن است در گذشته پسوند .org نشان دهنده یک نهاد سازمانی به حساب می آمد اما این مسئله باوری اشتباه است و هر شخصی می تواند برای طراحی سایت و نام دامنه خود از پسوند .org استفاده نماید . اما با این حال باز هم از این پسوند برای سازمان های غیر انتفاعی نظیر بنیاد های خیریه مورد استفاده قرار می گیرد . اگر از پسوند .org استفاده نموده اید در دید کاربران وب سایت شما به عنوان یک سازمان یا موسسه شناخته خواهد شد . البته در کشور ایران پسوند .org به معنای سازمان های خصوصی می باشد .
کاربرد پسوند .net در دامنه :
سوند نام دامنه .net به عنوان پسوند پیش فرض برای کمپانی های اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات کامپیوتری می باشد اما ممکن است آخرین گزینه انتخاب برای یک کسب و کار اینترنتی باشد . با این وجود که پسوند نام دامنه .net نسبت به پسوند .org محبوب تر باشد اما در نظر اکثر بازدیدکنندگان وب سایت پسوند های .org و .com از اعتبار بیشتری بر خوردار می باشد . از نظر برخی دیگر نام دامنه .net نوعی پشتیبان برای نام دامنه .com به حساب می آید که اکثر کمپانی ها برای چلوگیری از دسترسی رقیب ها اقدام به خرید آن می نمایند .