کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت با توجه به سلیقه کاربرها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چگونه طراحی سایت را مطابق سلیقه کاربرها انجام دهیم؟

در عرصه طراحی سایت، عبارت های مختلیف برای بیان نحوه کار آن استفاده می شود اما عبارت یکه ای که شاید می تواند همه ویژگی های طراحی سایت را به روشنی نشان دهد عبارت «توانایی بهره گیری» می باشد. توانایی بهره گیری از سایت در طراحی سایت نقش مهمی را برای کاربران و استفاده کنندگان از سایت ایفا می کند.



طراحی سایت کاربرپسند و جذب مشتری 

اگر سایت که شما طراحی می کنید طوری طراحی شود که کاربری قادر نباشد از آن بهره ببرد، مسلما هیچ کاربری زحمت مراجهه دوباره را به خود نخواهد داد تا از سایت شما بازدید کند. طراحی سایت تان باید کاربر پسند باشد و کاربرها را به سمت خودش جذب کند و آنها را تبدیل به مشتری های دائمی شما کند. اگر غیر این باشد هزینه و وقتی که شم برای این کار می گذارید تلف خواهد شد و شما سودی از آن نخواهید کرد. به همین خاطر اصلا مهم نیست که عرصه کاری شما چیست و سایت کسب و کارتان در کدام زمینه فعالیت می کند آنچه اهمیت دارد این است که مهمترین نگاه طراحی سایت تان، کاربران، مشتریان و سلیقه های آنهاست شما باید در تمام مراحل طراحی سایت این را به خاطر داشته باشید تا بتوانید به سود و بازدهی مناسب دست پیدا کنید.

کاربرها، مخاطب های هدف گرفته شده و بازدیدکنندگان سایت تان بایست هدف موردنظر طراحی سایت قرار گیرند. از آنجایی که پیشنهادهای زیادی در این عرصه شده است، ما هم در این متن چندین نکته دارای اهمیت و کارآمد را بیان می کنیم تا با به کارگیری آنها طراحی سایت تان به گونه ای باشد تا برای کاربرها و بازدیدکنندگان سودمند و قابل استفاده باشد.



کدهای HTML و طراحی سایت

برخی از ورژن های خاص کدهای HTML هستند که منجر به مسائلی برای بعضی از کاربرها می گردد. این مسائل به علت آن است که سخت افزار سیستم های رایانه ای خیلی کند و دیر آپدیت و به روز می شوند پس ساپورت خیلی از ورژن های تازه را انجام نمی دهند. در واقع بعد از بیرون آمدن این فن آوری ها، تقریبا یک سال وقت می برد تا ورژن های تازه وارد سیستم های رایانه ای گردد. فقط شیوه ای که قادر هستید با آن طراحی سایت تان را کاربر پسند نمایید آن هست که HTML سایت تان را به HTML ۱. ۰ محدود کنید. مناسبترین توصیه ای که ما برای شما می توانیم بکنیم آن است که اگر فناوری جدیدی در این عرصه به بازار ارائه شد دست کم یک سال حوصله کنید تا این فن آوری به صورت عمومی همه گیر شود و استفاده کنندگان از آن بیشتر شود و سپس از آن بهره ببرید.

سرعت بارگذاری طراحی سایت

هر روزه اشخاص بسیاری به اینترنت متصل می شوند و وارد دنیای اینترنتی می گردند ولی این به معنی آن نیست که سرعت اتصال آن ها به اندازه سرعت اتصال شما می باشد. پژوهش های تازه نشانگر آن است که سرعت بارگذاری صفحه مهمترین عامل رتبه بندی سایت می باشد. اگر گذشت ۱۰ ثانیه هیچ قسمتی از سایت تان لود نشود یک کاربر بالقوه اشتیاق خودش را برای دیدن سایت تان از دست خواهد داد. پس تلاش کنید طراحی سایت خود را به صورتی اجرا کنید تا کاربران و بازدیدکنندگان از سایت تان از آن رضایت داشته باشند.

محتوای طراحی سایت

همه کارشناسان طراحی وب سایت باور دارند که محتوا و آنچه در سایت به نمایش در می آید به مثابه پادشاه سایت می باشند و نقش مهمی را دارا هستند. محتوای وب سایت، فاکتوری است که موتورهای جستجویی نظیر گوگل موقع آرشیو (index) آن را نظاره می کنند و به آن دقت دارند. همینطور عامل مهمی در صفحه می باشد که مشتریان و کاربران آن را نگاه می کنند. 
محتوای سایت بایست به سرعت کاربران را تحت تأثیر قرار دهد و آن*ها را در سایت شما جذب کرده و نگهدارد. جالب بودن را در همه صفحه های سایت تان مراعات کنید. اگر مشتریهای شما، جذب سایت تان گردند، آن زمان خواهید دید که دوباره به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

رنگ در طراحی سایت

رنگ ها قادرند نقش پر اهمیتی در طراحی سایت تان ایفا کنند. حتی زیادتر از آنچه که فکرش را هم می کنید. رنگ ها بر توانایی بهره گیری سایت تأثیرگذار هستند. رنگ هایی هستند که با هم زیبایی ویژه و جالبی را به سایت می دهند و رنگ هایی نیز می باشند که آنقدر پر رنگ و ضایع هستند که پیش از آنکه چشم های شما را بسوزانند باید از آن ها جلوگیری نمایید. 
موردهایی که گفته شد فقط گوشه هایی از نکته های بسیار مهم طراحی سایت بودند. هر چند مقدماتی می باشند اما کارآمدی بیشتری را دارا هستند که در عین سادگی خیلی زیاد از صاحبان سایت توجهی به آن ها نمی کنند. بنابراین این نکته ها در عین حال ساده را حیلی جدی بگیرید و در طراحی سایت تان آنها را به کار بگیرید. و سرانجام نتیجه را با قبل مقایسه نمایید، آن زمان است که متوجه اهمیت این نکته ها در طراحی سایت تان خواهید شد.