کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تغییر لینک دانلود مستقیم فایل در فضای ابری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام خدمت مدیر محترم و دوستان
من یه برنامه را دارم می نویسم که نیاز است یک فایل صوتی را در صورتیکه در دستگاه موجود نباشه دانلود کنه.  فایل صوتی را تو چند تا سایت که فضای آزاد در اختیار می گذارند آپلود کردم و لینک مستقیم دانلود را تو برنامه گذاشتم . مشکل اینجاست که لینک ها به مرور زمان تغییر می کنند و بنا براین امکان دانلود فایل تو برنامه با مشکل مواجه میشه. حالا دوستان اگه راه حلی سراغ دارند پیشنهاد بدند. یا اگه سایتی را می شناسند که لینک مستقیم دانلود فایل مرتب تغییر نمی کنه را معرفی کنند.
نمونه سایتهای مورد استفاده mediafire - gigfa - picofile و چند تای دیگه

متشکرم
اساتید محترم یکی جواب بده !!!
سلام.
بله اینگونه سایت ها، معمولا لینک مستقیم به فایل (و ثابت در طول زمان) قرار نمی دهند، زیرا آنگاه کاربران رابط گرافیکی سایت ها را دور زده و مستقیما فایل را دانلود می کنند، در صورتیکه حیات سایت ها به رفت و آمد کاربران در رابط گرافیکی آنها می باشد (مثلا تبلیغی که در آن صفحات قرار می دهند و یا همینکه نام سایت آنها توسط کاربران دیده شود).

بنده چون شخصا همیشه با هاست (host) کار کردم، همان هاست را توصیه می کنم تا درگیر رابط کاربری اینگونه وب سایت ها نشوید و لینک مستقیم فایل و همچنین تسلط برای جایگزین کردن فایل های جدید و ... کاملا در اختیار خودتان باشد.
اگر نمی خواهید هزینه کنید، برخی شرکت های هاستینگ، هاست های با ظرفیت محدود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهند (برای تبلیغ شرکت خود). البته شرکت خاصی مد نظرم نیست، اما قبلا مواردی را به این صورت دیده بودم. هر چند هاست های غیررایگان نیز برای ظرفیت های کم (هارد کم)، مبلغ بسیار اندکی را دریافت می کنند.
برای نام دامنه (domain) (مثلا kelidestan.com) ، یا شرکتی که هاست رایگان ارائه کرده، یک زیردامنه (subdomain) از سایت خود را در اختیارتان قرار می دهد (مثلا yoursubdomain.kelidestan.com) و یا می توانید خودتان یک دامنه خریداری کنید (مثلا دامنه ir که قیمت کمتری دارد).

راه حل های پیچیده تری هم وجود دارد، مثلا استفاده از api های وب سایت هایی مثل dropbox.com که البته باید بر اساس api آنها، کدهایی بنویسید که بر اساس آنها، فایل را از سرور وب سایتشان دانلود نمایید (دسترسی مستقیم به فایل را باید با کدنویسی به دست آورید). api اینگونه سایت ها برای زبان های رایج برنامه نویسی ارائه می شود. ولی برای مورد شما که با تعداد اندک فایل سر و کار دارید، توصیه نمی شود.

شاید سایر دوستان که بیشتر با وب سایت های واسطه کار کرده اند، پیشنهادات بهتری داشته باشند (با توجه به خدمات گسترده وب سایت ها که روز به روز متنوع تر می شود).

Flower