کلیدستان

نسخه‌ی کامل: رعایت هویت سازمانی در طراحی لوگو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

هویت در انسان ها مشخص هر فردی است و انسان بودن هویت مانند وجود نداشتن آن است شرکت ها نیز مانند انسان ها دارای هویت سازمانی میباشند و رعایت اصول آن در طراحی لوگو بسیار مهم است چون مبدا هویت سازمانی از لوگو شکل میگیرد از ابتدای راه اندازی یک شرکت باید به این مسائله توجه زیادی شود تا یک شرکت برندینگ موفقی داشته باشد هویت سازمانی شامل رنگ های سازمانیست و همچنین اشکال طراحی سازمانی میباشند هر شرکت دارای بخش های مختلف تبلیغاتی میباشد در ابتدا باید طراحی لوگو حرفه ای این شرکت انجام شود چون لوگو یک شرکت شناسنامه آن است بعد از طراحی لوگو نوبت به بخش های تبلیغاتی دیگر میرسد که در تمام این بخش ها استفاده از لوگوی شرکت الزامیست و رعایت نکردن آن نقص هویت سازمانیست معمولا شرکت ها همیشه از طرح خاصی که در لوگو استفاده شده است در طرح های تبلیغاتی دیگر هم استفاده میکنند در طراحی بروشور طراحی کارت ویزیت و….. رنگ سازمانی نیز در ابتدای طراحی لوگو باید رعایت شود تمام این کار ها به خاطر حفظ یک هویت است هر زمان فردی بیلورد تبلیغاتی شمارا در خیابان ببیند قطعا با آن رنگو طرحی که سالها پیش برای شرکت خود انتخاب کردید حتی بدون توجه به نام شرکت میتواند تشخیص دهد که آن بیلورد مربوط به کدام شرکت است ارائه یک هویت سازمانی حرفه ای نیاز به خلاقیت حرفه ای دارد که باید برای انجامش به طراحان با تجربه رجوع کرد میتوان در این زمانه شرکت های بسیاری را مثال زد که کاملا در این زمینه موفق عمل کردند شرکت ایرانسل و همراه اول جزو این شرکت ها هستند