کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هکرها چگونه حساب‌های کاربری را هک می‌کنند و از چه روش‌هایی می‌توان در فضای مجازی از خ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
استفاده از یک گذرواژه یکسان برای تمامی حساب‌های کاربری:
بسیاری از مردم برای جلوگیری از فراموش کردن تعداد زیادی گذرواژه، از یک گذرواژه خاص برای تمامی حساب‌های کاربری خود از پست الکترونیک گرفته تا فیسبوک و توئیتر و... استفاده می‌کنند. انجام این کار بسیار بسیار خطرناک است. چنانچه شما جزو این گروه هستید، هر چه سریع‌تر اقدام به تعیین گذرواژه یکتا برای تک تک حساب‌های کاربری خود کنید.
یکی از خطرات بزرگ تعیین یک گذرواژه برای تمامی حساب‌های کاربری این است که اگر گذرواژه شما به هر نحوی به دست تبهکاران اینترنتی برسد، می‌توانند به راحتی به تمامی اطلاعات شما در فضای مجازی دسترسی داشته باشند و از آن بدتر احتمال انجام کارهای ناپسند و غیر اخلاقی با نام شما وجود دارد.
برای مثال چند سال پیش پایگاه داده اصلی وب‌سایت LinkedIn هک شد و اطلاعات کاربری تمامی کاربران آن به بیرون درز کرد. متاسفانه نه تنها بسیاری از کاربران این وب‌سایت، اطلاعات خود را از دست دادند، بلکه هکرها توانستند با استفاده از نام کاربری و گذرواژه آنها در LinkedIn، بقیه حساب‌های آنان در وب‌سایت‌های دیگر را نیز شناسایی نمایند.
پس همین الان اقدام کرده و هرگز فراموش نکنید که برای هر حساب کاربری، یک گذر واژه یکتا تعیین نمایید.
Keylogger ها:
کی‌لاگر ها که عموما به صورت نرم‌افزاری تولید می‌شوند، در پس‌زمینه سیستم عامل و به صورت کاملا مخفی اقدام به ثبت و ضبط اطلاعاتی می‌نمایند که شما با استفاده از صفحه کلید وارد کرده‌اید.
بسیاری از هکرها از همین روش برای هک کردن حساب کاربری و حتی بدتر از آن، هک کردن شماره حساب‌های بانکی و رمز عبور کارت‌های اعتباری کاربران می‌نمایند.
بهترین روش برای مقابله با این نرم‌افزارها، استفاده از آنتی‌ویروس بروز و قدرتمند است. یک آنتی‌ویروس خوب می‌تواند جلوی فعالیت مخفی این نرم‌افزارهای مخرب را بگیرد.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم چنانچه قصد دارید عملیات بانکی را از طریق اینترنت به انجام برسانید، حتما از صفحه کلید مجازی که در وب‌سایت بانک وجود دارد استفاده نمایید. همچنین برخی از آنتی‌ویروس‌ها یک صفحه کلید مجازی دارند که می‌توانید با کمی جستجو پیدایش کنید.