کلیدستان

نسخه‌ی کامل: رنگ آبی در طراحی سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ما در دنیایی از رنگ ها قرار داریم که دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از هم تفکیک می کند . و رنگ آبی یکی از رنگ های مورد توجه بیشتر افراد است .
رنگ آبی در طبیعت پیرامون ما بسیار به چشم می خورد در آسمان ، اقیانوس ها ، دریاها و ... . از این رنگ اغلب برای نشان دادن احساساتی مانند امنیت ، قدرت ، آرامش ، غم و ... استفاده می شود و جنبه روان کردن و تمدد اعصاب دارد. 

رنگ آبی همانطور که گفته شد توسط بیشتر افراد چه مرد و چه زن پسندید می شود و بیشتر استفاده از آن در مردان رایج است و این رنگ را می توان در  سایت هایی که از قبیل نظافت ، خودرو ، شیلات و ... طراحی سایت شده است مشاهده کرد و در طراحی وب سایت برای این که این رنگ به دل کاربران و مشتریان بنشیند آن را به نسبت رنگ عناصر دیگر مثل تصاویر و متن ها تعیین می کنند.
اگر می خواهید کاربران با دیدن وب سایت شما ارتباط بیشتری برقرار کرده و آنهارا تشویق به تفکر و ایجاد ارتباط عاطفی کنید و برای آنها یک نوع احساس آرامش بدهید به کاربردن رنگ آبی در طراحی صفحات وب بهترین است . 

همچنین از رنگ های آبی تیره ، آبی روشن ، و ارغوانی می توان استفاده کرد که هرکدام دارای نوعی ویژگی هستند . مثلا آبی روشن نمادی از سلامتی ، آرامش و نرمی است ، آبی تیره دارای نوعی حس قدرت و تیره مایل به ارغوانی روشن یک یک نوع رنگ سلطنتی است و می تواند نماد قدرت و ثروت باشد و از این رنگ بیشتر در سایت های بانکی به کار می رود. و از آبی فیروزه ای می توان در سایت هایی که مخصوص جوانان است استفاده کرد و همینطور از ترکیب این آبی ها در کنار یکدیگر در طراحی سایت می توان قالبی متشکل از طیف رنگ آبی و طرحی متفاوت بوجود آورد . 
رنگ آبی را می توانید در شرکت های بزرگ جهان مشاهده کنید که از این رنگ برای نمایش اقتدار و قدرت خود استفاده می کنند . 
همانطور که می دانید آبی یکی از سه رنگ اصلی بوده و می توان با ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر در کنار این رنگ در وب سایت خود استفاده کرده و طرحی زیبا و متفاوت را به وجود بیاورید.