کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 5 نکته فنی سئو برای وبلاگ نویسان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بسیاری از جستجوها در زمینه بهینه سازی وب سایت حول جنبه غیر تکنیکی آن می باشد. قرار دادن مطالبی با کیفیت بالا و مرتبط در اختیار مخاطبین ، می تواند قدمی برای شروع یک رابطه و دریافت بک لینک از سوی دیگر وب سایت ها باشد. اما سئو و بهینه سازی سایت به تکنیک های صفحات محدود نمی شود. بلکه فراتر از کلمات کلیدی ، لینک ها و مطالب می باشد. اگر پایه فنی قوی در طراحی و ساخت سایت داشته باشید شانس بهترین نتایج در رتبه بندی موتورهای جستجو را خواهید داشت. گوگل روز به روز پیچیده تر می شود. با کمک به ربات های جستجو ( از طریق بهینه سازی URL ها ، ناوبری بی عیب و نقص وب سایت و تعمیر کد ها  در طراحی سایت ) برای درک بهتر معماری و شاخص مطالب سایت می توان نتیجه بهتری در رتبه بندی داشت.
1) مرتب سازی ساختار URL ها:
وارد دامنه شده و برای شروع وضعیت کد های HTTP از URL های خود را تجزیه و تحلیل کنید. هم چنین به طور متقابل خطاهای جستجوی وب سایت خود را با ورود به حساب گوگل وب مستر بررسی کنید. سپس URL ها را بررسی و به صورت عمودی مرتب نمایید. یک URL خوب ، توضیح مختصری از محتوا و کوتاه (4تا 5 کلمه) می باشد. از داشتن عنوانی جذاب ، اندازه مناسب تصاویر و توضیحات متناسب و قانع کننده اطمینان حاصل کنید. این امر نیز بخشی از سئو وب سایت می باشد. جنبه ای اساسی در بحث سئو سایت ایجاد نقشه سایت XML و HTML می باشد.
نقشه سایت XML : چگونگی سازمان یافتن مطالب سایت را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.
نقشه سایت HTML : توسط کاربران و موتورهای جستجو قابل خواندن می باشد.
2) اجرای صحیح تغییر مسیر و تعمیر لینک های به اصطلاح شکسته:
می توان گفت کدهای 302،301و404 از جمله مهم ترین کد ها به شمار می روند. با درک چگونگی استفاده از نسخه صحیح تغییر مسیردر طراحی وب سایت می توان نتایج بالاتری در رتبه بندی موتور های جستجو داشت. بسیاری از وب مسترها دچار اشتباه میان این دو خطا می شوند:
301- تغییر مسیر دائمی .
302- تغییر مسیر موقت که به موتور های جستجو نشان می دهد صفحه اصلی به زودی دوباره بازسازی خواهد شد.
404- باید توجه ویژه ای به صفحاتی با خطای 404 داشته باشید که از طریق ابزار وب مستر گوگل قابل مشاهده می باشند.
دلایل بروز خطای 404 :
1. انتقال صفحه مورد نظر به مکانی جدید
2. لینک اشتباه توسط سایر سایت های مرتبط
3. حذف آدرس صفحه از وب سایت
3) لود سریع وب سایت

امروزه سرعت بالا در لود اهمیت بسیاری برای هر وب سایت دارد زیرا هر 1 ثانیه تاخیر منجر به از دست رفتن 7% از کاربران خواهد شد. سرعت بالا ، رتبه ای بالا در گوگل به همراه خواهد داشت. 40% از مخاطبین و بازدیدکنندگان ، وب سایت هایی با سرعت لود بیش از 3 ثانیه را ترک می کنند بنابراین با بالا بردن سرعت بارگذاری ، می توانید رتبه بندی بالاتر و تعامل بیشتری داشته باشید.