کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 6 تغییرساده در طراحی سایت برای افزایش ترافیک شبکه های اجتماعی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
6 تغییرساده در طراحی سایت برای افزایش ترافیک شبکه های اجتماعی




حضور بالغ بر 2 بیلیون کاربر فعال در شبکه های اجتماعی و همچنان رشد قابل توجه و چشمگیر آن، حقیقتی است که نمی توان تاثیر مستقیم بهره گیری از این شبکه ها را در سئو سایت نادیده انگاشت.
بر اساس آمار ارائه شده، فیس بوک، توییتر و لینکداین از پر کاربرترین و بالاترین آمار بازدید در میان سایر رسانه های اجتماعی می باشند. برای فعالیت در حوزه
حال در صورت تمایل به برندسازی و افزایش ترافیک سایت و بهره گیری از سایر مزایای شبکه های اجتماعی و متعاقب آن بهینه سازی سایت، مطالعه این مقاله توصیه می گردد:
1. استفاده از تصاویر
استفاده از تصاویر در افزایش دسترسی رسانه های اجتماعی امری ثابت شده است.
استفاده از عکس های با کیفیت و متناسب با متن در توییتر امر مهمی تلقی می گردد. از فواید این عمل می توان به 150% بازدید بیشتر توییت های حاوی عکس و افزایش مدت بازدید کاربران از سایت اشاره نمود که بدیهی است این زمان بیشتر، موجبات ترغیب کاربر به بازدید مکرر از سایت گردیده و اینگونه گام موفقی در سئو سایت صورت گرفته است.
2.ایجاد محتوا معتبر
در صورت تمایل به اشتراک گذاری مطالب و محتوای خود توسط سایر کاربران، کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. این باور که تعداد بالای ارسال مطالب دلیل بر افزایش تاثیر مثبت و پیگیری سایر کاربران آن شبکه است تنها زمانی جواب خواهد داد که محتوا یونیک و کیفیت آن در سطح بالایی باشد. به عنوان مثال: یک پست وبلاگ معتبر بهتر از چند مطلب بی محتوا است.
با بررسی مسائلی که مورد علاقه مخاطبین است، موضوعات و مطالبی که در جذب کاربران موفق عمل نموده است، شناسایی شده و اینگونه در آینده در انتشار محتوای ارسالی در راستای نگرش و علاقه مندی مخاطبین خود، موفق عمل می گردد.
با بررسی و توجه به اشتراک گذاری و بازنشر ارسال ها توسط کاربران نیز می توان حوزه های علاقمندی آنها را در زمینه های مرتبط مختلفی چون طراحی و ساخت سایت شناسایی کرد.
3. پیاده سازی ابزار پیگیری شبکه های اجتماعی
طبق آمارهای موجود فیس بوک در قیاس با دیگر شبکه های اجتماعی پر بازدیدترین بوده است. از این مورد می توانید به منظور بهینه سازی وب سایت خود از آن بهره ببرید.
با درک این موضوع که کدام بخش در طراحی سایت دارای بیشترین بازدید است، تمرکز بیشتر خود را روی آن موارد قرار داده، و همچنین درک نوع صحیح پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی را بیاموزید.
4. نصب پلاگین اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی
در صورت دشواری اشتراک گذاری محتوا برای مخاطبین، آنها تمایلی به انجام این امر نخواهند داشت در حالی که سادگی آن بسان یک کلیک ساده باشد، پاسخ بهتری دربرخواهد داشت.
اگر طراحی وب سایت به گونه ای است که فاقد این قابلیت است، با وجود دشواری کار ولی هنوز هم تحقق آن شدنی است. در این حالت از بازدیدکننده درخواست کپی مطلب و انتشار آن می گردد.
5. اضافه کردن لینک کلیک توییت در سایت
توییتر با 320 میلیون کاربر فعال و یک میلیون بازدیدکننده ماهانه توسط توییت های داخلی، سایتی منحصر به فرد است. کافیست از کاربر خود بخواهید که روی لینک و یا هشتگ کلیک نماید. اگر به دنبال ترافیکی رایگان به منظور بهبود سئو می باشید ، توییتر نقطه شروع مناسبی است.
6.ارسال کمتر

اصولا باید مطالب جدید و با کیفیت را منتشر کرد. در صورتی که شما دارای بالاترین بازدید باشید این امر می تواند یک استراتژی به شمار بیاید.
طبق مطالعات اخیر میتوان گفت ارسال زیاد در شبکه های اجتماعی به معنای سطح بالاتری از تعامل نیست. از این رو میتوان بیان کرد کاهش میانگین تعداد پست ها در طول هفته باعث افزایش ترافیک می شود.