کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 10 چک لیست معتبر بهینه سازی فروشگاه نرم افزار در طراحی سایت (1)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
10 چک لیست معتبر بهینه سازی فروشگاه نرم افزار در طراحی سایت (1)




بهینه سازی فروشگاه برنامه یا اصطلاحا (ASO) یک روش مطمئن تطبیق برنامه با معیارهای استاندارد و نیز کسب بالاترین جایگاه جستجو در میان نتایج جستجو (سئو اپلیکیشن) می باشد.
برای کمک به پیشرفت در استراتژی بازاریابی نرم افزار در کنار کسب امتیاز و رتبه بالا، در ذیل 10 نوع از ASO را لیست نموده که پایه و اساس این موارد در استراتژی بازاریابی سئو سایت نیز شناخته شده و مقبول است.
1- شناخت مشتری و رقابت خود
مطالعه اجمالی رقابت خود و دیگران برای شناسایی کلمات کلیدی مدنظر از طریق نرم افزارهای مشابه با نرم افزار خود. بررسی میزان تاثیرگذاری کلمات کلیدی یکسان یا مجموعه ای مجزا از کلمات کلیدی غیرتکراری و یونیک برای گزاره های ارزشی شخصی. پس از مطالعه اجمالی دو مورد قبل یکی از این دو مورد را بر حسب استراتژی بازاریابی و درنظر داشتن مدت زمان لازم برای کسب نتایج مدنظر باید برگزید، کسب یکی از 10 رتبه نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی بسیار رقابتی یا کسب بالاترین رتبه در نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی با میزان جستجوی کمتر
2-انتخاب اسمی صحیح و مناسب برای نرم افزار
با توجه به آمار اخیر منتشره در TUNE، نرم افزارهایی که اسم آنها با کلمات کلیدی مرتبط بوده اند، 10.3% در جایگاه و رتبه بالاتری در نتایج جستجو در مقایسه با نرم افزارهای فاقد عنوان غیرمرتبط با کلمات کلیدی قرار داشته. حداکثر تعداد کاراکتر عنوان نرم افزار 255 بوده که این امکان استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی بیشتری را فراهم می نماید. برای افزایش تاثیرگذاری و شناساندن آشکار نرم افزار از نامی کوتاه و جذاب استفاده کنید. در نام نرم افزار می توان کلمات کلیدی را پس از نام همراه با خط تیره یا خط عمود استفاده کرد.
3-طولانی کردن کلمات کلیدی
همان طور که در مباحث سئو وب سایت نیز مطرح است، انتخاب و گزینش صحیح کلمات کلیدی یکی از اصول اولیه بهینه سازی سایت بوده که باید با زمینه فعالیت سایت و نوع طراحی سایت نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. در نظر گرفتن کلمات کلیدی به کار رفته در فضای رقابتی و توجه به خواسته مشتری و بازدیدکننده سایت نیز عامل تاثیرگذار دیگر برای گزینش بهترین کلمات کلیدی مرتبط خواهد بود. رعایت تمام این نکات به انضمام سعی در انتخاب کلمات کیلدی مرتبط که توصیفی از نرم افزار موجود بوده (بسط کلمات کلیدی) یا استفاده از عبارات کلیدی مرتبط که به گونه ای شرح مختصری از نوع نرم افزار هم باشد در بهینه سازی استراتژی بازاریابی نرم افزار نیز موثر خواهد بود.
4-ارائه توضیحات قانع کننده
پس از مرحله کلمات کلیدی، با ارائه توضیحات مفید و جذاب و مختصر است که می توان مشتری را قانع به دانلود یا خرید نرم افزار از فروشگاه سایت نمود. ارائه توضیحات در مورد نوع نرم افزار و نحوه عملکرد آن و مزایا و نقاط قوت برای مشتریان بالقوه گام مهمی در متقاعد نمودن این دسته از مشتریان خواهد بود. نکته دیگر در ارائه توضیحات، تمرکز بر روی سه خط اولیه توضیحات است که سبب ادامه مطالعه متن شرح نرم افزار توسط کاربر خواهد بود. نکته پایانی، در نظر داشتن توضیحات به عنوان سندی زنده در ساخت سایت و فروشگاه خواهد بود، بدین گونه که هر تغییر و بروزرسانی در طراحی نرم افزار باید در توضیحات اعمال گردد.
 
ادامه