کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ساخت سایت و طراحی صفحه درباره ما –قسمت اول
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ساخت سایت و طراحی صفحه درباره ما –قسمت اول
 

 
در زمان توسعه یک سایت، صفحه درباره ما چندان به رسمیت شناخته نمی شود. این موضوع به نحوی در تناقص با این حقیقت است که این صفحه یکی از پربازدیدترین صفحه های طراحی سایت است. در این مجال به بررسی دلیل اهمیت صفحه درباره ما در پروسه ساخت سایت می پردازیم.
دو دلیل عمده برای طراحی صفحه درباره ما در فرایند طراحی وب سایت مطرح است. اول، جلب توجه بازدیدکنندگان بالقوه به سایت و دلیل دوم، هدفی آموزنده است که تضمینی بر وفاداری و ماندگاری این دسته از بازدیدکنندگان است. در صورتی که سایت برای مقاصد تجاری طراحی شده باشد، این صفحه نقشی حیاتی در میزان موفقیت آن کسب و کار و نیز تضمینی بر روشی موثر در کسب مشتریان در آینده و افزایش ترافیک سایت و سئو سایت خواهد بود.
در کوتاه مدت، این صفحه همان نقطه قوتی است که شما را از سایر متخصصین در حوزه کاری مرتبط مجزا می نماید و این گونه اهمیت طراحی هرچه مناسب تر این صفحه مشخص می گردد.
هدف از طراحی صفحه درباره ما
بی تردید مهمترین هدف از طراحی این صفحه آگاه سازی بازدیدکنندگان از زمینه کاری و حوزه فعالیت سایتی است که بازدید می کنند. البته دلایل متعددی برای بازدید از این صفحه وجود دارد که شناسایی این دلایل نیز در طراحی مناسب این صفحه موثر خواهد بود. در موارد زیادی، بازدیدکنندگان سایت پاسخ بسیاری از سوال های متعدد خود را در این صفحه می یابند. در زمان سازماندهی محتوا برای این صفحه با درنظرگرفتن اصول سئو، همواره باید از فراهم سازی اطلاعاتی که مخاطبان را در سایت برای مدت زمان بیشتری نگه می دارد اطمینان کسب نمود.
ساخت صفحه (درباره ما) با هدف غیربازاریابی
این مهم را همواره به یاد داشته باشید که این صفحه باید فرصت برقراری تعامل و ارتباطی قوی با بازدیدکنندگان آینده نگر را فراهم نماید. این بخش از سایت در واقع نمایشی واقعی از شما خواهد بود و مجالی برای کشف سازمان یا کمپانی برای کاربران مختلف خواهد بود و دربرگیرنده این مفهوم است که این صفحه با هدف بازاریابی یا حوزه ای برای فروش طراحی نگردیده است.
در این صفحه می توان هر نوعی از محصولات یا خدمات یا کالاهای فروش ویژه را نامبرده و نمایش داد و اینگونه از تبدیل این صفحه به حوزه فروش خودداری نمود. موردی استثنا در این زمینه، زمانی است که شما بر روی کالا یا خدماتی غیر از حوزه فعالیت سایت تمرکز نموده اید و از این صفحه در جهت جلب توجه افراد به این مورد بهره ببرید.
ادامه