کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نکات طراحی سایت اورجینال
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نکات طراحی سایت اورجینال
 
  
اگر موجودیتی چون وظیفه ای در حیطه ساخت سایت برای شرکتی بزرگ، موفق عمل نموده است، به معنای این نیست که همان کاربرد را برای شما خواهد داشت. به جای تقلید از امری مهم در سایت کمپانی های بزرگ، بر روی طراحی مناسب که ویژه اهداف کاری و نیز مخاطبان وفادار است، تمرکز داشته باشید.
تقریبا هر روز از سبک و شیوه طراحی وب سایت کمپانی های بزرگی چون اپل و آمازون به روش های مختلف کپی می گردد و این حقیقت به دلیل موفقیت پایدار این سایت ها است. البته این موفقیت تضمینی نخواهد بود که موارد و عناصر موفق پروژه آنها در فرایند طراحی بقیه نیز جواب خواهد داد.
الهام بگیرید
بسیاری از طراحان همواره بر روی الهام به منظور کسب بهترین نتایج در طراحی و بهینه سازی وب سایت تکیه می کنند. منابع الهام زیادی چون بلاگ های طراحی، گالری سایت ها، و به طور کلی سایت های دیگر وجود دارد و طراحانی که بیشتر زمان خود را آنلاین هستند درصدبالایی از این بهره برداری را خواهند داشت. این نوع الهام گرفتن کمک شایانی به طراح در چالش با پروژه های مختلف طراحی می نماید. البته در این نوع الهام گرفتن باید از کپی صرف از نمونه های موجود پرهیز نمود، چون نه تنها تاثیرات بدی در سئو سایت خواهد داشت بلکه باید آماده مواجه با فشارهای قانونی از جانب کسی که بدون اجازه او به کپی برداری از بخشی یا تمامی پروژه وی نموده اید، باشید.
حتی طراح در صورت خلق انحصاری بعضی عناصر که تصادفا مشابه مواردی در سایت های دیگر است، این مشابهت بازتاب منفی از مهارت هایش خواهد بود و بدیهی است در دید بازدیدکنندگان نیز غیرحرفه ای و بی تجربه عمل نموده است. طراح باید با ایجاد تغییری در آن و سازگار نمودن آن با اهداف سایت، نتیجه مطلوب از این خلق را کسب نموده و به گونه ای اعتبار سابقه طراحی خود را در دید بزرگان این تخصص افزایش دهد.
در مورد استایل طراحی و هدف از وب سایت فکر کنید
اگر وب سایتی شامل استایلی جذاب باشد، باید دانست که سبک به تنهایی موثر نخواهد بود و در صورت عدم مراقبت امکان شکست وجود دارد. یک طراح همواره باید در نظر داشته باشد که هر موجودیت و عنصری که در پروژه ای نتیجه ای مثبت داشت در سایر پروژه ها نیز عملکرد یکسانی نخواهد داشت. بنابراین با اولویت قراردادن اهداف کاری و مخاطبان وفادار و الهام گیری، نتیجه مطلوب را از سئو آن کسب نمایید.
نوع و حوزه فعالیت سایت چندان اهمیتی ندارد، کارهای مهم و بزرگ همواره شامل 80% تخصص و کار سخت و 20% شامل مهارت، انگیزه و الهام گیری است. در صورت مشاهده سایتی با طراحی عالی، اطمینان داریم که برای آن پژوهش و همکاری و زمان زیادی صرف شده است و اقداماتی در جهت بهبود وضعیت بهینه سازی سایت صورت گرفته است.