کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تبلیغات عدد در برنامه اندروید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 سلام
یه موضوعی که شدیدا فکر منو به خودش مشغول کرده بحث تبلیغات در برنامه های اندرویده
میخواستم بدونم دوستانی که تجربه کار با تبلیغات عدد رو دارن ارزیابی شون چیه؟
آیا درآمد زا هست سیستم تبلیغات عدد یا نه؟
من شنیدم برنامه هایی هستن که روزانه درآمدی میلیونی!!! دارند
البته زیاد دور از ذهن هم نیست
مثلا برنامه هایی مثل نبض بازار ، والپیپر ها متوسط درآمدشون چقدره؟
نسبت نمایش به کلیک متوسط چقدره؟
ممنون
دوست عزیز من نظر شخصیم میگم به شما و دوستان...
سیستم تبلیغاتی عدد  ،همون طور که اسمش روش هست ،به تعداد کلیک بر روی تبلیغ ،بستگی دارد..

اگر همین جمله رو بهش توجه کنید ..میبینید  لازمه درآمد از این سیستم عددی..چند تا چیز هستش.

1_برنامه ای که این سیستم  رو استفاده میکنه. باید برنامه به اصطلاح زنده باشد..یعنی چی؟.
یعنی اینکه برنامه باعث بشه کاربر یه مدت یه بار وارد نرم افزار شما بشه..هرچقدر فاصله زمانی ورود به نرم افزار  شما کم باشه..نرم افزار شما زنده تر هست..

مثلا یک نرم افزار محتوایی ساده :جز نرم افزارهای مرده است هست.کاربر بعد از چند بار استفاده ،دیگه وارد نرم افزار نمیشود.

دسته دوم نرم افزارهایی که کاربر هر از چند گاهی  دوباره وارده نرم افزار میشود. مثل نرم افزارهای پیامکی و...که هر هفته یا ماهی یکبار آپدیت از داخل برنامه میشود.به این نرم افزارها میگن نیمه زنده.
دسته سوم:نرم افزارهایی که زنده هستند.و کاربر هر روز به ناچار یا براساس علاقه وارده اون میشه.مثل نرم افزارهای خبر خوان و دیوار و.....

سیستم تبلیغات عددی فقط و فقط بر روی دسته سوم میتونه مفید باشه..

2_برنامه ای باید از این سیستم استفاده کنه که تعداد کاربرای استفاده کننده آن زیاد باشه..یعنی برای نرم افزارهایی که چند ده هزار نفر باشه...نه نرم افزارهایی که کلا چند هزار نفر از اون استفاده میکنند.اون هم به طور پراکنده.

به نظر من نمیشه روی تبلیغات عددی به عنوان یک منبع درآمد نگاه کرد..شاید چندین نرم افزار پولی خوبی درآورده باشند .اما این برای همه نرم افزارها نیست..

بهترین کار  اینه که .شما از سیستم پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید و همراه با تبلیغات عددی..یعنی در نسخه رایگان تبلیغات عددی وجود داشته باشه اگر کاربر به نسخه طلایی ارتقا داد سیستم عددی از بین بره..یعنی از کاربرایی که رایگان استفاده میکنند ،از سیستم عددی بتونید پول دربیارید(ناچیز) .

در مجموع من دوتا مثال که مشاهده کردم میگم تا روشن بشه مطلب .
یه عزیزی نرم افزارش حدود 2000تا دانلود شده  و فقط 70 تا حدودا کلیک خورد.یعنی حدود دوهزارتومن  در آمد!

یه نرم افزار دیگه که آنلاین هم بود و مطالبش هم بروز بود حدود 60 هزارنفر هم دانلود کرده بودند.به سرور مربوط بود .روزی 4تا 5 هزار تومن درآمد داشت!!!

پس نمیشه گفت تبلیغات عددی زیاد برای برنامه نویسها پول آنچنانی داره.
 
تا جایی که من فهمیدم سیستم عدد فقط واسه نرم افزارهایی مفیده که
اولا محتوای آنلاین ارائه بده
دوم‌ یکبار مصرف نباشه که بعد از چند وقت کاربر اونو پاک کنه
نکته ی دیگه ای که هم هست اینه سیستم عدد چند ضعف اساسی داره :

۱.‌ ناشناختست، جوری فقط برنامه نویسا یه اطلاعی دارن که همچین سیستمی وجود داره ، این ازاونجایی مشخصه که تبلیغ دهنده ها هم یا برنامه نویس هستن یا کسب و کار آنلاین دارن

۲. تبلیغات یکنواخت، چندتا رو من مثال میزنم : دیجی کالا ،نت برگ، بامیلو و...
99 درصد اوقات تبلیغاتی رو میبینم که یا دارم ازش استفاده میکنم یا کلا به دردم نخورده ،یعنی همش کاربر داره تبلیعات تکراری میبینه و این درصد کلیک کردن رو به شدت پایین میاره .
درکل عدم تنوع در تبلیغ نشان از کم بودن سفارش دهنده هاست .

۳. عدم ارائه آمار دقیق و شفاف ، من یکی هرچی از عدد میدونم حاصل گشت وگذار تو فروم ها و انجمن هایی بوده که خود برنامه نویسا اقدام به ارائه آمار کردن.

۴.سیستم عدد اونقدرها هم هوشمند نیست.
عدد وابسته به بازار هست و بازار خیلی راحت از برنامه هایی که رو‌گوشی کاربر نصب هست اطلاع پیدا میکنه پس میشه تبلیغات رو هدفمند تر کرد
به عنوان مثال کاربری که رو گوشیش بیشتر برنامه های کاربردی و غیر سرگرمی داره ، بعیده بیاد رو تبلیغ یه بازی یا برنامه ای که تو دسته بندی سرگرمی قرار میگیره کلیک کنه ، پس باز هم درصد کلیک پایین تر میاد .
به نظرم اگه عدد کاربرا رو دسته بندی کنه و تبلیغات روهم به این صورت نشون بده ، بازخورد بهتری داره .
در کل سیستم عدد به نظرم خودم واسه برنامه هایی مفیده که علاوه بر دو شرط بالا کاربر حداقل دوبار در هفته بهش سر بزنه و صد البته تعداد کاربراش بالای 50k باشه .