کلیدستان

نسخه‌ی کامل: لیست علاقه مندی ها در دیتابیس تحت وب (در اندروید)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام 
مدتیه به دنبال ساخت یک لیست علاقه مندی هستم، اکثرا اونو از طریق دیتابیس داخلی و یا sharedPreferences بیان کرده بودند ولی من میخوام از طریق دیتابیس تحت وب اینکارو انجام بدم که زمانی کاربر با گوشی دیگری وارد شد لیست علاقه مندی خودشو بتونه ببینه، هرچی فکر کردم چیزی به ذهنم نرسید، ممنون میشم راهنماییم کنید 
دوستان کسی این مشکلو نداشته؟ من دیتابیس آنلاین دارم و کاربرا وقتی ثبت نام میکنن به داخل دیتابیس اضافه میشه اما نمیدونم برای هر کاربر چطوری یه لیست علاقه مندی اضافه کنم، لطفا اگه آشنایی دارین یا لینکی سراغ دارین که آموزش داده باشه بهم بگین
سلام.
برای تشخیص گوشی های مختلف (کاربران مختلف) از یکدیگر، باید شماره سریال گوشی کاربر را به دست آوریم (کلید شماره 2974).
لیست علاقه مندی، شامل شماره های مربوط به مباحث است. می توانید در بین شماره ها، یک علامت خاص (مثلا *) را قرار بدهید (با استفاده از یک حلقه for) و بعد کل رشته (String) حاصل را به سرور سایت ارسال کند. به عنوان مثال :

کد پی‌اچ‌پی:
15*45*78*122*153 

در صفحه PHP موجود در سرور سایت، این رشته و همچنین شماره سریال گوشی دریافت می شود و هر دو را در یک جدول (table) از پایگاه داده ذخیره می کنیم. 
پس هنگام دریافت لیست علاقه مندی از سرور سایت، باید یک صفحه PHP داشته باشیم که شماره سریال گوشی کاربر را دریافت کرده و بر اساس آن، اطلاعات مربوط به شماره مباحث را از پایگاه داده خوانده و در خروجی نمایش دهد.
اکنون باید شماره ها را از رشته دریافتی استخراج کنیم و آنها را به صورت یک آرایه (َArray) داشته باشیم. برای تبدیل یک رشته (String) به تعدادی رشته، بر اساس وجود یک علامت در آن (که در اینجا علامت * می باشد)، کلید زیر را بخوانید :

کلید شماره 362

------------------------------------

در صورت تمایل، به جای تشخص شماره سریال گوشی، می توان از ساخت account برای کاربران در سایت استفاده نمود، اما دردسر بیشتری دارد (البته گفتید برنامه اندروید شما چنین امکانی دارد). در این حالت، هر کاربر یک id منحصربفر خواهد داشت. در همان جدول حاوی اطلاعات کاربران ثبت نام کرده، می توان یک ستون (Column) را به لیست علاقه مندی ها اختصاص داد (به همان شکل قبلی که شرح دادیم) و صفحه PHP ، شماره id مربوط به کاربر و رشته مربوط به لیست علاقه مندی ها را دریافت کرده و سپس اطلاعات را در جدول ذخیر می کند (همچنین یک پارامتر امنیتی هم باید در نظر گرفته شود). باید امنیت صفحه به گونه ای باشد که کسی نتواند اطلاعات غلط برای account دیگر کااربران، به آن صفحه ارسال کند (مثلا id که یک شماره است را حدس بزند). یعنی ممکن است فردی با دانستن آدرس صفحه و نوع ورودی های آن، یک سری اطلاعات غلط را به صفحه ارسال کند تا اطلاعات در جدول ذخیره شوند، پس شما باید کد صفحه را به گونه ای بنویسید که تنها خود کاربر بتواند اطلاعات مربوط به خود را تغییر بدهد.

مرسی ادمین عزیز، همین کار رو انجام دادم و جواب گرفتم Smile)) فقط در قسمت امنیت نمیدونم باید چکار کنم!!!