کلیدستان

نسخه‌ی کامل: حمایت از برنامه اندروید در بازار!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم که در صورتی ک برنامه ای برای انتشار قرار داده شد.ایا برای برنامه قیمت پایین معین کنیم بهتره؟یا اینکه برنامه کلا رایگان بزاریم و امکان پرداخت درون بازار براش قرار بدیم و از کاربران بخواهیم جهت حمایت از برنامه پرداخت درون بازار انجام بدند ب نظر شما اینطور جواب میده مثلا طرف برنامه رو دیده حالا اگه راضی بوده باشه مثلا قیمت ناچیزی از طریق درون پرداخت ب دلخواه خود پرداخت بکنه مثلا قیمت 300 تومن یا اینکه قیمت برنامه همون اول با قیمت پایینی بزارم تو بازار ک طرف مجبور بشه اول برنامه رو بخره  ؟برای من استقبال از برنامه و راضی بودن کاربران خیلی مهمه (جدا از اینکه تو اکثر برنامه ها از کاربران میخوان ب برنامه امتیاز 5 بدن )
نقل قول:برای من استقبال از برنامه و راضی بودن کاربران خیلی مهمه (جدا از اینکه تو اکثر برنامه ها از کاربران میخوان ب برنامه امتیاز 5 بدن )
 
با سلام .
(مواردی که بیان می کنم صرفا نظرات شخصی بنده ست )

در مورد قیمت گذاری برنامه ها :
اول از همه ببینید آیا برنامه ای مشابه برنامه شما ساخته شده یا نه ؟
بعد ببینید نسبت به برنامه شما سطحش چقدره ؟
رایگان عرضه شده یا پولی ؟

متناسب با موارد بالا قیمت خودتون رو تعیین کنید ...
نکته مهم : همیشه قیمت رو متناسب با ارزش واقعی app  ای که طراحی کردین بزارین ، نه بیشتر و نه کمتر .

 پرداخت درون برنامه ای در صورت رضایت کاربران :
 
درآمد حاصل از نرم افزارتون ممکنه بیش از اندازه پایین بیاد ... حتی نسبت به موقعی که اون رو واسه فروش با قیمت پایین گذاشتین ...
اینجا هنوز فرهنگ حمایت از توسعه دهنده جا نیفتاده!
پس نباید زیاد روش حساب باز کنید ...
البته اینکه نرم افزار شما چی باشه و چه کیفیتی داشته باشه بدون شک بی تاثیر نیست ... این مورد به نظر من بیشتر برای بازی ها میتونه کارآیی داشته باشه...

مثال : تقویم باد صبا
اکثرا همه ازش استفاده می کنن ولی بیشتر کسایی که باهاشون برخورد کردم حتی نمی دونستن این نرم افزار قابلیت پرداخت درون برنامه ای برای کمک به توسعه دهنده هاش داره !


استقبال و راضی بودن کاربرا :
در مورد استقبال کاربرا : بستگی داره جامعه هدف نرم افزاری که طراحی کردین کوچیکه یا بزرگ ... آیا واسه قشر خاصی طراحی شده و ...
مهمترین نکته رو فراموش نکنین : تبلیغات
شما حتی اگه طلا هم داشته باشین بدون بازاریابی نمی تونین بفروشینش...
پس صرف اینکه نرم افزار تو مارکت منتشر شده ، نباید توقع داشته باشین که استقبال خوبی هم ازش بشه ...
مارکت ها مثل یه انبار بزرگ می مونن ، روز اول انتشار نرم افزار شما تو قسمت تازه ها به چشم مردم میاد (واسه روز اول تو قفسه های اول انبار هست ) ولی از فرداش نرم افزار شما میره ته انبار و به چشم کسی نمیاد (میره تو قفسه های آخر انبار) !   
اینجاست که تبلیغات اهمیت خودش رو نشون میده !
نتیجه : تولید کاریه که همه از عهدش برمیان ولی فروش یک هنره و از عهده همه بر نمیاد !

در مورد راضی بودن : صد در صد بستگی به طراحی app شما داره و محتوا و ...
مطمئن باشید هیچ وقت نمی تونید همه رو راضی نگه دارین !

موفق باشید .
 

 
سلام.
به نظر بنده، بستگی به نوع برنامه اندروید و همچنین تعداد برنامه های مشابه آن دارد. 
اگر بازی است که شک نکنید پرداخت درون برنامه ای بهتر است، زیرا حجم وسیع بازی های خارجی با کیفیت و رایگان (که در آمدشان از تبلیغات یا پرداخت درون برنامه ای است)، فرصتی برای رقابت نمی گذارد، پس تنها شانس این است که کاربر بتواند بازی را رایگان دریافت کند، بعد که به آن وابسته شد (یا بهتر بگویم، از آن لذت برد)، برای داشتن امکانات بهتر یا پیشرفت سریعتر در بازی، مبلغی را از طریق پرداخت درون برنامه ای بپردازد.
در مورد برنامه ها (مثلا آموزشی و ...)، باید دید که چه رقیبانی برای آن وجود دارد. اگر نوع برنامه به گونه ای باشد که رقیبان زیادی نداشته و همچنین ایده آن منحصربفرد باشد، امکان خرید با تعداد بالا وجود دارد (به صورت خرید قبل از دیدن برنامه اندروید).
در کل، اکثر ایده ها عملیاتی شده اند و برای خیلی از آنها، نمونه های مشابه رایگان وجود دارد. پس فرد با پرداخت درون برنامه ای، حداقل خیالش راحت می شود که کاربران برنامه وی را می بینند. 
در ضمن، اینکه چه مقدار از برنامه رایگان و چه مقدار از طریق پرداخت درون برنامه ای در دسترس کاربر قرار بگیرد نیز مهم است. یعنی باید این موضوع را حتما مدیریت کنید تا از کسب درآمد اطمینان داشته باشید (حمایت از برنامه جواب نمی دهد و حتما باید بخش های مهم، از طریق پرداخت درون برنامه ای در دسترس قرار بگیرند).