کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کمک برای تغییر ظاهری انجمن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام..
از سایت بسیار قشنگ و مفیدتون کمال تشکررا دارم..خیلی عالیه...


دوستان من تو ی انجمنی عضوم که MY BB هست ینی با این درستش کرد..
الان میخاییم ظاهرشو جذابتر وخوشجلتر کنیم ..گفتم منم کمک میکنم.اخه خیلی علاقه ب طراحی و قالبسازی اینا دارم..ولی چون چیزی بلد نبودم دارم یاد میگیرم..
الان میخام بدونم چجوری میشه ظاهر سایتو تغییر داد..
مثلا من میخام سربرگ همه بخش هامون بشه صورتی رنگ..چطوری و کجا کد صورتی روقرار بدم تا عوض بشه؟؟؟؟؟

 
سلام.
خیلی ممنون. 
شما ابتدا به مسیر زیر بروید (فرض کرده ام که به پنل مدیریت دسترسی دارید) :

پنل مدیریت >> قالب ها و پوسته ها >> پوسته مورد نظر >> global.css >> ویرایش پیشرفته

در مسیر بالا، کدهای CSS برای بخش های مختلف، یعنی کلاس ها (classes) و id های مختلف، نوشته شده است که با تغییر آنها، می توانید ظاهر بخش های مختلف انجمن را تغییر بدهید (یا اصلا class یا id جدید تعریف کنید و بعد آنها را در ساختار کدنویسی انجمن mybb به کار ببرید). اگرچه بخش زیادی از آن، مربوط به تگ های کلی مثل body و p و ... می باشند،  اما این سوال پیش می آید که برای مواردی که کلاس یا id ذکر شده، از کجا متوجه شویم که هر کلاس (class) یا id مربوط به کدام بخش انجمن است. بنابراین ما نیاز داریم که ساختار کدنویسی انجمن را هم بررسی کنیم. برای این منظور، به مسیر زیر بروید :

پنل مدیریت >> قالب ها و پوسته ها >> قالب ها >> قالب مورد نظر

در مسیر بالا، لیستی نمایش داده می شود که در آن می توانید با انتخاب هر بخش، کدهای مربوط به آن را مشاهده کنید یا در صورت تمایل، آن را تغییر بدهید.
برای درک اینکه هر بخش دقیقا مربوط به کدام قسمت از ساختار انجمن mybb است، باید به تجربه آن را متوجه شوید و بهترین راه هم جستجو در اینترنت و یا انجمن های تخصصی در زمینه انجمن ساز mybb می باشد. در کلیدستان نیز تعدادی آموزش وجود دارد که با پیاده سازی آنها، یا حداقل نگاهی سطحی به بخش مربوط به آنها، می توانید تا حدودی تعدادی از این بخش های انجمن را شناسایی کنید.

توصیه می شود که یک بار انجمن mybb را بر روی کامپیوتر خانگی خود نصب کنید، تا با خیال راحت بتوانید تغییرات مورد نظرتان را به آن اعمال نمایید و دیگر نگران خراب شدن آن نباشید. بنده نیز هیچگاه یک روش جدید را بر روی انجمن اصلی اعمال نمی کنم، بلکه ابتدا آن را در کامپیوتر خانگی خود تست می کنم، اگر به درستی عمل کرد و برای سایر بخش های انجمن نیز مشکلی به وجود نیاورد، آنگاه آن را برای انجمن اصلی اجرا می کنم.

سلام خیلی ممنون ازراهنماییتون..

من بخش اموزش html  رو تو همین سایت  خوندم..و تا حدودی یاد گرفتم..ولی چنتایی سوال دارم..نمشه توهمون آموزش بپرسم؟؟؟فک کنم کمی ناقص توضیح داده..یا من متوجه نشدم!!!؟؟؟


 
سلام.
برای هر سوال که مرتبط با موضوع فعلی نیست، یک موضوع جدید در انجمن بسازید و در آنجا بپرسید. تعداد سوالات اهمیتی ندارد، اگر پاسخ را بدانم، حتما پاسخ می دهم.