کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مشکل فورس کلوز برنامه اندروید در Huawei G700
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام خدمت استاد گرامی 

برنامه ای را ساخته ام که تنها در  Huawei G700 با اندروید ۴.۲.۱  پس از لمس بخش «فهرست» با پیغام "Force close" بسته می‌شود .
 لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟
 
سلام دوست عزیز.
برخی مشکلات هستند که تنها در اندروید با نسخه های API خیلی جدید (یا نسبتا جدید) و یا در اندروید با نسخه های API خیلی قدیمی (یا نسبتا قدیمی) ایجاد می شوند. خود بنده نیز با مشکل مشابهی مواجه بودم که تنها در یک گوشی ایجاد می شد، اما این موضوع ربطی به خود گوشی نداشت و به نسخه API بر می گشت. بنابراین بر روی گوشی های دیگر جواب می داد اما با گوشی مورد نظر مشکل داشت.
در این مواقع، شما باید به خطایابی با گوشی واقعی بپردازید که در کلید زیر شرح داده ایم (البته می توانید از virtual device هم استفاده کنید، ولی مهم این است که حتما خطاها را در LogCat  ببینید. اگر خطا بر روی گوشی واقعی بوده، بر روی همان گوشی واقعی خطایابی کنید) :

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=813

با اجرای شیوه خطایابی (debugging) که در کلید فوق شرح داده شده، می توانید در قسمت LogCat از برنامه eclipse ، خطای مربوط به force close را ببینید و با جستجوی عبارت آن در اینترنت، راه حل مشکل را بیابید. البته بنده خوش شانس بودم و عبارت خطا به گونه ای بود که دقیقا متوجه شدم که مشکل از کدی است که در برخی نسخه های API عمل نمی کند، اما ممکن است که گاهی این قدر خوش شانس نباشیم و عبارت های موجود در  LogCat گیجمان کنند. در این موارد، خودتان می توانید بعد از بخش های مختلف کدها، Log نویسی کنید (تا پیام های تعیین شده توسط شما در  LogCat  نمایش داده شوند) و اینگونه بهتر می توانید بخش مشکل دار برنامه اندروید را پیدا کنید. 

با تشکر از پاسخ شما 
فقط سوالم اینه که علت این ارور چیه ؟ چون برنامه من مشکلی نداره ولی کافه بازار این را به عنوان یه مشکل به برنامه من تذکر داده ؟؟؟
و باعث انتشار نشدن برنامه می شه ؟؟؟
غیر ممکنه که همین طوری بشه گفت مشکل از چیه.
ببینید نسخه API مربوط به گوشی چی بوده و سپس یک virtual device بر اساس مشخصات آن بسازید (با مشخصات سخت افزاری گوشی)(شاید اصلا در لیست گوشی ها برای virtual device باشه) و بر روی آن خطایابی کنید. 
اگر هم خود گوشی را داشتید که دیگه مشکلی نیست و روی آن خطایابی می کنید.