کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ایجاد امکان گرفتن backup از برنامه اندروید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 سلام بر جناب ادمین عزیز،
استاد سوالی برام پیش اومد که لازم شد خدمت شما مطرحش کنم، یه کد توی فایل manifest هست که مربوط به بک آپ هست و جلوی اون به صورت  true  نوشته شده، حالا اگر من این حالت رو به  false تغییر بدم آیا از بک آپ گرفتن بعد از نصب برنامه جلوگیری میشه؟؟ آیا این کد همچین کاربردی داره؟؟

 
سلام دوست عزیز.
اگر مقدار false را برای آن انتخاب کنید، دیگر گرفتن backup از اطلاعات (data) برنامه امکان پذیر نمی باشد (البته به روش های معمولی، زیرا همیشه راه هایی برای دور زدن این مسائل وجود دارد).
گاهی به روش های مختلف از اطلاعات برنامه  backup می گیرند، تا یک نقطه بازگشت (بازیابی)(restore point) برای برنامه اندروید ساخته شود که در صورت از دست رفتن اطلاعات، دوباره آنها را با استفاده از نقطه بازگشت (restore point) بازیابی نمایند.  مثلا لینک زیر در مورد گرفتن backup از اطلاعات برنامه و قرار دادن آن بر روی remote "cloud" storage می باشد :

http://www.tutorialspoint.com/android/an...backup.htm

روش های دیگری نیز برای گرفتن backup از اطلاعات (data) برنامه اندروید، از طریق کامپیوتر وجود دارد. اگر USB Debugging را برای برنامه فعال کرده باشید و اجازه backup را هم برابر true قرار داده باشید، آنگاه با استفاده از adb می توانید که از اطلاعات backup بگیرید یا یک سری اطلاعات دلخواه را برای برنامه restore کنید.
در کل، این انتخاب بستگی به این دارد که اطلاعات برنامه تا چه حد با اهمیت باشند و در واقع، نکته ای امنیتی است و همچنین ممکن است که توسعه دهنده قبل از انتشار برنامه، از این امکان استفاده کند تا اطلاعات (data) مختلف را برای برنامه اندروید تست کند اما پس از تست کردن، این امکان را غیرفعال کند.

خوب استاد من این مقدار رو false  قرار دادن اما با فایل منیجرم بازم تونستم بک آپ بگیرم ، اگه بخوام قابلیت بک آپ رو بردارم چی کار کنم؟ با این که نشد...؟؟؟؟؟
متاسفانه به غیر از موردی که گفتم، از روش های دیگر اطلاعی ندارم. 
این مورد را خود شرکت گوگل به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته است تا هنگام کار یا خدمات مربوط به گرفتن backup از برنامه های اندروید گوشی (و یا کار با adb و ...)، از آنهایی که این اجازه در آنها قید نشده است (برابر false است)، هیچ backup ای گرفته نشود. حالا ممکن است که فردی با نوشتن یک برنامه، با روش هایی، این کار را امکان پذیر نماید (همان طور که گفتم، همیشه راه هایی برای دور زدن این موارد وجود دارد). یا اصلا کاربران با root کردن گوشی های اندروید خود، خیلی از موارد استاندارد مربوط به اندروید را دور می زنند. مثلا برنامه های مربوط به ایجاد تقلب در بازی ها، زمانی کار می کنند که گوشی root شده باشد، زیرا قرار است که در اطلاعات آن بازی اندروید، دستکاری کنند.
توصیه می کنم در سایت های انگلیسی زبان به دنبال سایر روش ها نیز جستجو کنید ولی روش اصلی همین بود که ذکر کردیم.

اگر روشی را پیدا کردید، به بنده و سایر دوستان نیز اطلاع بدهید. 

ممنونم استاد ، چشم حتماً
پیروز باشید.