کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه می توانیم پهنای باند مصرفی وب هاستینگ را کاهش دهیم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 
در حالی که شما در حال تصمیم گیری در مورد یک پکیچ وب هاست از هر شرکت وب هاستی که شما انتخاب می کنید هستید شما غالبا نیاز خواهید داشت تا پهنای باند مورد نیاز خود را هم انتخاب کنید. برآورد میزان مورد نیاز پهنای باند آسان نمیباشد چرا که گاهی اوقات بدلیل استفاده بیش از حد وب سایت ترافیک وب سایت افزایش میابد و استفاده از پهنای باند فراتر از سطح مجاز آن می شود و این عامل ممکن است شما را مجبور به تعطیل کردن وب سایت خود برای مدت زمانی که دوباره ترافیک وب سایت پایین بیاد بکند. این امر زمانی که شما پکیچ وب هاستینگ خود را انتخاب می کنید نتوانستید پهنای باند و ترافیک وب سایت خود را به درستی برآورد کنید اتفاق می افتد. من در این مقاله سعی می کنم این مشکل را برای شما حل کنم.
قبل از این به جلو برویم باید به چند سؤال پاسخ بدهیم و این خود می تواند ما را در درک اهمیت برآورد پهنایی باند کمک کند.
پهنای باند چیست؟
پهنای باند مقدار انتقال داده یا یک مقدار ثابت از داده ها که از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر منتقل می شوند گفته می شود. این معمولا بر حسب مگابایت اندازی گیری می شود و به صورت مختصر به عنوان Mbps میباشد.
استفاده از پهنای باند در میزبانی وب چیست؟
این یک مقدار کلی از اطلاعات استفاده شده برای بازدید کنندگان وب سایت خود در یک ماه گفته می شود. فرض بگیریم وب سایت شما دارای اندازی یا حجم خاصی فرضا بگویم 100 کیلوبایت باشد و هر بار یک بازدید کننده یا کاربر وب سایت شما را باز کند او 100 کیلوبایت اطلاعات از پهنای باند شما دانلود می کند و استفاده از پهنای باند شما  بالا خواهد رفت یا مقدار 100 کیلوبایت از پهنای باند شما کم خواهد شد.
بنابراین استفاده از پهنای باند بستگی به اندازه وب سایت میزبانی شده و مقدار ترافیک ورودی برای وب سایت میباشد.
مقدار مورد نیز پهنای باند شما چقدر میباشد؟
برای تعیین پهنای باند مورد نیاز وب سایت خود شما نیاز به برخی محاسبات دشوار را دارید مانند اندازه و یا حجم متوسط هر صفحه از وب سایت خود و سپس آن را ضربدر تعداد کل صفحات وب سایت خود بکنید. و بعد از آن نتیجه محاسبه قبلی را ضربدر متوسط عدد بازدید کنندگانی که شما انتظار آن را در یک ماه دارید بکنید. این روش پهنای باند تقریبی مورد نیاز خود در یک ماه را برای شما بیان خواهد کرد.
چگونه پهنای باند وب هاستینگ خود را کاهش بدهیم؟
شما می توانید پهنای باند وب هاستینگ استفاده شده برای وب سایت خود را با کم کردن اندازه و حجم صفحات وب سایت خود و یا به عبارت دیگر کم کردن سایز وب سایت کلی خود کاهش دهید. این کار را می توان به راحتی اما با کاهش اندازه و حجم تصاویر بزرگ گرافیک که شما هر دفعه آن را به کاربری که وب سایت شما را باز می کند نشان می دهید و یا حذف آنها به طور کلی انجام دهید. گزینه محبوب دیگر استفاده از یک سرور میزبانی دیگر برای تصاویر و میدیای رسانه خود میباشد. این فقط در هنگامی که شما یک وب سایت و یا یک بلاگ بزرگ و محبوب و مشهور داشته باشید مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع و لینک:
چگونه می توان پهنای باند مصرفی وب هاستینگ را کاهش داد
1)تصاویر را بهینه (اپتیمایز)کنید---برای این کار افزونه هایی هست --فقط کافه تو گوگل جست و جو کنی
2)کد های سی اس اس و جاوا اسکریپت را فشرده کنید---سایت هایی برای این کار وجود دارد--افزونه هایی هم برای این کار  هستد
3)توجه داشته باشید که هر فاصله در کد هایتان حدود یک بایت(فکر کنم درست گفتم ) لذا حذف فاصله میتواند باعث کاهش سایز شود---البته هر جایی نباید فاصله رو حذف کرد
4)تو یه صفحه 100 تا مطلب نزارید --هم حجم صفحه زیاد میشه هم سرعت لود کم میشه
5)تصاویر رو میشه تو فوتوشاپ حجمشون رو در حد تیم ملی بیاری پایین
6)خاصیت GZIP رو فعال کنید.
7)کش مرور گر رو فعال کن----وقتی من میام سایت شما دفعه اول کل سایت لود میشه ولی در دفعات بعدی بعضی چیزا لود نمیشه چون دفعه اول در مرورگر من ذخیره شده
8)CSS Sprite--تبدیل چند عکس به یک عکس--------که هم تو حجم تاثیر مثبت میزاره و هم تو سرعت لود سایت

البته این رو هم بگم که هر کدوم از اینا مقداری تاثیر گزارند و توقع نداشته باشید که با انجام هر کدون حجم سایت کاهش حجم زیادی داشته باشه

اگه کسی چیزی میدونه بسم الله...