کلیدستان

نسخه‌ی کامل: وب هاست بر روی سرورهای متعدد و تاثیر آن بر آپتایم وب سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در این مقاله می توانید در مورد فن آوری مورد استفاده در سرور های متعدد هاستینگ و همچنین به حداکثر رساندن امنیت و آپ تایم سایت را بدانید.
در حال حاضر هاست برای وب سایت به یک کالا تبدیل شده است که در آن رقابت به حد بسیار بالایی رسیده است و قابلیت انتخاب میان انواع پکیچ های هاستینگ و امکانات و قیمت بسیار مشکل میباشد. علاوه بر این انتخاب یک هاست بر اساس ارزانی قیمت یک ایده ی خوب نمیباشد و به جای آن بالا بودن قیمت هاست هم از نظر قابلیت اطمینان و خدمات بیشتر باعث از دست دادن پول و در نتیجه خرابی کسب وکار شرکت ها می شود.
انتخاب بهترین از بین هزاران شرکت ارائه دهند گان هاستینگ و نمایندگی فروش هاست کار بسیار مشکل میباشد. نه تنها بر اساس آمار و روش آزمایش حتی اگر هاستینگ به یک کالا تبدیل شود انتخاب یک هاست بر اساس قابلیت اطمینان بالاتر همچنین مشکل میباشد.
در حال حاضر اساس قابل اطمینان بودن هر شرکت میزبانی وب هاست جایگزین میباشد. هاست جایگزین ارائه کننده جایگزین در صورت بروز هر مشکل میباشد. هاست اضافی برای اطمینان از تداوم کار به عنوان یکپارچه و شفاف امکان پذیر است.
چندین شرکت هاست وجود دارد و از جمله این شرکت ها شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب که از قابلیت اتصال بالا به شبکه استفاده می کنند. این نوع اتصال کابل های با سرعت بالا میباشند که داده ها را از سرور به مرورگر می رسانند. در برابر این قابلیت اتصال بالای چندین وب سرور بسیار نادر و گران قیمت  میباشد. بنابراین بندرت استفاده می شوند. آنها گران هستند بدلیل استفاده از تجهیزات مسیر یابی پر هزینه میباشد.
چیزی دیگری که تا حدودی شناخته شده است نام دامنه سرور ( DNS ) میباشد. DNS یک ویژگی دارد به اسم round robin که در هنگام رسیدن درخواست از DNS اجازه می دهد از میان آدرس ها تا یک آدرس IP خاص را انتخاب کند.
نام دامنه سرور DNS نقش پایگاه داده از نام هاست به آدرس های IP خود را دارد. بنابراین به جای به خاطر سپردن یک سری گسترده از اعداد ( آدرس IP ) فقط لازم است در مرورگر نام دامنه خود WWW.MYDOMAIN.COM را تایپ کنید تا به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.
در حال حاضر انتشار اطلاعات DNS در سراسر بازار وب به طور معمول 2 تا 3 روز طول خواهد کشید. به خاطر این دلیل وقتی کسی دامنه را خرید یا منتقل کند فورا در مرورگر وب قابل رویت نخواهد بود. 2 تا 3 روز طول می کشد تا در تمام دنیا اطلاعات DNS بارگذاری شود.
این تاخیر منافع امنیتی هاستینگ یک وب سایت بر روی چند سرور متعدد را خنثی می کند چون وب سایت در صورت هر مشکلی برای چند روز پایین ( down ) خواهد بود. برای معالجه این کار باید DNS خود را به یک سرور دیگر تغییر دهد و چند روز صبر کند تا تغییر در روتر و اینترنت انجام گیرد.
در عین حال یک راه دیگر برای حل مشکل بالا وجود دارد و آن هم round robin استراتژی DNS میباشد و می تواند این سردرگمی را با نقشه برداری  یک نام دامنه به بیش از یک آدرس IP حل کند. در حال حاضر باید یک شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که از روش DNS round robin استفاده می کند و آن را به مشتریان خود ارائه بدهد. شرکت هاستینگ بین المللی دارکوب از جمله شرکت های هاستینگی میباشد که این تکنیک را برای مشتریان خود ارائه می دهد.
DNS round robin توسط شرکت میزبانی با راه اندازی یک وب سایت بر 2 وب سرور مستقل یا حتی بیشر از 2 وب سرور اجرا خواهد شد. این گونه یک وب سایت 2 آدرس IP اختصاصی یا بیشتر برای خود خواهد داشت.
سورس:
تاثیر هاست بر آپتایم وب سایت