کلیدستان

نسخه‌ی کامل: انواع روش ساخت برنامه اندروید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
اولین برنامه ای که تو آموزش ها نحوه ساختش رو توضیح دادید فقط یه text box داشت در حالی که برنامه(فایل apk) حجمش حدود 170 کیلو بایت بود.

سوال1: حالا سوالم اینه که چرا حجمش این قدر زیاده؟؟؟
آخه من یه برنامه دیده بودم که حجمش یک سوم این بود و کارش این بود که از اطلاعات گوشی پشتیبان میگرفت.

سوال2: روشی وجود داره تا حجم برنامه ها رو کم کرد؟

سوال3(مهم ترین سوال): کدوم شیوه ساختن برنامه اندروید(یه روش همینی که دارید آموزش میدید--یه روش با استفاده از دریم ویور--یه روش با استفاده از سی شارپ--- و...) آسون تره..کدومش برا ساخت برنامه اندروید قوی تره...کدومش خروجی هاش حجم کمتری دارن

سوال4: در ضمن اگه غیر از سه روش ذکر شده(یه روش همینی که دارید آموزش میدید--یه روش با استفاده از دریم ویور--یه روش با استفاده از سی شارپ) برا ساخت برنامه اندروید روش دیگری سراغ دارید ذکر کنید.
سلام.
خود فایل apk ، یک فایل فشرده شده هست. شاید برنامه ای شامل تعدادی عکس، فیلم و ... باشد و برنامه نویس، آن محتواها را فشرده کند (با روش هایی)، ولی برای آن برنامه ساده که تنها شامل کد است، فکر نمی کنم کار دیگری بتوان انجام داد (اگر راهی پیدا کردید، به منم بگید !). ممکن است حجم عکس آیکون برنامه ای که من ساختم، بیشتر از حجم آیکون آن برنامه بوده است. یا اصلا آن برنامه، تنها یک عکس درون فولدرهای عکس پروژه اندروید قرار داده (چون ما برای گوشی های مختلف، چندین اندازه از عکس آیکون برنامه را در پروژه اندروید قرار می دهیم).
در ضمن، از ProGuard برای سختتر کردن مهندسی معکوس کدهای برنامه استفاده می شود که فکر کنم تا حدودی حجم کدها رو کم میکنه، ولی این مورد، تاثیر زیادی ندارد زیرا حجم بیشتر فایل apk ، به دلیل فایل های عکس و صوت و تصویر و اطلاعات ذخیره شده می باشد.
در مورد روش ها، توصیه من همان eclipse است (یا همان ADT Bundle که شامل eclipse و سایر پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید است).